تباني دزدهاي خانوادگي براي سرقت از طلافروشي‌ها

چندي پيش با آزادي از زندان به سراغ 2 زن كه از اقوامم بودند، رفته و با در ميان گذاشتن ماجراي سرقت از طلافروشي‌ها، آنها را با خود همراه كردم. 3 نفري به عنوان اين‌كه قصد خريد طلا براي عروس خانواده يا هديه تولد داريم، وارد طلافروشي‌هاي محله‌هاي مختلف تهران شده و پس از مشاهده چند نمونه از طلاها، از غفلت طلافروش‌ها استفاده كرده و تعدادي را سرقت مي‌كرديم.
کد خبر: ۱۹۱۴۱۹
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۸:۱۵ 19 September 2011
|
2969 بازدید
جام جم: زن سابقه‌دار كه با همدستي 2 زن ديگر از اقوامش از طلافروشي‌ها طلاهاي گرانقيمت مي‌دزديد، در ورامين دستگير شد و 2 همدستش تحت تعقيب پليس قرار گرفتند.

چندي پيش مرد طلافروشي با حضور در اداره هفدهم پليس آگاهي تهران از 3 زن به اتهام سرقت طلاهاي مغازه‌اش شكايت كرد.

شاكي به پليس گفت: روز حادثه 3 زن به عنوان مشتري وارد مغازه‌ام شدند. با مشاهده ويترين طلاها از من خواستند يكي از نمونه‌ها را برايشان بياورم. بعد از مشاهده سيني النگوها، آنها را روي پيشخوان گذاشتند و با ادعاي اين كه عروس درون خودرو نشسته است و او بايد طلاها را انتخاب كند، براي آوردن عروس جوان از مغازه بيرون رفتند.

شاكي اضافه كرد: در بررسي سيني طلاها متوجه شدم 5عدد النگو به ارزش 5 ميليون تومان، سرقت شده است.

وي افزود: بلافاصله از مغازه بيرون رفته و در جستجوي 3 زن مشتري بودم، اما آنها را پيدا نكردم.

در پي اين حادثه، ماموران با حضور در محل سرقت ـ طلافروشي ـ به بازبيني فيلم دوربين مداربسته نصب شده در آنجا پرداخته و تصاوير 3 زن سارق را به دست آوردند. در حالي كه جستجوها آغاز شده بود، چند مغازه‌دار ديگر نيز با حضور در مركز پليس شكايت‌هاي مشابهي را ارائه كردند.

ردپاي 3 زن در سرقت‌هاي سريالي

با حضور در محل‌هاي سرقت و بازبيني فيلم دوربين‌هاي مداربسته، مشخص شد اين تصاوير نيز به 3 زن سارق تحت تعقيب پليس شباهت دارد.

با احتمال اين كه متهمان از افراد سابقه‌دار باشند، هويت آنها از سامانه پليس آگاهي استعلام و مشخص شد، يكي از متهمان مهري نام دارد و يك دزد سابقه‌دار است كه از سال‌هاي 66 تا 88 چند بار به اتهام سرقت دستگير و زنداني شده است.

با به دست آمدن هويت اين زن سارق، پاتو‌ق‌هاي احتمالي وي زير نظر گرفته شد تا اين‌كه چند روز پيش مخفيگاه وي كه خانه‌اي در شهرستان ورامين بود، شناسايي شد و ماموران با عزيمت به اين شهر، او را دستگير كردند.

اعتراف زن سارق

متهم در اظهاراتش به پليس گفت: چندي پيش با آزادي از زندان به سراغ 2 زن كه از اقوامم بودند، رفته و با در ميان گذاشتن ماجراي سرقت از طلافروشي‌ها، آنها را با خود همراه كردم. 3 نفري به عنوان اين‌كه قصد خريد طلا براي عروس خانواده يا هديه تولد داريم، وارد طلافروشي‌هاي محله‌هاي مختلف تهران شده و پس از مشاهده چند نمونه از طلاها، از غفلت طلافروش‌ها استفاده كرده و تعدادي را سرقت مي‌كرديم.

متهم اضافه كرد: براي اين‌كه در جريان سرقت‌هاي سريالي شناسايي نشويم، با سفربه شهرهاي مختلف سرقت‌هايمان را ادامه داديم.

سرقت‌هاي سريالي

زن متهم به سرقت با اعتراف به ده‌ها فقره سرقت مشابه از طلافروشي‌ها گفت: من و 2 همدست فراري‌ام در شهرهاي شمالي بابل، بابلسر ، رامسر، قزوين و كرج، طلافروش‌ها را فريب داده و حلقه‌هاي انگشتري، دستبند و النگوهاي طلا را كه يك تا 15 ميليون تومان ارزش مالي داشتند سرقت كرده و به خريداران اموال مسروقه مي‌فروختيم. سرهنگ قزلباش، معاون مبارزه با سرقت‌هاي خاص دراين‌باره گفت: با اعتراف زن سابقه‌دار به دزدي از طلافروشي‌هاي تهران و ديگر شهرهاي كشور، او با قرار قانوني در بازداشت به سر مي‌برد. تحقيقات براي دستگيري 2 همدست فراري متهم ادامه دارد.

بنابراين گزارش، با دستور قضايي بازپرس شعبه 6 دادسراي ناحيه 4 تهران، تصوير زن سارق بدون پوشش چهره در روزنامه چاپ مي‌شود تا چنانچه افرادي در دام او گرفتار شده‌اند، به دادسرا يا اداره هفدهم پليس آگاهي تهران مراجعه كنند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟