تصمیم گیری برای معذرت خواهی تاریخی؛

کابوسی که مدتی است صهیونیست ها را عذاب می دهد

هرچند اردوغان اعلام کرده است که سفر وی به غزه برای ایجاد تنش بیشتر نیست، تحلیلگران بر این باورند که سفر اردوغان به غزه به معنای شناسایی دو فاکتوی ـ موقتی ـ دولت حاکم بر غزه، یعنی دولت اسماعیل هنیه است و این اقدام برای رژیم صهیونیستی پذیرفتنی نیست، به ویژه آن که...
کد خبر: ۱۷۹۱۴۷
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۰:۱۲ 24 July 2011
|
11625 بازدید
|
۵
سرویس بین الملل ـ پافشاری رجب طیب اردوغان برای معذرت خواهی رسمی رژیم صهیونیستی به دلیل کشتن شش شهروند ترک در ماجرای حمله نظامیان این رژیم به کشتی آزادی و قرار دادن آن به عنوان پیش شرط احیای روابط، باعث شده است که کابینه این رژیم در جلسه ای ویژه درباره معذرت خواهی از ترکیه تصمیم گیری کند.

به گزارش «تابناک»، موضوع معذرت خواهی رژیم صهیونیستی از ترکیه البته بدون هزینه نیست، به گونه ای که اکنون نه تنها موضوع معذرت خواهی از ترکیه، کابینه این رژیم را دچار دو دستگی کرده، بلکه این موضوع ممکن است ائتلاف شکل گرفته برای تشکیل دولت و حتی در انتخابات آینده این رژیم نیز تأثیر بگذارد، به گونه ای که اگر نتانیاهو از دولت ترکیه عذرخواهی کند، اعضای حزب «اسرائیل خانه ما» از ائتلاف دولت خارج خواهند شد.

در این باره، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» گزارش داده است: «لیبرمن»، وزیر خارجه و «موشه آیالون» از مخالفان سرسخت معذرت خواهی از ترکیه هستند و در مقابل، «ایهود باراک» و «دان مریدور» خواهان معذرت خواهی از ترکیه هستند.

بنا بر این گزارش، اردوغان نخست وزیر ترکیه در تازه ترین موضع گیری خود، معذرت خواهی رسمی رژیم حاکم بر سرزمین های اشغالی و پرداخت غرامت به بازماندگان را شرط برقراری روابط دوباره اعلام نموده و به طور تلویحی تهدید کرده است که اگر آنان این کار را انجام ندهند، وی هفته آینده به غزه سفر خواهد کرد.

بنابراین، هرچند اردوغان اعلام کرده است که سفر وی به غزه برای ایجاد تنش بیشتر نیست، اما تحلیلگران بر این باورند که سفر اردوغان به غزه به معنای شناسایی دو فاکتوی ـ موقتی ـ دولت حاکم بر غزه، یعنی دولت اسماعیل هنیه است و این اقدام برای رژیم صهیونیستی پذیرفتنی نیست، به ویژه آن که ترکیه اعلام نموده است در ماه سپتامبر در سازمان ملل از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت خواهد کرد، به ویژه اینکه به شدت هم دنبال این است که بیت المقدس شرقی به عنوان پایتخت دولت فلسطینی معرفی شود.

از سویی، اگر حزب «اسرائیل خانه ما» از ائتلاف دولت نتانیاهو خارج شود و حزب کارگر نیز که با وعده های بسیاری که اکنون محقق نشده به دولت نتانیاهو پیوستند، دولت را ترک کنند، دولت رژیم صهیونیستی سقوط خواهد کرد و این هزینه ای است که نتانیاهو باید برای حمله به کشتی آزادی بپردازد: معذرت خواهی و احتمالا سقوط و یا ایستادن بر موضع حال حاضر و ادامه تنش در روابط با ترکیه و رویارویی و آمادگی برای واگذاری حاکمیت فلسطین شرقی به فلسطینی ها.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
مرگ بر اسرائیل .
saleh
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۳
هر اتفاقی میخواد بیفته ، بیفته فقط ته ته ته تهش به نفع فلسطینیا و اسلام تموم بشه ان شاءا....
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...