پايان دستبردهاي سريالي شاگرد کافي نت

ماني که شاکي به کافي نت آمد خيلي عجله داشت و به راحتي اطلاعات محرمانه حساب بانکي اش را در اختيارم گذاشت. بعد از آن که شهريه دانشگاه را برايش پرداخت کردم و او از کافي نت خارج شد وسوسه شدم تا سري به حساب بانکي اش بزنم.
کد خبر: ۱۹۸۹۶۰
|
۰۱ آبان ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۹ 23 October 2011
|
4219 بازدید
خراسان: تحقيقات پليس درباره سرقت اينترنتي از حساب يک شهروند فاش کرد شاگرد يک کافي نت با يادداشت کردن اطلاعات محرمانه حساب مشتريانش به حساب آن ها دستبرد مي زند.

اولين برگ از اين پرونده زماني تکميل شد که پسر جواني به دادسراي رسيدگي به جرايم رايانه اي رفت و مدعي شد بدون آن که اطلاع داشته باشد مبلغ يک ميليون تومان از حساب بانکي اش برداشت شده است. او در اين باره به روح ا... رئيسي بازپرس شعبه دوم گفت: «چند روز قبل مي خواستم از طريق دستگاه خودپرداز از حسابم پول برداشت کنم اما متوجه شدم حسابم موجودي ندارد. اين در حالي بود که يک هفته قبل يک ميليون تومان پول به حسابم واريز شده بود. در حالي که از اين موضوع تعجب کرده بودم صورتحسابم را بررسي کردم و متوجه شدم چند روز قبل با استفاده از رمز دوم از حسابم پول برداشت شده است.»

شاکي ادامه داد: «من هميشه مراقب کارت عابربانک و رمزهايم بودم. نمي دانم چه کسي رمز دومم را به دست آورده و با استفاده از آن به حسابم دستبرد زده است.»

اظهارات اين جوان نشان مي داد او طعمه يک سارق اينترنتي قرار گرفته و پول هايش از اين طريق از حسابش برداشت شده است. به اين ترتيب افسران پليس فتا موظف شدند در اين باره تحقيق کنند. تجربه کارآگاهان نشان مي داد غفلت مالباخته باعث وقوع اين سرقت شده است. از اين رو ماموران براي به دست آوردن اطلاعات بيشتر شاکي را تحت بازجويي قراردادند. اين جوان ابتدا مدعي بود تا به حال رمز دومش را در اختيار هيچ کس قرار نداده است اما وقتي تحقيقات از او ادامه يافت مشخص شد وي چندي پيش براي ثبت نام در دانشگاه به يک کافي نت رفته و از آن جا به حساب دانشگاه پول واريز کرده است.

او در اين باره به ماموران گفت: «آن روز عجله زيادي داشتم و بايد هر چه سريع تر شهريه را به حساب دانشگاه واريز مي کردم. به همين دليل سراغ جواني که در کافي نت بود رفتم و از او خواستم اين کار را برايم انجام دهد. او هم با پرسيدن رمز دوم حسابم خواسته ام را در چند دقيقه عملي کرد.»

به دست آمدن اين سرنخ تحقيقات را وارد فاز تازه اي کرد و باعث مطرح شدن فرضيه دست داشتن متصدي کافي نت در اين دستبرد اينترنتي شد. زماني که شاکي، کافي نت موردنظر را به ماموران نشان داد آن جا چند روز به طور نامحسوس تحت نظر گرفته شد. بررسي ها نشان مي داد مدير کافي نت مردي به نام فريبرز است و جواني به نام آرش نيز به عنوان شاگرد در آن جا کار مي کند.

با گردآوري اين اطلاعات ماموران وارد عمل شدند و متصدي کافي نت و شاگردش را بازداشت کردند. متصدي کافي نت که خود را در برابر اتهام سرقت اينترنتي مي ديد مدعي شد از اين ماجرا بي اطلاع است و بيشتر اوقات آرش در مغازه اش است. از سويي شاکي نيز مدعي شد رمز دوم حساب بانکي اش را در اختيار آرش گذاشته است.

با نشانه رفتن انگشت اتهام به سوي شاگرد ۱۹ ساله، او اتهامش را پذيرفت و به دستبرد به حساب بانکي شاکي اقرار کرد. او در اعترافاتش گفت: «زماني که شاکي به کافي نت آمد خيلي عجله داشت و به راحتي اطلاعات محرمانه حساب بانکي اش را در اختيارم گذاشت. بعد از آن که شهريه دانشگاه را برايش پرداخت کردم و او از کافي نت خارج شد وسوسه شدم تا سري به حساب بانکي اش بزنم. وقتي فهميدم او در حسابش يک ميليون تومان پول دارد با استفاده از پول هاي او مقدار زيادي شارژ تلفن همراه خريدم و آن ها را به يکي از دوستانم فروختم. به اين ترتيب هيچ ردي از خودم به جا نگذاشتم و به راحتي يک ميليون تومان پول به جيب زدم».

اين تنها سرقت اين جوان نبود بلکه ادامه بازجويي ها از او نشان داد او در ۵ سرقت ديگر نيز دست داشته است. آرش در اين باره گفت: «بعد از اين سرقت با همين ترفند به حساب چند نفر ديگر نيز دستبرد زدم اما چون اين مبالغ کم بود صاحبان پول ها متوجه کم شدن پول از حساب شان نشدند.»

او درباره چگونگي به دست آوردن رمز دوم حساب طعمه هايش گفت: «وقتي آن ها رمز را به من اعلام مي کردند به دور از چشم آن ها رمز و ساير اطلاعات را يادداشت و در فرصتي مناسب نقشه ام را عملي مي کردم.»

براساس اين گزارش هم اکنون متهم در بازداشت به سر مي برد و تحقيقات براي روشن شدن ساير جرايم احتمالي وي ادامه دارد.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟