دسيسه 30 ميليون توماني مرد نظافتچي

کد خبر: ۱۸۵۰۶۱
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۶ 21 August 2011
|
4129 بازدید
نظافتچي كه 30 ميليون تومان از اموال يكي از استخدام كنندگان خود را به سرقت برده بود هنگامي كه قصد خروج از كشور را داشت دستگير شد.

به گزارش تهران امروز مرداد ماه امسال مردي به كلانتري گاندي آمده و با طرح شكايتي گفت: چند ماه پيش يكي از بستگانم پسر جواني را كه تبعه افغانستان بود، براي نظافت منزل به من معرفي كرد. چون چند نفر ديگر از بستگانم نيز او را به عنوان نظافتچي استخدام كرده و از كارش راضي بودند من هم او را به خدمت گرفته و هر ماه دو بار او را به منزل خود مي‌آوردم تا خانه‌ام را تميز كند.

روز گذشته وقتي وي به خانه‌ام آمد قبل از تمام شدن كارش به بهانه انجام كاري از منزل خارج شد. ساعتي بعد وقتي به اتاق خوابم رفتم متوجه شدم كليد يكي از كمدها كه وسايل قيمتي‌ام را در آن نگهداري مي‌كردم ناپديد شده و كليد ديگري جايگزين آن شده است. پس از اينكه با استفاده از قفل ساز در اين كمد را باز كردم متوجه شدم طلا و جواهرات موجود در آن به ارزش حدود 30‌ميليون تومان به سرقت رفته است.

كارآگاهان با كسب اطلاعات از متهم به آدرسي كه وي از محل سكونت خود در شريف آباد ورامين داده بود مراجعه كرده و متوجه شدند اين آدرس دروغين بوده است. براي همين با اداره اتباع خارجه مكاتبه كرده و موضوع فراري بودن متهم را به آنها اطلاع دادند.

26 مرداد ماه بود كه يكي از ادارات اتباع خارجي در تهرانسر با پليس آگاهي تماس گرفته و اعلام كرد متهم مورد نظر براي دريافت كارت خروج از كشور به آنجا مراجعه كرده است. بلافاصله ماموران به اين اداره مراجعه كرده و متهم را كه غلام نام داشت دستگير كردند.

متهم پس از دستگيري علاوه بر اعتراف به جرمش نشاني منزل خود را در باقرشهر شهر ري به ماموران داده كه كارآگاهان پس از مراجعه به آنجا مقداري از طلاهاي مالباخته را به همراه 600هزار تومان پول پيدا كردند.

سرهنگ كارآگاه محمد رضا ذاكر استقامتي رئيس پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ در اين باره گفت: از اين متهم تحقيقات در خصوص شناسايي و دستگيري مالخرها و ساير اتهامات احتمالي وي ادامه دارد. امّا آنچه كه لازم است تا شهروندان در خصوص به كارگيري نظافتچي رعايت نمايند اينكه از وضعيت و هويت نظافتچي آگاهي داشته و اين افراد را از مراجع ذي‌صلاح استخدام نموده و حتي المقدور از به كارگيري اتباع خارجي خودداري نمايند. چراكه در صورت عدم شناسايي و دستگيري متهم در اين پرونده، به علت قصد خروج از كشور توسط متهم؛ اموال مالباخته تقريباً از دست رفته به حساب مي‌آمد.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟