سرویس اجتماعی «تابناک» ـ زنگ رفتن به خانه را که میزنند، دانشآموز، معلم، ناظم و مدیر، همه به فراخور سنشان با بیشترین سرعت، وسایلشان را جمع میکنند تا مدرسه را با بابای مدرسه تنها بگذارند و به این ترتیب، سکوت به بالین این فضای آموزشی میآید تا صبحی دیگر!
ولی در این میان، هستند افرادی که میکوشند، سکوت را از او جدا کنند و نشاط و تحرک را به نوبت عصر هم بکشند؛ از جمله آن میتوان به طرح درآمدزایی مدارس از طریق کلاسهای تقویتی و کنکور وزیر آموزش و پروش و کلاسهای قرآن یا زبان انگلیسی اشاره کرد، ولی مقایسهای از آنچه امروز انجام میشود، با آرزوی آموزگاران میتواند چشمها را بنوازد.
امروز در عصرگاه مدارس
گیتی داودی، مدیر مؤسس مجتمع آموزشی شبنم در گفتوگو با «تابناک» میگوید: ما در نوبت عصر، کلاسهای زبان انگلیسی داریم و از دبیرانی جز دبیران خودمان استفاده میکنیم.«مدیران و آموزگاران خلاق»، کلید تغییر در نظام آموزشی
فائزه معصومی، کارشناس ارشد مدیریت آموزشی در این باره به تابناک میگوید: امروز میبینیم که نظام آموزش و پرورش سنتی ما به کندی در حال تغییر است، حال آن که برای ایجاد تغییر در یک مجموعه بزرگ، گاه باید از مقامات بالا به پایین فشار آورد و گاهی از نیروهای فردی به سمت بالا حرکت کرد. اگر کلاسهای زبان مؤسسات نبود، امروز مفهومی که از یادگیری زبان به ذهنی میرسید، حفظ لغت معنی و ساختارهای جمله بود.
در آرزوی یک «کلاس» برای عشق ورزیدن
مینو ساعد، آموزگار فیزیک در این باره به تابناک میگوید: حالا معلم هستم؛ اما چند سال پیش که درسم را تمام کرده بودم، هرچه تلاش کردم نه مدارس دولتی و نه مدارس غیر انتفاعی، من را به معلمی نمیپذیرفتند.
ادامه مطلب را در ستون پرونده ویژه صفحه سرویس اجتماعی تابناک بخوانید.