سه سال انتظار برای اجرای مصوبه‌ای که حالا کمپ معتادان شده!

اطراف این دو خانه به علت نخاله‌های ساختمانی که جمع آوری نشده، به کمپ معتادان و سطل زباله‌ای بزرگ برای منطقه تبدیل شده است؛ افزون بر اینکه این دو واحد مسکونی در وضعیتی نابسامان به راحتی در حال آوار شدن روی سر خانواده‌‌های مستقر در این مسکن‌ها هستند.
کد خبر: ۱۸۱۳۴۷
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۴ 05 August 2011
|
5557 بازدید
سرویس اجتماعی ـ یک خانواده شهید در خانه ای زندگی می‌کنند که پس از سه سال رفت و آمد و پیگیری بی نتیجه در راهروهای شهرداری، منتظر آوار شدن خانه‌ روی سرشان هستند!

به گزارش «تابناک»، اواسط سال 87 بود که خیابان شهید دستغیب، منطقه 9 تهران را بافت فرسوده اعلام کردند. به همین منظور، جلسه‌ای را برای اهالی محل با حضور مسئولان وقت شهرداری منطقه و اعضای شورای شهر برای معرفی طرح سازمان نوسازی شهر تهران تشکیل دادند که در این نشست، همه‌ مسئولان با هم از نوسازی بافت‌های فرسوده شهر تهران سخن می گفتند و این طرح را (طرح خانه به جای خانه) برای منطقه لازم الاجرا می‌دانستند.

سازمان نوسازی، کارگزاری رسمی را برای مراحل اداری به مردم معرفی کردند که اطلاعات تکمیلی «طرح خانه به جای خانه» را به اهالی بدهد. در آغاز شماری با طرح مخالفت و برخی موافق بودند که در این میان، کارگزار سازمان نوسازی، تلاش برای اعتماد‌سازی مردم به شهرداری را با تشکیل جلسات گوناگون جمعی یا انفرادی انجام می‌داد و سرانجام منجر به اعتماد مردم شد. گروهی با اطمینان در طرح شرکت و مدارک لازم را برای تشکیل پرونده به دفتر سازمان نوسازی مستقر در منطقه ارایه و کد رهگیری دریافت کردند.

بنا بر این گزارش، پس از نزدیک سه ماه، قرارداد معاوضه آماده شد و پس از امضای قرارداد برای انتقال سند ملک به شهرداری و مراحل اداری آن ـ که نزدیک شش ماه زمان برده است ـ ناگهان خبری در شهرداری منتشر شد که کارگزار رسمی سازمان نوسازی، فردی ناصالح و ناکارآمد بوده است!

اوایل سال 88 شهرداری این کارگزار رسمی سازمان نوسازی را از کار برکنار می‌کند و اعلام می‌شود، طرح لازم الاجرای منطقه شکست خورده و دیگر اجرا نمی‌شود! این هموطنان هم با مراجعه به شهردار تهران، خواستار پیگیری می‌شوند و ایشان نیز پیگیری را به شهردار منطقه ارجاع می‌دهد.

بنا بر گزارش خبرنگار ما، همزمان با تغییر و تحولات در شهرداری منطقه 9 تهران، قرار می‌شود این واحدها با املاک شهرداری به صورت تجمیع نوسازی شود که این مرحله نیز پس از نزدیک شش ماه انتظار و دستور شهردار منطقه برای آغاز به کار منتفی و پرونده بسته می‌شود!

ولی اکنون سه سال از تخریب واحدهای شهرداری همسایه با دو واحد کاملا فرسوده می‌گذرد و هیچ کس پاسخگو نیست!

اطراف این دو خانه به علت نخاله‌های ساختمانی که جمع آوری نشده، به کمپ معتادان و سطل زباله‌ای بزرگ برای منطقه تبدیل شده است؛ افزون بر اینکه این دو واحد مسکونی در وضعیتی نابسامان، به راحتی در حال آوار شدن روی سر خانواده‌‌های مستقر در این مسکن‌ها هستند.

نکته قابل تأمل درباره این پرونده سه ‌ساله ـ که واحدهای تخریبی‌اش برای شهرداری بوده و دو واحد باقی مانده برای دو خانواده مظلوم ـ این است که این افراد، اسناد ملک خود را هم به کارفرمایی داده‌اند که از شهرداری طلبکار است و اسناد را به ایشان بازنمی‌گرداند!

این افراد ـ که یک خانواده شهید نیز ساکن یکی از واحدهاست ـ پس از سه ‌سال به همه مراکز رسیدگی به شکایات و پرونده‌های شهرداری سر زده‌اند و پاسخ سربالا گرفته‌اند، به گونه ای که گاه دستور مدیران هم درباره این طرح اجرا نشده است.

اسناد و تصاویر این پرونده در اختیار «تابناک» محفوظ است؛ به امید اقدام فوری پسش از روی دادن حادثه‌ای تلخ و جبران ناشدنی.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟