كودكان قرباني آزار و اذيت جنسي در بريتانيا

کد خبر: ۱۷۴۲۳۴
|
۱۱ تير ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۰ 02 July 2011
|
6337 بازدید
بيش از دو هزار كودك به شكل گسترده و برنامه‌ريزي شده مورد سوء استفاده قرار گرفته‌اند

نخستين تحقيق در سطح بريتانيا در مورد مسئله فريب كودكان براي سوء استفاده جنسي حاكي از آن است كه بيش از دو هزار كودك به شكل گسترده و برنامه‌ريزي شده مورد سوءاستفاده قرار گرفته‌اند.

نژاد نيمي از تعرض كنندگان به اين كودكان مشخص نيست اما يك چهارم نيمه ديگر اين افراد آسيايي تبارند و ۳۸ درصد آنها سفيد پوست هستند.

مركز مبارزه با سوء استفاده از كودكان و حفاظت از آنها در فضاي اينترنت هشدار داده است كه در بررسي اين مسئله نبايد بر نژاد سوء استفاده كنندگان تمركز كرد.

«پيتر ديويس»، رئيس اين مركز مي‌گويد بسياري از موسسات محلي در ارائه كمك‌هاي لازم به قربانيان اين سوء استفاده‌ها ناموفق عمل كرده‌اند.

اين تحقيق كه انجام آن شش ماه به طول انجاميده است پس از آن آغاز شد كه پرونده عده‌اي مرد آسيايي تبار كه به سوء استفاده جنسي از دختر بچه‌ها در شهر دربي محكوم شده بودند بررسي و نتايج آن اعلام شد.

 مركز مبارزه با سوء استفاده از كودكان مي‌گويد شواهدي از ۲۳۰ گروه در دست دارند كه اعضاي بيشتر آنها را مردان جوان تشكيل مي‌دهند. اين گروه‌ها با شناسايي و فريب كودكان آنها را مورد آزار و اذيت جنسي قرار مي‌داده‌اند. بعضي از اين گروهها به اندازه‌اي بزرگ بوده‌اند كه از آنها با عنوان سازمان‌هاي تبهكار ياد شده كه با دريافت پول از مشتري‌ها، قربانيان را براي سوء استفاده جنسي در اختيار آنها قرار مي‌داده‌اند.

در گزارش مركز مبارزه با سوء استفاده جنسي از كودكان در بريتانيا آمده است كه از سال ۲۰۰۸ تاكنون ۲۰۸۳ قرباني و ۲۳۷۹ تعرض‌كننده به كودكان شناسايي شده‌اند. بازرسان اين مركز موفق شده‌اند تنها در مورد نيمي از تعرض‌كنندگان به كودكان اطلاعات موثق به دست آورند.

بيشتر اين افراد بين ۱۸ تا ۲۴ سال سن داشته‌اند. تقريبا در يك سوم موارد ديگر، يافته‌هاي اين مركز به قدري كافي نبوده كه اجازه دهد نتيجه گيري دقيقي در مورد نژاد تعرض‌كنندگان صورت بگيرد. در ميان مابقي اين گروه، ۳۸ درصد سفيد پوست و ۲۶ درصد آسيايي تبار شناسايي شده‌اند. در اين گزارش آمده است كه اكثريت كودكاني كه قرباني اين نوع جنايات بوده‌اند سفيد پوست‌اند. البته در يك سوم موارد هم از نژاد قربانيان اطلاعات دقيقي در دست نيست. آقاي ديويس از موسسات محلي خواست تا براي حمايت از كودكان اقدامات بيشتري انجام دهند.

او گفته كه لازم است در بريتانيا تحقيقات بيشتري انجام شود تا جزئيات بيشتري در اين ارتباط مشخص شود. وي در اين مورد گفت: «پرداختن به اين مشكل تنها از اين زاويه كه كدام گروه نژادي بيشتر در ارتكاب اين جنايات دست داشته است كمكي به حل مسئله نخواهد كرد.» آقاي ديويس مي‌گويد بيشتر قربانيان، كودكان آسيب پذيري هستند كه بعضي از آنها با جرايم نه چندان مهم سر و كار داشته‌اند. به همين دليل آنها پس از آنكه مورد سوءاستفاده قرار مي‌گيرند جرات نمي‌كنند براي طرح شكايت اقدامي انجام دهند. در اين گزارش همچنين گفته شده كودكاني كه از خانه فرار مي‌كنند بيشتر در معرض اين نوع سوءاستفاده‌ها قرار دارند.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟