حادثه اتوبوس در ميدان رسالت چگونه روی داد

کد خبر: ۳۱۶۷۲۲
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۳ 01 May 2013
|
12924 بازدید
حادثه تصادف اتوبوسي با3 نفر عابر و 2 تاكسي در ضلع شمالي ميدان رسالت كه منجر به مرگ 3 تن شد به نقل شهرونداني كه از ميدان رسالت مي گذرند تبديل شده است و اين درحالي است كه هنوز سوال هاي بسياري درباره اين حادثه مطرح است.

به گزارش اعتماد، سرهنگ سعيد اسماعيلي، رييس مركز كنترل ترافيك پليس راهنمايي و رانندگي تهران شنبه بعدازظهر به خبرگزاري مهر گفت در تحقيقات اوليه مشخص شد راننده اتوبوس با يكي از مسافرانش درگير شده و خودرو را در وسط خيابان رها كرده بود. در همين حين راننده يك دستگاه ميني بوس كه متوجه بسته شدن خيابان شده بود اقدام به جابه جايي اتوبوس كرد و اين حادثه رقم خورد. با اين حال مردم و شاهدان حاضر در محل حرف هايي ديگر دارند. تاكسيداران مسير رسالت – شميران نو كه در جوار محل وقوع حادثه اند از جمله اين شاهدانند. به جز روايت سرهنگ اسماعيلي، مردم به خبرنگار «اعتماد» گفتند كه گويا همان كسي كه با راننده اتوبوس برسركرايه دعوا كرده بود پشت فرمان اتوبوس نشسته و موجب آن حادثه شده است.

حادثه كجا روي داد؟
   
ضلع شمالي ميدان رسالت پايتخت خياباني است كه حركت در آن از شمال به سمت جنوب است. يك پايانه مسافربري اتوبوسراني نيز در جانب غربي اين خيابان قرار دارد. ايستگاه تاكسي هاي زردرنگ رسالت- شميران نو نيز در جانب شرقي اين خيابان و در همان ضلع شمالي ميدان قرار دارد. اين اتوبوس روز دوشنبه پس از آنكه آخرين تقاطع خيابان نيروي دريايي را پشت سرگذاشته در كنار يك ايستگاه توقف كرده است و بعد شروع حادثه از همان ايستگاه رقم خورده است. نقطه آغاز حادثه 50 متر پاياني خيابان نيروي دريايي بوده است. بعد اين خيابان با جدول بندي قطع شده و امكان ورود به ميدان را ندارد و خودروها بايد در انتهاي خيابان نيروي دريايي از طريق كنارگذر يا به خيابان فرجام وارد شوند يا به خياباني در شمال شرقي ميدان رسالت. اين اتوبوس پس از آنكه عابر اول را زير گرفته با يك تاكسي زرد رنگ برخورد كرده است و سپس يك عابر ديگر را زير گرفته است. بعد از روي جدول هاي بين پايانه و خيابان كنار ميدان عبور كرده و ضمن برخورد با يك عابر و يك تاكسي سبزرنگ از پياده روي كنار ميدان بالاپريده و با برخورد به گاردريل به سمت زيرگذر رسالت در حال سقوط بوده كه متوقف شده است.

تاكسيداران چه گفتند؟
   
«نبي»، يكي از تاكسيداران خط ميدان رسالت – شميران نو يك روز بعد از وقوع حادثه يي كه حدود ساعت 11 و 30 دقيقه دوشنبه نهم ارديبهشت روي داد به خبرنگار «اعتماد» گفت: وقتي صداي وحشتناكي به گوشم خورد برگشتم ببينم چه شده كه متوجه اين ماجرا شدم. اتوبوس يك زن را زير گرفت و بعد به يك تاكسي سبز رنگ زد. بعد هم جواني را زير گرفت كه خيلي بد از روي آن رد شد. اين تاكسي دار همچنين توضيح داد: ما توان هيچ كاري براي توقف اتوبوس را نداشتيم و صرفا نظاره گر اين حادثه بوديم زيرا در كل چند دقيقه هم بيشتر به طول نينجاميد. «نبي» همچنين توضيح داد: تاكسي زرد رنگ متعلق به «هادي» از تاكسيداران همين خط است كه منتظر بود نوبت سوار كردن مسافرانش شود و چون در مسير اتوبوس بود صدمه ديد.

اين مرد در پاسخ به اين پرسش كه چه كسي پشت فرمان اتوبوس نشسته بود، گفت: جايي كه من ايستاده بودم پايين تر از محل حركت اتوبوس بود. از ديگران شنيدم كه راننده اتوبوس با شخصي دعوايش شده و او راننده را از اتوبوس بيرون انداخته و خودش آن را به حركت درآورده است. يكي ديگر از تاكسيداران كه در همين خط كار مي كند به خبرنگار ما گفت: من شنيدم كه راننده ميني بوسي بوده كه اتوبوس را به حركت درآورده زيرا راننده اتوبوس با يكي از مسافران دعوا مي كرده و ماشينش راه را بند آورده بوده است. «محمد» هم كه حدود 45 سال سن دارد از تاكسيداران همين خط است. او حرف هاي همكارش را نمي پذيرد و در توضيح ماجرا به «اعتماد» تاكيد كرد: ببينيد اگر يك راننده يي بخواهد راه را هم باز كند و بنشيند پشت يك ماشين ديگر چنين حادثه يي رقم نمي زند. اصلامن بعيد مي دانم كه يك راننده چنين خطري را به جان بخرد كه پشت ماشين يك نفر ديگر بنشيند و مسووليت براي خود بسازد.

اين مرد ضمن اين توضيح كه خودش در زمان حادثه حضور نداشته، گفت: من وقتي رسيدم كه حادثه اتفاق افتاده بود. سوال من اين است كه اگر يك راننده ميني بوس پشت يك اتوبوس دنده اتوماتيك بنشيند چگونه مي تواند آن را به حركت در آورده و اين همه حادثه رقم بزند.

مردم مي گويند راننده فرار كرده است
   
عابديان يكي از رهگذران كه مي گفت روز گذشته حادثه را ديده است نيز در محل حضور داشت و گفت: كسي كه اتوبوس را حركت داده يك جوان بود كه با راننده اصلي اتوبوس دعوايش شده بود. او همين كه اتوبوس متوقف شد فراركرد. يك جوان كه روزنامه يي در دست داشت خطاب به اين مرد گفت: ولي روزنامه نوشته كه كسي كه اتوبوس را به حركت در آورده راننده يك ميني بوس بوده و دستگير هم شده. شما مي گويي روزنامه دروغ نوشته است؟

عابديان كه مردي با موهاي جوگندمي بود و لاغراندام در محل وقوع حادثه كه با بلوك هاي بتني بزرگي پوشانده شده بود ايستاده بود و واقعه را براي ديگر مردم بازمي گفت، پاسخ داد: نه من خودم اينجا بودم و ديدم چطور اتوبوس يك جوان هيكلي را زير گرفت و تكه تكه كرد. خودم ديدم وقتي اتوبوس ايستاد او فرار كرد. يك زن كه چادر به سر داشت و به نظر 60 ساله مي آمد نيز در پاسخ به عابديان و جواني كه روزنامه به دست داشت، گفت: راننده با يك جوان بر سر 100 تومان دعوايشان شد. دختري هم به جمع اين عده اضافه شد و گفت: خواهرم ديروز در همان اتوبوس بوده و برايم تعريف كرد كه جوان با راننده دعوايش شد و از اتوبوس پياده شد بعد از آن اين اتفاق افتاد.

يكي از تاكسيداران مسير رسالت- شميران نو نيز گفت: حادثه وقتي اتفاق افتاده كه راننده از پشت فرمان بلند شده بود. از يكي شنيدم كه مي گفت يك جوان او را زده و از اتوبوس پرت كرده پايين و از يك نفر ديگر هم شنيدم كه راننده اتوبوس خودرويش را متوقف كرده و به دنبال كسي كه با او دعوايش شده رفته و بعد اين اتفاق افتاده است.

هنوز مرتكب اصلي چيزي نگفته است
   
در حالي كه از بعدازظهر روز گذشته سخن از آن به ميان آمد كه عامل حادثه توسط ماموران كلانتري 190 مجيديه دستگير شده است اما هنوز پليس اطلاعاتي نداده كه اين فرد به چه انگيزه يي پشت اتوبوس نشسته و چگونه اين حادثه را رقم زده است. مركز اطلاع رساني پليس آگاهي پايتخت در پاسخ به سوال هاي «اعتماد» به اين توضيح بسنده كرد كه عامل تصادف دستيگر شده است و پرونده از صبح سه شنبه در اختيار اداره آگاهي براي ادامه تحقيقات قرار گرفته است. با اين حال اين مرجع اطلاع رساني هنوز نام و مشخصات فوت شدگان اين حادثه را اعلام نكرده است. همچنان هنوز مشخص نيست كه راننده ميني بوس يا فرد احتمالي ديگر چگونه اتوبوس را به حركت در آورده و موجب بروز چنين حادثه يي شده است.

به نظر مي رسد بايد منتظر ماند تا آخرين قطعه اين پازل يعني اظهارات كسي كه اتوبوس را به حركت در آورده شنيده شود كه وقتي اتوبوس را به حركت درآورده چه اتفاقي افتاده است.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟