قتل فرزند در ايام مهاجرت

روز حادثه وقتي مطمئن بودم همسرم سر كار است به منزل مادرش رفته و ابتدا او را از خانه بيرون كردم. بعد هم در را قفل كرده و چاقوي آشپزخانه را برداشته و به جان سامي افتادم و او را آنقدر با چاقو زدم تا مرد.
کد خبر: ۱۹۷۷۸۶
|
۲۶ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۳ 18 October 2011
|
9070 بازدید
تهران امروز: دادگاهي در سوئد يك مرد ايراني را به جرم قتل كودك 7 ساله‌اش به 18 سال حبس محكوم كرد.

ژوئيه امسال اهالي خياباني در شهر آمئو سوئد با پليس تماس گرفته و گفتند مردي در يكي از آپارتمان‌ها در حال چاقو زدن به پسر خردسال خود است.

ماموران پس از حضور در محل مردي را مشاهده كردند كه با چاقو به جان فرزند خود افتاده و بدن وي را دريده است.

آنها بلافاصله اين مرد را بازداشت كرده و قبل از حضور اورژانس از مرگ كودك مطمئن شدند.

با حضور بازپرس قتل دستور انتقال جسد به پزشكي قانوني صادر و متهم نيز به اداره پليس منتقل شد.

قاتل 53 ساله كه يك ايراني به نام شهرام بود درباره انگيزه اين قتل گفت: از سال 1368 به همراه همسرم به سوئد مهاجرت كرديم. خودم در اداره پست استخدام شده و همسرم هم در يك بيمارستان مشغول كار شد.سال 1383 بود كه صاحب يك پسر شديم كه اسم وي را سامي گذاشتيم. روي‌هم‌رفته زندگي خوب و راحتي داشتيم تا اينكه از چندي پيش اختلاف بين من و همسرم شروع شد.

بعد از مدتي همسرم به اتهام آزار و اذيت از من شكايت كرده و دادگاه مرا به اعمال خشونت عليه وي محكوم كرد. دادگاه همسر‌و فرزندم را به خانه‌هاي امن تحت نظر دولت فرستاده و تامين آنها را برعهده گرفت. من هم زندگي مجردي پيشه كردم. اما مدتي بعد دلم براي زندگي خانوادگي و زن و بچه‌ام تنگ شد. پيش همسرم رفته و از او خواستم پيش من برگردد تا زندگي مان را از سر بگيريم.

او ابتدا از اين پيشنهاد استقبال نكرد اما بر اثر اصرارهاي من و با اين قول كه ديگر وي را مورد آزار بدني و توهين قرار نخواهم داد به همراه سامي پيش من برگشت. اما اين تفاهم مدت زيادي دوام نياورد و چندي پيش دوباره بين ما اختلاف پيش آمد و همسرم تصميم به جدايي گرفت. او اين كار را هم كرد و يك روز به همراه سامي به منزل مادرش رفت و گفت ديگر برنمي گردد.

روز حادثه وقتي مطمئن بودم همسرم سر كار است به منزل مادرش رفته و ابتدا او را از خانه بيرون كردم. بعد هم در را قفل كرده و چاقوي آشپزخانه را برداشته و به جان سامي افتادم و او را آنقدر با چاقو زدم تا مرد.

پيرو اين اعترافات متخصصان پزشكي قانوني اعلام كردند سامي بر اثر اصابت 17 ضربه چاقو به قتل رسيده است. اين گزارش پزشكي به علاوه اعترافات متهم وادعاي شهود و خود متهم روانه دادگاه جنايي شهر آمئو شد. متهم در جلسه محاكمه بار ديگر به وقوع اين جنايت اقرار كرد اما در پاسخ به سوال قاضي درباره انگيزه جنايت سكوت كرد.

وي در آخرين دفاع خود فقط به گفتن اين جمله بسنده كرد كه نمي‌دانم چه شد فقط زمان حادثه به حال خود نبودم.

دادگاه در پايان شهرام را گناهكار شناخته و به جرم قتل عمد به 18 سال زندان و پرداخت غرامت به همسر و مادرهمسرش محكوم كرد.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟