پایان فرار 9 ساله خواستگار کینه‌جو

اين مرد گوشه اي افتاده بود و به سختي نفس مي کشيد. دقايقي بعد با تماس تلفني عابران، امدادگران اورژانس بر بالين اين مرد حاضر شدند اما او بدنش سرد شده بود و ديگر نفس نمي کشيد. به دنبال مرگ مشکوک اين مرد، ماجرا به قاضي جنايي وقت تهران گزارش شد و به دستور او افسران جنايي پليس آگاهي موظف شدند در اين باره تحقيق کنند.
کد خبر: ۱۹۹۵۵۵
|
۰۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۱ 25 October 2011
|
5443 بازدید
خراسان: جواني که ۹ سال قبل پدر دختر مورد علاقه اش را با ضربات مشت از پا درآورده بود پس از سال ها فرار سرانجام دستگير شد.

يکي از روزهاي گرم تابستان ۸۱ افرادي که از ضلع جنوبي ميدان فردوسي تهران عبور مي کردند با پيکر نيمه جان مردي ميانسال که روي زمين افتاده بود روبه رو شدند.

اين مرد گوشه اي افتاده بود و به سختي نفس مي کشيد. دقايقي بعد با تماس تلفني عابران، امدادگران اورژانس بر بالين اين مرد حاضر شدند اما او بدنش سرد شده بود و ديگر نفس نمي کشيد. به دنبال مرگ مشکوک اين مرد، ماجرا به قاضي جنايي وقت تهران گزارش شد و به دستور او افسران جنايي پليس آگاهي موظف شدند در اين باره تحقيق کنند.

با کليد خوردن تحقيقات کارآگاهان مشخص شد متوفي به نام کاظم، دقايقي پيش از مرگ با پسر جواني درگير شده و ممکن است همين درگيري به مرگ وي منجر شده باشد.

در اين ميان تحقيق از خانواده کاظم اطلاعات بيشتري را در اختيار پليس گذاشت. همسر او به ماموران گفت: «از مدتي قبل پسري به نام مهدي نسبت به دخترم نسيم ابراز علاقه کرد و گفت مي خواهد با او ازدواج کند اما شوهرم با اين کار مخالفت کرد. مهدي چند مرتبه مقابل خانه مان آمد و با شوهرم صحبت کرد اما شوهرم که پيش از اين درباره او تحقيق کرده بود به او جواب منفي داد. اين ماجرا مدتي ادامه داشت تا اين که يک روز پيش از مرگ شوهرم مهدي با او تماس گرفت و در ميدان فردوسي قرار گذاشت تا بار ديگر با يکديگر صحبت و کار را يکسره کنند. شوهرم هم سرقرار حاضر شد اما بعد از آن فهميدم کاظم کشته شده است».

در همين حال، نتايج معاينه هاي متخصصان پزشکي قانوني نشان داد کاظم بر اثر اصابت ضربه به سرش جان باخته است. به اين ترتيب افسران آگاهي با در دست داشتن مشخصات خواستگار انتقام جو تلاش هاي شان را براي دستگيري وي آغاز کردند. زماني که ماموران به خانه پدري مهدي رفتند خانواده اش اعلام کردند او چند روز قبل از خانه خارج شده و ديگر برنگشته است. تجسس هاي پليس ادامه يافت اما هيچ ردي از متهم به قتل به دست نيامد.

با گذشت حدود ۹ سال از قتل کاظم در حالي که پرونده اين جنايت در بايگاني پليس آگاهي خاک مي خورد خانواده مقتول به اطلاعاتي دست يافتند که نشان مي داد مهدي در يکي از شهرهاي شمالي کشور به طور مخفيانه زندگي مي کند.

اين اطلاعات سبب شد پرونده دوباره به جريان بيفتد. تحقيقات کارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي صحت اين اطلاعات را تاييد مي کرد. به اين ترتيب گروهي از ماموران با اخذ نيابت قضايي راهي مخفيگاه مهدي در شمال کشور شدند و او را که ازدواج کرده و صاحب دو پسر است دستگير کردند. مهدي که با ديدن ماموران شوکه شده بود ابتدا وانمود کرد کاظم را نمي شناسد و از قتل او بي خبر است اما زماني که به تهران منتقل شد و در برابر خانواده مقتول قرار گرفت اتهامش را پذيرفت.

او درباره روز حادثه گفت: «هر چه براي ازدواج با نسيم پافشاري کردم فايده اي نداشت و پدرش با ازدواج ما مخالف بود. به همين دليل تصميم گرفتم براي آخرين مرتبه با پدرش صحبت کنم اما بعد از چند دقيقه گفت وگو کارمان به جروبحث کشيده شد و من هم در حالي که به شدت عصباني بودم دو ضربه به سر کاظم زدم و او را نقش زمين کردم. ابتدا فکر کردم بيهوش شده اما بعد که فهميدم او کشته شده است فراري شدم».

براساس اين گزارش هم اکنون اين متهم در بازداشت به سر مي برد وقرار است به زودي به اتهام قتل عمد در دادگاه محاکمه شود.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟