كشتي فرنگي با 2 تركيب متفاوت در آسيايي و جهاني

کد خبر: ۲۹۹۶۴
|
۰۱ دی ۱۳۸۷ - ۱۸:۳۴ 21 December 2008
|
1921 بازدید
با عقب‌نشيني فيلا در تغيير قوانين كشتي فرنگي، سيستم تمرينات فرنگي‌كاران به حالت گذشته بازگشت.

به نوشته جام‌جم، انگار طرح پيشنهادي فيلا درخصوص كشتي فرنگي چندان مورد رضايت و موافقت كشورهاي صاحب نام كشتي فرنگي جهان قرار نگرفت و پس از ارائه نظرات منفي 10 فدراسيون كشتي كشورهاي مختلف كه مسابقه‌هايي را با مقررات جديد به اجرا گذاشتند، سرانجام فدراسيون بين‌المللي كشتي از تغيير مقررات پشيمان شد تا همچنان فرنگي‌كاران با مقررات قديم كه مدت 4 سال با آن خو گرفته‌اند در مسابقه‌هاي بين‌المللي و رسمي مبارزه كنند.

محمد بنا، سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي بزرگسالان همان‌گونه كه نسبت به تغييرات مقررات واكنش‌ خاصي نشان نداده بود، اكنون نيز درباره بازگشت قوانين گذشته موضعگيري مشخصي نمي‌كند چون معتقد است در هر شرايطي ناگزير به اجراي مقررات فيلا هستيم. تنها كافي است برنامه‌ريزي و اردوهاي منظم را در دستور كار قرار بدهيم؛ آن گاه مي‌توانيم كشتي‌گيران را طبق مقررات به شرايط ايده‌آل براي دستيابي به پيروزي و موفقيت برسانيم.

سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي درباره وضعيت حميد سوريان و برنامه‌هاي تمريني و چگونگي حضور او در مسابقه‌هاي مختلف گفت: اين يك واقعيت مسلم است كه سوريان پس از المپيك با سوريان 3 سال گذشته تفاوت بسياري دارد. او در حال حاضر به هيچ وجه از نظر روحي و رواني و آمادگي جسماني شرايط مناسبي ندارد و بايد براي اوجگيري دوباره با تحمل و فرصت كافي او را به آمادگي ايده‌آل بازگرداند. البته در وهله اول سعي ما از نظر روحي و رواني است كه او بداند مي‌تواند بازهم قهرمان شود، اما نبايد در اين هدف عجله كرد. با برنامه‌ريزي كه براي او انجام داده‌ايم او فعلا تمرينات خود را در مرحله دوم ادامه مي‌دهد و از آغاز مرحله سوم به طور شبانه‌روزي به اردو مي‌آيد. او تمرينات خود را به طور مستمر انجام خواهد داد و در صورت رسيدن به آمادگي مطلوب در مسابقه‌هاي جام يادگار امام و احتمالا قهرماني آسيا شركت خواهد كرد، اما هدف اصلي و نهايي او مسابقه‌هاي جهاني است.

محمد بنا درباره اعزام تيم كشتي فرنگي در مسابقه‌هاي جام وهبي امره گفت: تا قبل از پايان اردوي دوم (9 دي ماه)‌ اسامي 10 فرنگي‌كار را اعلام خواهيم كرد. 7 فرنگي كار كه در قهرماني كشور رتبه اول را احراز كردند به اضافه 2 فرنگي‌كار برتر اردو در وزن 60 و يك نفر برگزيده در 74 كيلو تيم اعزامي به تركيه را تشكيل خواهند داد.

سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي بزرگسالان در بخش ديگري از اين گفتگو تاكيد كرد: يكي از اهداف مهمي كه در دستور كار كادر فني كشتي فرنگي قرار دارد، مساله آينده‌نگري و پشتوانه‌سازي است، به همين دليل قصد نداريم در مسابقه‌هاي آسيايي و قهرماني جهان از يك تيم استفاده كنيم. به طور قطع تيم ملي كشتي فرنگي با 2 تركيب كاملا متفاوت در قهرماني آسيا و قهرماني جهان شركت خواهد كرد.

محمد بنا درباره نفرات حاضر در مرحله دوم اردوي كشتي فرنگي خاطرنشان كرد: در حال حاضر بجز مجتبي باباجان‌زاده و اميرعلي اكبري كه به دليل مشكلات و بيماري نزديكان خود و موافقت كادر فني در اردو نيستند، ساير دعوت‌شدگان حتي علي اشكاني، فرنگي‌كار كهنه‌كار كشورمان تمرينات منظم و مستمري را پشت سر مي‌گذارند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات