قتل همسركش ايراني توسط پليس كانادا

مرد ايراني ساعت 11 صبح روز دوشنبه هفته گذشته به خانه همسر سابقش رفت. او كه يك چاقو در دست داشت بعد از مشاجره‌اي كوتاه به مژده حمله و ضرباتي را به وي وارد كرد. در اين هنگام دختر 14ساله مقتول كه شاهد اين صحنه بود دوان‌دوان خودش را به خيابان رساند و از همسايه‌ها درخواست كمك كرد.
کد خبر: ۱۸۲۰۰۶
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۶ 07 August 2011
|
5138 بازدید
شرق: مرد ايراني كه در تورنتو كانادا همسر سابقش را به قتل رسانده بود با گلوله پليس در صحنه جنايت از پا درآمد. اين واقعه روز دوشنبه هفته گذشته رخ داد و مردي 50‌ساله به نام كوروش پس از آنكه به خانه همسر سابقش رفت، اين زن 47ساله را به قتل رساند. سپس ماموران پليس محل وقوع جنايت را به محاصره در آوردند و به سمت مهاجم چاقو به دست، آتش گشودند و مرگ او را رقم زدند.

كوروش و همسرش مژده سال‌ها قبل به كانادا مهاجرت و شهر تورنتو را براي زندگي انتخاب كردند. آنها مدت‌ها با يكديگر اختلاف داشتند و كشمكش‌هاي طولاني بين اين زوج باعث شد مژده به‌رغم داشتن يك فرزند دختر تصميم بگيرد از شوهر خود جدا شود؛ به اين ترتيب زن ميانسال دو سال قبل همراه دختر 12 ساله‌اش خانه كوروش را ترك كرد ولي اين پايان كار نبود و مجادلات اين زوج همچنان ادامه داشت تا اينكه سال گذشته آن دو به صورت رسمي و قانوني از هم جدا شدند.

در حالي كه به نظر مي‌رسيد همه چيز به پايان رسيده است، كوروش كه از ابتدا با جدايي موافق نبود باز هم به رفتارهاي سابقش ادامه داد و مزاحمت‌هايي را براي مژده به وجود آورد. اين درگيري‌ها تا آنجا ادامه پيدا كرد كه مژده چاره‌اي جز اعلام شكايت عليه شوهر سابقش نديد. به اين ترتيب مرد ايراني به اتهام آزار شاكي تحت پيگرد قرار گرفت و به دستور قاضي پرونده بازداشت شد.

كوروش مدت كوتاهي را در زندان ماند تا اينكه بحث اختلال رواني او پيش كشيده و با ضمانت يك روان‌پزشك آزاد شد تا تحت درمان قرار بگيرد. كوروش از آن پس مرتب نزد روان‌پزشك مي‌رفت و دكتر معالج مرد ايراني نيز تمام سعي خودش را به كار گرفت تا او را به آرامش برساند.

مطابق قوانين كانادا چنانچه كوروش در مدت درماني تعيين‌شده مرتكب جرمي مي‌شد، روان‌پزشك او نيز مسووليت قانوني داشت اما مرد ايراني اين مدت را بدون هيچ اقدام خشونت‌آميزي به پايان رساند و بعد از آن بار ديگر به فكر انتقام گرفتن از مژده افتاد.

مرد ايراني ساعت 11 صبح روز دوشنبه هفته گذشته به خانه همسر سابقش رفت. او كه يك چاقو در دست داشت بعد از مشاجره‌اي كوتاه به مژده حمله و ضرباتي را به وي وارد كرد. در اين هنگام دختر 14ساله مقتول كه شاهد اين صحنه بود دوان‌دوان خودش را به خيابان رساند و از همسايه‌ها درخواست كمك كرد.

 به اين ترتيب پليس در جريان واقعه قرار گرفت. ماموران بعد از رسيدن به محل وقوع جرم داخل خانه رفتند و جسد مژده را در حالي يافتند كه كوروش چاقو به دست بالاي سر او ايستاده بود. در اين هنگام بنا بر دلايلي كه روشن نشده است، ماموران به سمت مرد ايراني تيراندازي كردند و او را كشتند.

پس از آن تحقيقات براي روشن شدن جزييات حادثه آغاز شد. يكي از همسايه‌ها در اين‌باره به پليس گفت: «اين زن و مرد از خيلي وقت پيش با هم اختلاف داشتند و چند بار پليس را به اين محل كشانده بودند. امروز-روز حادثه-من صداي فريادهاي دختر نوجوان را شنيدم كه داد مي‌زد و مي‌گفت مادرش را در خانه كشته‌اند من هم بلافاصله با پليس تماس گرفتم.»

يكي از دوستان نزديك مژده نيز كه زني ايراني است در اين رابطه گفت: «مژده از شوهرش خيلي مي‌ترسيد و هميشه به من مي‌گفت بالاخره كوروش او را مي‌كشد. شوهر مژده نمي‌خواست از زنش جدا شود و به همين خاطر هم بعد از جدايي اين طور برايش مزاحمت ايجاد مي‌كرد.»

بنا‌بر‌اين گزارش بعد از روشن شدن جزييات قتل، اين پرونده بسته شد.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟