تکلیف استاندارد خودروی داخلی چه خواهد بود؟

وقتی مدیران استاندارد، ماشین خارجی سوار می‌شوند

استاندارد مسئول و متولی اصلی کیفیت کالاهای داخلی از جمله خودروهای ساخت ایران است و مدتهاست اعتراضات خبری درباره علل کوتاه آمدن این سازمان در برابر تولیدات کم کیفیت داخلی در عرصه خودرو بی‌پاسخ است.
کد خبر: ۲۰۴۰۳۹
|
۲۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۶ 16 November 2011
|
4482 بازدید
سرویس اقتصادی ـ سازمان استاندارد ایران، مسئول و متولی اصلی کیفیت کالاهای داخلی از جمله خودروهای ساخت ایران است و مدت‌هاست، اعتراضات خبری درباره علل کوتاه آمدن این سازمان در برابر تولیدات کم کیفیت داخلی در عرصه خودرو بی‌پاسخ است.

به گزارش «تابناک»، سازمان استاندارد ایران، به تازگی با نام واردات کالا در طرح «طاها، اقدام به واردات شماری خودروی لوکس خارجی برای مدیران خود کرده که از دو جنبه، سبب نگرانی است:

نخست این که با توجه به مصوبه دولت در سال 86، مدیران هیچ سازمان یا نهاد دولتی و وزارتخانه‌ای، حق استفاده از ماشین‌های دولتی را در غیر از ساعت اداری ندارند.

همچنین در حالی که این مصوبه، الزام کرده همه دستگاه‌ها از تولیدات داخل برای صیانت از تولیدکنندگان و صنعت کشور استفاده کنند، این کار سازمان استاندارد در بهره‌گیری از خودروهای خارجی به چه معناست؟!

دوم آن که وقتی سازمانی که خود متولی اصلاح کیفیت خودروی داخلی است، از نمونه‌های خارجی استفاده می‌کند، چگونه می‌توان انتظار حساسیت بر کیفیت خودروهای داخلی را داشت؛ آن هم از مدیرانی که خود سوزوکی سوار می‌شوند؟!

گفتنی است، سازمان استاندارد در قالب طرح طاها، ماشین خارجی را کالای مشمول این طرح فرض کرده و اقدام به واردات تعدادی سوزوکی ویتارا، مزدا 3 و مگان کرده است.

در پایان باید گفت، با سوزوکی سوار شدن مدیران استاندارد کشور، هرگز کیفیت سمند، پراید و پژو اصلاح نمی‌شود.
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # انتخابات آمریکا # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات