جنايت در پاتوق معتادان

رضا در جريان بازجويي‌ها اتهام قتل را پذيرفت و گفت مرد صاحبخانه او را براي كشتن فرشيد تحريك كرده است. با اين حال صاحبخانه همچنان دست‌داشتن در اين قتل را انكار مي‌كرد.
کد خبر: ۱۹۴۸۳۷
|
۱۳ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۲ 05 October 2011
|
4270 بازدید
شرق: پرونده دسيسه دو مرد معتاد كه براي تصاحب اموال معتادي ديگر، او را به قتل رسانده‌اند، در دادگاه كيفري استان خراسان‌رضوي رسيدگي مي‌شود.

روز پانزدهم فروردين امسال به ماموران كلانتري طبرسي شمالي مشهد خبر رسيد، جوان ناشناسي در محلي كه پاتوق معتادان است به قتل رسيده است.

زماني كه افسران پليس به محل جنايت رسيدند با جسد خونين جواني حدودا 30ساله روبه‌رو شدند كه بر اثر اصابت ضربه چاقو به گردنش جان باخته بود. صاحبخانه به ماموران گفت: «مدتي است بخشي از خانه‌ام را به معتادان منطقه اختصاص داده‌ام. آنها براي مصرف مواد به خانه‌ام آمده و بعد از مصرف مواد به من پول مي‌دادند. تا به حال هيچ مشكلي در اين مورد پيش نيامده بود، اما هنگام حادثه دو نفر از معتادان با يكديگر درگير شدند و يكي از آنها به قتل رسيد.»

از آنجا كه اين اظهارات مشكوك به نظر مي‌رسيد، مرد صاحبخانه بازداشت شد. اين در حالي بود كه هويت مقتول نيز بر كارآگاهان پوشيده بود و گروهي از ماموران موظف شدند براي شناسايي اين جوان تلاش كنند.

چند روز پس از اين حادثه در حالي كه هنوز اطلاعات چنداني در اين‌باره به دست نيامده بود، ۲۰ نفر از معتاداني كه به اين پاتوق رفت‌وآمد داشتند، به پليس آگاهي احضار شدند. از آنجا كه امكان داشت اين افراد از جزييات جنايت با خبر باشند يك‌به‌يك تحت بازجويي قرار گرفتند، تا اينكه يكي از آنان اطلاعات بيشتري در اين‌باره فاش كرد.

او گفت فرد معتادي به نام رضا قاتل است كه بعد از اين حادثه به روستاي دور افتاده‌اي فرار كرده. به اين ترتيب كارآگاهان به رديابي متهم به قتل پرداختند و دو ماه بعد او را در مخفيگاهش واقع در روستاي شترگلو بازداشت كردند. همزمان با دستگيري رضا، معلوم شد جوان كشته شده فرشيد نام دارد.

رضا در جريان بازجويي‌ها اتهام قتل را پذيرفت و گفت مرد صاحبخانه او را براي كشتن فرشيد تحريك كرده است. با اين حال صاحبخانه همچنان دست‌داشتن در اين قتل را انكار مي‌كرد. او در اين‌باره گفت: در خانه تنها نشسته بودم. همسر و پسرم بيرون بودند. رضا و دو نفر ديگر براي مصرف موادمخدر وارد خانه شدند. قرار بود آنها زود كارشان را تمام كنند و بروند.

نيم ساعت از ورود آنها گذشته بود و هنوز كارشان تمام نشده بود. در همين حال فرشيد كه پيش از اين او را نديده بودم وارد شد و گفت مي‌خواهد در خانه‌ام مواد مصرف كند. من هم او را راه دادم. رضا كه به دليل مصرف شيشه حالت عادي نداشت با ديدن جوان تازه‌وارد، عصباني شد و به طرفش حمله كرد تا گوشي تلفن همراهش را زورگيري كند، اما او گوشي را محكم گرفته بود و مقاومت مي‌كرد. رضا هم يك كارد را كه در آن نزديكي بود برداشت و شروع به تهديد كرد.

من تلاش كردم او را آرام كنم، حتي چاقو را هم از دستش گرفتم؛ اما اين كار فايده‌اي نداشت و او دوباره به سوي جوان تازه‌وارد حمله كرد و با چند ضربه او را كشت و فرار كرد.

باوجود اين اظهارات رضا ادعا كرد، مرد صاحبخانه هم در كشتن مقتول دست داشته است. او روايت ديگري از اين جنايت مطرح كرد و گفت: چند دقيقه از ورود من و دوستانم به محل حادثه گذشته بود كه تلفن خانه زنگ خورد و صاحبخانه آن را جواب داد. او سپس رو به من كرد و گفت تا چند دقيقه ديگر يك مشتري تازه‌وارد مي‌رسد كه من مي‌توانم اموالش را سرقت كنم.

ما هم در گوشه‌اي پنهان شديم و وقتي او وارد شد با علامت صاحبخانه غافلگيرش كرديم. ابتدا چند سيلي به او زدم تا بترسد و هرچه دارد بدهد اما اين كار نتيجه‌اي نداشت؛ تا اينكه مرد صاحبخانه كاردي به من داد و خودش هم دست او را گرفت و من هم كه عصباني بودم چند ضربه به سمت چپ گردنش زدم و او را كشتم.

به دنبال ثبت جزييات اين جنايت، متهم، صحنه جنايت را بازسازي كرد و اين پرونده به زودي با صدور قرار مجرميت و كيفرخواست به دادگاه كيفري استان خراسان‌رضوي ارسال مي‌شود.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟