افتتاح اورژانس تخصصی بیمارستان لقمان؛

امیدوار رضایی: 3 میلیارد و 900 میلیون تومان از بیمه‌ها طلبکاریم

یکی از مشکلات جدی بیمارستان لقمان پس از هدفمندی یارانه‌ها با افزایش هزینه‌های پرداختی حامل‌های انرژی صورت گرفت، به گونه‌ای که هزینه آب بیمارستان ۲۷ برابر افزایش نسبت به زمان مشابه و هزینه‌های برق و گاز نیز به ترتیب ۱۰ تا ۱۳ برابر افزایش یافت، ولی از هدفمندی‌ یارانه‌ها چیزی به بودجه بیمارستان اختصاص داده نشد.
کد خبر: ۱۹۷۰۴۹
|
۲۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۸ 15 October 2011
|
17695 بازدید
سرویس اجتماعی ـ رییس بیمارستان لقمان گفت: هم‌اکنون مسأله اختصاص سه هزار میلیارد تومان از مازاد درآمدهای نفتی که به نظام سلامت اختصاص خواهد یافت، باید جدی گرفته شود.

دكتر امیدوار رضایی، رئيس بيمارستان لقمان در مراسم افتتاح اورژانس تخصصی این بیمارستان اظهار داشت: سالانه بیش از 25 هزار مراجعه‌کننده در زمینه مسمومیت به این بیمارستان مراجعه می‌کنند که بیش از دوازده هزار نفر بستری شده‌اند.

در سال ۸۹ تنها ده هزار مورد مسموم با قصد خودکشی به این بیمارستان مراجعه کردند که از این تعداد خودکشی، بیشترین عامل، استفاده از مسکن‌ها و قرص‌های ضد افسردگی بوده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه آمار مرگ و میر در حوزه بستری‌ در زمینه مسمومیت‌ها در بیمارستان بسیار آمار پایینی است، گفت: این بیمارستان هم‌اکنون با ۵۴ تخت فعال در دو بخش مردان و زنان و شانزده تخت ICU فعالیت و خدمت‌رسانی دارد.


وی با اشاره به چاپ ۱۷۰ مقاله و دوازده کتاب در سال گذشته توسط بیمارستان لقمان اظهار داشت:‌ بیمارستان لقمان در ماه، نزدیک یک میلیارد تومان هزینه پرسنل می‌دهد که در سال، رقمی معادل بر دوازده میلیارد تومان می‌شود که بیشتر این هزینه‌ها از طریق بیمارستان تقبل می‌شود و دولت حتی از بند «و»‌ نیز به ما در این زمینه بودجه نمی‌دهد و این مسأله باعث کسری‌های پنهان در بیمارستان می‌شود.

رییس بیمارستان لقمان با بیان اینکه مراکز تحقیقاتی گوناگونی در بیمارستان لقمان از جمله مرکز تحقیقات مسمومیت وجود دارد، افزود: برخی مراکز تحقیقاتی از جمله عفونی و گرمسیری و پوست نیز که خود بنده در کمیسیون بهداشت مصوب کرده بودم که در این بیمارستان محقق شود، متأسفانه برخی زورشان بیشتر بود و این مراکز تحقیقاتی به بیمارستان شهدای هفت تیر منتقل شد.

وی با اشاره به اینکه از بیست سال گذشته تاکنون هیچ وزیری از بیمارستان لقمان بازدید نکرده است، گفت: بخش‌های زیادی در این بیمارستان افتتاح شد، ولی کسی برای مراسم افتتاح به این بیمارستان نیامد که خوشبختانه خانم دكتر وحیددستجردی پس از این مدت برای بازدید و افتتاح اورژانس تخصصی بیمارستان لقمان حضور یافتند.

اميدوار رضایی بیان داشت: تاکنون توانسته‌ایم مطالبات خود را از بیمه‌ها تا آخر اردیبهشت ‌ماه تسویه کنیم، ولی هنوز سه میلیارد و نهصد میلیون تومان تا آخر مرداد از بیمه‌ها طلبکار هستیم که هنوز پرداخت نشده است.

وی ادامه داد: از وزارت بهداشت در زمینه پرداختی‌ها به نیازمندان (کمک به نیازمندان) یک میلیارد و ششصد میلیون تومان از سال ۸۸ و یک میلیارد و دویست میلیون تومان بابت مصدومین ترافیکی از سال ۸۸ طلب داریم.


رئیس بیمارستان لقمان همچنین گفت: قرار بوده برای بیمارستان‌های هیأت امنایی برپایه 6 / 3 K پرداخت شود، در حالی که اکنون بنا بر k 1  به بیمارستان پرداخت صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بنا بر قانون، همه هزینه پرسنلی بیمارستان را باید دولت بپردازد، ولی هم‌اکنون ۶۳ درصد هزینه‌های پرسنلی بیمارستان را از محل درآمد بیمارستان پرداخت می‌کنیم و تنها ۳۷ درصد هزینه پرسنل‌ را دولت می‌پردازد، گفت:  در کل 75 درصد هزینه بیمارستان از محل دریافتی از بیماران تأمین می‌شود و فقط ۲۵درصد بودجه را دولت می‌پردازد.

دكتر اميدوار رضایی در مورد افراد مجهول‌الهویه که به این بیمارستان بسیار مراجعه می‌کنند و از مشکلات این بیمارستان است، گفت: ماهانه از طرف اورژانس هزار نفر و سالانه دوازده هزار بیمار به این مرکز ارجاع می‌شود و در کنار آن افراد خیابانی، فقیر، سربازهای مسموم، متهمین و کسانی که هزینه درمانی ندارند، باید به این تعداد مراجعه‌کننده بیمارستان افزود.

رئیس بیمارستان لقمان اظهار داشت:‌ در این راستا اتباع خارجی را نیز باید جزو مراجعین به این بیمارستان اضافه کرد؛ برای نمونه، چند روز گذشته، یکی از اتباع پاکستانی به این بیمارستان مراجعه کرد و ما نزدیک هفتاد میلیون برای معالجه وی هزینه درمانی متقبل شدیم و پس از رایزنی‌های بسیار، سفارت پاکستان تنها چهل میلیون ریال آن را پرداخت کرد.

دكتر اميدوار رضایی بیان داشت: هم اکنون برای افراد فراری، فرانشیز پرسنل اتباع خارجی، متهمین، فقرا، افراد خیابانی و سربازانی که مسموم می‌شوند و در نهایت افرادی که هزینه درمانی ندارند، هیچگونه هزینه‌ای دیده نشده است و مسلماً این موضوع از یک جایی باعث کسری می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از مشکلات جدی بیمارستان لقمان، پس از هدفمندی یارانه‌ها با افزایش هزینه‌های پرداختی حامل‌های انرژی صورت گرفت، به گونه‌ایی که هزینه آب بیمارستان ۲۷ برابر افزایش نسبت به زمان مشابه و هزینه‌های برق و گاز نیز به ترتیب ده تا سیزده برابر افزایش یافت ولی از هدفمندی‌ یارانه‌ها چیزی به بودجه بیمارستان اختصاص داده نشد.


دكتر اميدوار رضایی افزود: هم‌اکنون مسأله اختصاص سه هزار میلیارد تومان از مازاد درآمدهای نفت که به نظام سلامت اختصاص خواهد یافت، باید جدی گرفته شود.

وی تصریح کرد: ۷۵ درصد بستری‌های بیمارستان از طریق اورژانس صورت می‌گیرد و سال‌های پیش نیز تلاش داشتیم که اورژانس بیمارستان لقمان را ارتقا دهیم و خود بنده در کمیسیون بهداشت مجلس، یک ردیف بودجه برای آن تصویب و ایجاد کردم.

رئیس بیمارستان لقمان، با اشاره به افتتاح اورژانس تخصصی جدید بیمارستان لقمان با مساحت ۵ هزار و ۶۰۰ متر، ۲۵ تخت بستری و دو اتاق عمل گفت: این اورژانس دارای ICU، CCU، رادیولوژی، آزمایشگاه، دیالیز و حوزه‌های داخلی، جراحی، اطفال و جراحی اعصاب است.

دكتر اميدوار رضایی تصریح کرد: اکنون دو سال است که مرکز کاشت حلزون بیمارستان لقمان نیز راه‌اندازی شده و تاکنون ۱۸۰ عمل جراحی در این مرکز انجام گرفته و ۲۵۵ نفر نیز برای نوبت عمل و هزار نفر نیز برای کاشت حلزون نام‌نویسی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اکنون سالانه دویست هزار نفر به بیمارستان لقمان مراجعه می‌کنند، گفت: امیدواریم بودجه سه هزار میلیارد تومانی مازاد فروش نفت، هرچه سریعتر به دست بیمارستان‌ها به ویژه بیمارستان لقمان برسد تا بتوان با بهره‌گیری از توانایی اساتید این بیمارستان در ارایه خدمات به مردم بیشتر تلاش کنیم.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟