ترک‌های سی‌و‌سه پل با "یونولیت" پر می‌شود!

معاون سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری کشور از صدور دستور فوری برای پر کردن ترک‌های روی سی‌وسه پل با "یونولیت" خبر داد
کد خبر: ۲۱۳۵۹۰
|
۰۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۷ 25 December 2011
|
2094 بازدید
سید مسعود علویان صدر درباره ترک‌های بوجود آمده روی سی‌وسه پل و تدابیری که برای از بین‌بردن و کنترل آنها اندیشیده شده است، گفت: از سال ۱۳۴۷ که عملیات مرمت در سی‌وسه پل اصفهان انجام شد سازه بتونی را روی پل زدند تا مقاومت بیشتری برای عبور و مرور خودرو داشته باشد. در حال حاضر هم سازه بتونی جزئی از بدنه پل شده است.

وی در ادامه افزود: با توجه به تغییرات فصول و انقباض و انبساط‌ها این ترک‌ها قابل پیش‌بینی بوده و خطری اصل سازه سی‌وسه پل را تهدید نمی‌کند. آسفالت روی این بتون‌ها کشیده بودند که در حال حاضر این آسفالت‌ها، ترک خورده است.

معاون حفظ و احیای آثار تاریخی سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری تصریح کرد: در حال حاضر باید این آسفالت ها را باز کرده و وسط آن‌ها را با "یونولیت" پر کنیم و بعد مجدداً روی آن‌ را آسفالت بگیریم.

علویان صدر ادامه داد: در حال حاضر دستور انجام سریع این اقدام را صادر کرده‌ایم.

وی درباره علت استفاده از "یونولیت" برای پر کردن این ترک ها گفت: باید از مصالح سبک و قابل انعطاف استفاده شود که فضاهای خالی را پر کند و پس از آن آسفالت مجدد انجام شود به همین دلیل "یونولیت" به دلیل انعطاف‌پذیری در برابر انبساط و انقباض، گزینه مناسبی است.

یکی از دغدغه‌هایی که درباره بنای تاریخی سی‌وسه پل مطرح شده بود، موضوع ترک‌های آسفالت روی پل بود که باعث نفوذ آب و ایجاد خلل در سازه اصلی سی‌وسه‌ پل می‌شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
آخرین اخبار
قیمت امروز آهن آلات