سفر هيات پارلماني ايران به سوريه

کد خبر: ۲۶۷۶۵۹
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۰ 25 August 2012
|
4985 بازدید
يك عضو هيات رييسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي، از سفر علاءالدين بروجردي، رييس اين كميسيون، به همراه برخي از نمايندگان به سوريه خبر داد.

محمدحسن آصفري در گفت‌وگو با ايسنا، اين سفر را در پاسخ به سفر اخير رييس پارلمان سوريه به ايران و با هدف در جريان قرار دادن آخرين تحولات اين كشور عنوان كرد.

وي با بيان اينكه اين سفر از سوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي و مجلس انجام شده است، اظهار كرد: كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در جلسه فوق‌العاده صبح امروز خود تصويب كرد كه در راستاي پاسخ به حضور رييس پارلمان سوريه در دو هفته گذشته در ايران آقاي بروجردي به همراه جهانگيرزاده و آشوري از هيات رييسه و آقامحمدي از اعضاي كميسيون به سوريه سفر كنند.

وي با بيان اينكه اين سفر امروز صبح انجام شد و هيات پارلماني فردا به ايران بازمي‌گردد، تاكيد كرد كه اين سفر پيرو حضور رييس پارلمان سوريه و در راستاي ديپلماسي خارجي كشور و براي در جريان قرار دادن آخرين تحولات داخلي كشور سوريه انجام شده است.

اين عضو هيات رييسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس ادامه داد: مجلس ايران گروه دوستي و پارلماني با كشورهاي مختلف دارد كه در موقعيت‌هاي مختلف به كشورها سفر مي‌كند. اين ادعا در همين راستا انجام شد كه مطمئنا گزارش آن در جلسه بعدي كميسيون يعني روز يكشنبه 19 شهريور به اعضا ارائه خواهد شد.

آصفري همچنين تاكيد كرد كه ايران از ديرباز يعني زمان حافظ اسد، پدر بشار اسد، درابعاد مختلف ديپلماسي خارجي، سياسي – فرهنگي و اقتصادي با كشور دوست و همسايه سوريه ارتباط داشته است از اين رو انجام اين سفر هيات پارلماني اتفاق جديدي نيست.

وي در پايان درخصوص گمانه‌زني برخي رسانه‌هاي خارجي درخصوص هدف سفر بروجردي به سوريه براي دعوت از بشار اسد براي حضور در اجلاس تهران گفت: دعوت از آقاي بشار اسد وظيفه مجلس نيست و از وظايف دولت است كه دولت نيز اين كار را انجام داده اما آقاي بشار اسد به دليل حل مشكلات داخلي اين كشور در اين اجلاس حضور پيدا نمي‌كند و از سوريه در سطح وزارت خارجه نمايندگاني به اين اجلاس مي‌آيند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟