بازدید 32726
۶

کشف ردپاي انسان غول پيکر در آفريقا

کد خبر: ۳۶۷۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۱ 28 December 2013
افراد علاقمند به تاریخچه زندگی انسانهای غول پیکر روی کره زمین در چندین میلیون سال قبل می توانند نسبت به اثبات این نظریه امیدوار باشند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از روزنامه اینترنتی روسی اوترا در منطقه سوازیلند واقع در جنوب آفریقا رد پای یک انسان غول پیکر به جای مانده روی صخره کشف شده است.

بر اساس این گزارش طول رد پای به جا مانده به یکصد و بیست سانتی متر می رسد و به عقیده محققان به احتمال خیلی زیاد به یک انسان ماقبل تاریخ تعلق دارد.
کشف ردپاي انسان غول پيکر در آفريقا
با توجه به این که رد پا به صورت عمودی قرار گرفته افراد بد بین بلافاصله اعلام کردند نمی تواند به یک انسان تعلق داشته باشد. ولی تحقیقات بعدی نشان داده این رد پا دویست میلیون سال قدمت دارد و طی این مدت تغییرات بسیار زیادی در وضع و زاویه لایه های زمین رخ داده که ممکن است موجب عمودی شدن لایه های افقی هم شده باشند.

علاوه بر این به گفته کارشناسان با توجه به این که انسان ماقبل تاریخ رد پایش را به جای خاک یا شن روی یک ماگمای سرد شده به جا گذاشته این اثر به خوبی حفظ شده است.

گفتنی است فرضیه های دیگری هم مطرح شده اند که بر اساس یکی از آنها این رد پا می تواند یک اثر هنری باشد چون روی سنگهای محل زندگی سرخپوستان چروکی آمریکا تصاویر مختلفی از انسانها و حیوانات و پرندگان کنده کاری شده است که البته با اندازه های طبیعی تطابق دارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۳
انتشار یافته: ۶
بالاخره سرخپوستان امریکا یا آفریقا ؟!
به ردپا گربه سانان بیشتر شباهت داره
مزخرف محض.
200 میلیون سال قبل دوران نرم تنان درون اقیانوسی بود نه مهره داران. دلبندم .
تقریبا میشه 7.5 متر قد این اقا :)
اگراثر هنری باشه که خوب میشه تاحدودی درکش کرد ولی اگر واقعی باشه چی؟ فکرش بکن خوب شد که الان همچین سایز واندازه ای از انسانها وجود نداره چون دیگه روی کره زمین جا پیدانمیشد بشینی اصلا میخواستن توی کدوم آپارتمان جاش بدن !
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # انتخابات ریاست جمهوری # محرم