ولایتی: اقتصاد ایران تب 40 درجه‌ای دارد

کد خبر: ۳۲۳۳۰۰
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۶ 02 June 2013
|
11632 بازدید
فارس نوشت:

علی‌اکبر ولایتی عضو ائتلاف پیشرفت و از کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که در «رادیو ایران» سخن می‌گفت، اظهار داشت: نمی‌شود کشور را بدون حضور متخصصان و حس مسئولیت‌پذیری اداره کرد.

وی به تشریح دولت خود با نام «دولت متمم» پرداخت و خاطرنشان کرد: اولین شرط مسئولیت برای افراد، متدین بودن است و اگر این ویژگی در افراد باشد، فساد کاهش خواهد یافت و دومین شرط نیز مشورت‌پذیری و معتدل بودن است. گرفتاری‌هایمان به دلیل افراط و تفریط است، دولت برای گرفتن حق مردم نه باید کوتاه بیاید و نه زیاده‌روی کند، چرا که مردم ما اهل اعتدال هستند و ما باید جامعه‌ای آرام داشته باشیم.

ولایتی معتقد است که در بخش فرهنگی، کار چندانی صورت نداده‌ایم و به گفته وی ملت ایران جماعتی نجیب و با عفاف هستند و اگر موردی امروز در جامعه نتیجه کم‌کاری ما است، ما باید با افراد و تفکرات متفاوت زمینه تفاهم را فراهم و مسائل را با تکیه بر فرهنگ و احکام اسلامی و با زبانی که هر دو طرف می‌فهمیم خل و فصل کنیم.

اهم اظهارات عضو ائتلاف پیشرفت در ادامه آمده است:

* افزایش سن ازدواج نامطلوب است، وقتی افراد به سن ازدواج می‌رسند، به دلیل اقتصاد و عدم اشتغال نمی‌توانند ازدواج کنند.

* لازم نیست همه استاد دانشگاه شوند،‌ هر کسی هر شغلی که دارد مورد احترام است. این رویه بد که گفته می‌شود هر کس مدرک ندارد شخصیت او زیر سؤال است، نادرست است. معتقدم بیکاری ام‌الفساد است چرا که یک جوان بیکار، معتاد و سبب عدم ازدواج و از خانواده طرد می‌شود.

*مهمترین وظیفه دولت در زمینه اشتغال است. لازم نیست همه کارمند دولت شوند، اما دولت باید برای ازدواج دانشجویان تسهیلات بیشتری را در نظر بگیرد.

*آخر این هفته به خرید رفتم که قیمت‌ها تفاوت چشمگیری داشتند،‌ به گونه‌ای که قیمت‌ مایحتاج اولیه مانند گوشت، نان و لبنیات افزایش بسیار زیادی یافته بود و تورم نقطه به نقطه‌ای ما چیزی حدود 40 درصد است.

*{ در واکنش به کاهش قدرت خرید مردم بیش از 40 درصد} این به دلیل کاهش ارزش پول ملی است که ضربه جدی به ملت و مردم وارد کرده و از طرف دیگر نیز کاهش کمبود کالا در قدرت خرید مردم تأثیر داشته است. اقتصاد ایران مریض بوده و تب شدید 40 درجه‌ای بر آن حاکم است، بنابراین باید ابتدا این تب را پائین آورد و بعد به معالجه ریشه‌ای پرداخت.

*آزادی در اسلام تضمین‌شده است و حد آزادی افراد، شروع آزادی دیگران است. 40 سال است که با جوانان هستم و می‌دانم که منظور آنها از آزادی چیست.

*زمانی خدمت امام(ره) رسیدم و گفتم که قصد داریم به کشورهای مختلف و دور دست سفر کنیم، امام(ره) گفتند که کشورهای دوردست را خودتان می‌دانید، اما کشورهای همسایه را می‌خواهم رابطه خوبی داشته باشید و به آنان بگوئید جمهوری اسلامی قصد ایجاد مشکل برای شما را ندارد.

* با اعتماد به نفس، این راهی را که الان در آن قدم گذاشته‌ام ادامه می‌دهم و مطمئن هستم که دولت کارآمدی تشکیل خواهم داد. همیشه آرزو داشتم که ایران بهترین مکان برای زندگی باشد و با تجربه‌ای که دارم می‌توانم این قول را بدهم.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟