بازدید 17959

توصیه علم‌الهدی به کابینه جدید

کد خبر: ۳۳۸۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۳ 16 August 2013
امام جمعه مشهد گفت: وزرای دولت یازدهم باید بدانند ایران قبه‌الاسلام است و مدیریت کشور صرفا در تامین معیشت مردم خلاصه نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های سیاسی-عبادی نماز جمعه که در جمع زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) در حرم مطهر برگزار شد، اظهار کرد: وزرایی که دیروز رأی اعتماد گرفتند بدانند این کشور، کشور قبه‌الاسلام است و مدیریت این کشور، به مدیریت نان و آب خلاصه نمی‌شود بلکه در این کشور باید اسلام مدیریت شود.

علم‌الهدی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه، با اشاره به حوادث مصر و سوریه گفت: در مصر اخوان‌المسلمین از هدف اصلی خود یعنی توسعه دین منحرف شدند و دست در دست دولت سرسپرده منطقه یعنی عربستان صعودی گذاشتند.

وی ضمن یادآوری 8 شوال، سالروز تخریب قبور اهل بیت(ع) توسط وهابی‌ها، خاطرنشان کرد: مسلمانان نباید صرفا به گریه برای تخریب قبور ائمه اکتفا کنند، بلکه باید با کمال هوشیاری عوامل مظلومیت این بزرگواران را بررسی و جریان انحرافی وهابیت را شناسایی کنند، جریانی که برای مسلمانان مانند ویروسی خطرناک است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مظلومیت امام حسن(ع) در طول زندگی‌شان، تصریح کرد: تخریب قبور اهل بیت (ع) با دو رویکرد قابل بررسی است، رویکردی عاطفی که همچنان این رویکرد تداوم دارد و رویکردی که به چرایی شکل‌گیری این وقایع بر می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: در 60 سال گذشته قبرستان بقیع توسط وهابیان با خاک یکسان شد و بسیاری از سادات در این واقعه به درجه شهادت نائل آمدند و همچنین گنبد مرقد پیغمبر (ص) را به توپ بستند.

علم‌الهدی با شوم خواندن جریان وهابیت، آن را همسو با برنامه‌ریزی‌های وزارت مستعمرات بریتانیا دانست و اظهار کرد: این جریان انحرافی از دو قرن پیش برای براندازی اسلام شکل گرفت چراکه کشورهای اسلامی مالامال از منابع طبیعی بودند و اسلام مانع بزرگی در مقابل سیطره این مستکبران برای دستیابی به این منابع بود.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: دشمن متوجه شد که تهدید، جنگ و تهاجم نظامی تنها به تقویت اسلام منجر می‌شود، بنابراین تنها راه براندازی اسلام را خود مسلمانان دانست و به همین جهت در صدد ایجاد نحله‌ای شد که شقاق و شکافی در بین مسلمانان ایجاد کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مسئولیت ایجاد این نحله منحرف به جاسوسی انگلیسی واگذار شد. او در خاطراتش، به رهبری مسلمانان که سبب قوت اجتماعی آنان و عتبات عالیات که عامل ایجاد وحدت بیش از پیش آنان شده بود، اقرار کرده و تنها راه ضربه و نابودی وحدت مسلمانان را تخریب قبور اهل بیت (ع) اعلام کرده بود.

وی گفت: تخریب مسجدالحرام و خانه کعبه هدف دیگر تروریست‌ها بوده که با عنایت الهی این امر محقق نشد.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: توحید و اجماع مسلمانان بر این بزرگواران سبب همدلی جوامع اسلامی بود و استکبار آمریکایی بعدها از این طرح بهره‌برداری کرده و هم اکنون خواستار این هستند که اسلام را به عنوان دین خشونت به تمام جهانیان معرفی کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل