كلاهبرداري نماينده قلابي يك نهاد دولتي از مردم

متهم افزود: در محله‌هاي شهر پرسه مي‌زدم و با شناسايي مردان و زنان سرپرست خانواده‌، خود را نماينده يكي از نهادهاي دولتي معرفي مي‌كردم و با جلب اعتمادشان، وعده پرداخت وام‌هاي كلان به آنها مي‌دادم.
کد خبر: ۱۶۰۳۲۱
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۲ 23 April 2011
|
3157 بازدید
جام جم: مردي كه با جعل عنوان نماينده يكي از نهادهاي دولتي، به بهانه پرداخت وام‌هاي كلان از مردم شهرستان محلات در استان مركزي كلاهبرداري مي‌كرد، دستگير شد.

چندي پيش زني با حضور در پليس اطلاعات ـ امنيت استان مركزي، از مردي به اتهام كلاهبرداري شكايت كرد.

شاكي در اين رابطه به پليس گفت: 2 هفته پيش مردي كه خود را نماينده يكي از نهادهاي دولتي معرفي مي‌كرد، وقتي متوجه شد سرپرست خانواده هستم، گفت حاضر است امتياز وام 15 ميليون توماني سهميه اداره‌اش را به من واگذار كند.

زن شاكي در دام كلاهبردار

شاكي افزود: در مرحله بعدي، مرد غريبه اعتمادم را جلب كرد، سپس با دريافت 500 هزار تومان از من، خواست تا 10روز ديگر مدارك درخواست وام را به محل كارش ببرم.با حضور در محل كار مرد غريبه متوجه شدم او كلاهبردار بوده و كارمند آنجا نيست.

با تشكيل پرونده‌اي در اين ارتباط، در ادامه تحقيقات، زنان و مردان ديگري هم در پليس اطلاعات ـ امنيت استان مركزي شكايت‌هاي مشابهي را ارائه كردند. ماموران با اطلاعات به دست آمده از شاكيان و چهره‌نگاري رايانه‌اي از متهم فراري متوجه شدند، همگي آنها در دام يك كلاهبردار گرفتار شده‌اند.به اين ترتيب، تحقيقات ادامه يافت تا اين‌كه چهارشنبه گذشته متهم فراري هنگام كلاهبرداري از يك زن ميانسال ديگر در شهرستان محلات شناسايي و دستگير شد.

با انتقال متهم به پليس اطلاعات ـ امنيت استان مركزي، وي در بازجويي به ده‌ها فقره كلاهبرداري اعتراف كرد.

اعتراف كلاهبردار حرفه‌اي

متهم در اظهاراتش به پليس گفت: تاكنون 5 بار به اتهام مشاركت در سرقت، جعل سندهاي مختلف و كلاهبرداري دستگير و زنداني شده و با آزاد شدن از زندان، دوباره از مردم كلاهبرداري كرده‌ام.

متهم افزود: در محله‌هاي شهر پرسه مي‌زدم و با شناسايي مردان و زنان سرپرست خانواده‌، خود را نماينده يكي از نهادهاي دولتي معرفي مي‌كردم و با جلب اعتمادشان، وعده پرداخت وام‌هاي كلان به آنها مي‌دادم.

مرد كلاهبردار يادآور شد: در مرحله بعدي، با دريافت مبلغ 500 هزار تا 5/1 ميليون تومان پول از مردم بابت وام‌هاي 10 تا 30 ميليون توماني، متواري مي‌شدم.

سرهنگ رفيعي، معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان مركزي در اين باره گفت: با اعتراف متهم به ده‌ها فقره كلاهبرداري از مردم شهرستان محلات، وي اكنون با قرار قانوني در بازداشت به سر مي‌برد.

زنگ خطري براي مردم

سرهنگ رفيعي ضمن هشدار به شهروندان، از آنها خواست براي دريافت وام حتما به بانك‌ها و موسسات معتبر مراجعه كنند و به افرادي كه با معرفي خود به عنوان نماينده سازمان‌هاي مختلف قول پرداخت وام به آنها را مي‌دهند، اعتماد نكنند.

وي تصريح كرد: افرادي كه از متهم بازداشت‌شده شكايت دارند، مي‌توانند به اداره اطلاعات ـ امنيت استان مركزي مراجعه كنند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟