تاکيد اتحاديه بين المجالس بر تقويت مقاومت

کد خبر: ۳۷۹۸۰۳
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۷ 18 February 2014
|
2850 بازدید
سخنگوی اتحادیه بین المجالس اسلامی از تصویب 26 قطعنامه در موضوع های مختلف جهان اسلام در کمیته سیاسی و امور بین الملل این اتحادیه خبر داد .

کاظم جلالی در برنامه گفتگوی ویژه خبری دوشنبه شب شبکه دو سیما با بیان اینکه کمیته اجرایی نقش هیات مدیره این اتحادیه را ایفا می کنند و 15 کشور عضو این کمیته هستند افزود : در کمیته نگارش نیز بیانیه نهایی و اعلامیه تهران به تصویب رسید .

وی گفت : در روز پایانی اجلاس اتحادیه بین المجالس اسلامی این مصوبات و قطعنامه ها در اختیار روسای مجالس برای تصویب قرار داده می شود .

جلالی درباره موضوع قطعنامه ها به مسئله سوریه اشاره واضافه کرد : در بحث سوریه به نقاط اشتراک میان کشورهای اسلامی در این مسئله پرداخته شد .

وی گفت: درباره فلسطین نیز معمولا لحن کشورهای اسلامی تند است و نکاتی که درباره فلسطین مطرح شد جدی و برای تقویت مقاومت است .

جلالی افزود: البته مشکلاتی را درباره ارتباط برخی کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی داریم.
وی گفت: درباره تکفیری ها و تندروها قطعنامه ای تثبیت شد و در بیانیه پایانی نیز این مسئله کامل مطرح شده است .

جلالی با بیان اینکه مهمترین موضوع در گسترش روابط کشورهای اسلامی اقتصاد است گفت : ایجاد بازار مشترک اسلامی، گسترش روابط اقتصادی ، تجارت آزاد و رفع موانع گمرکی میان کشورهای اسلامی در قطعنامه ها آمده است .

وی افزود : البته باید الزامات و سازو کارهای اجرایی این مصوبات بوسیله دولتها ایجاد شود زیرا پارلمانها توان اجرایی ندارند .

جلالی دفاع از حقوق اقلیت های مسلمان در کشورهای غیر اسلامی ، اجرای احکام اسلامی و نقض حقوق بشر در کشورهای غیر اسلامی را از نکاتی برشمرد که در قطعنامه های اتحادیه بین المجالس اسلامی آمده است .

سخنگوی اتحادیه بین المجالس اسلامی گفت: امیدواریم مصوبات این اجلاس در دبیرخانه ای که در تهران مستقر است پیگیری شود .

سی رئیس مجلس و 13 نایب رئیس مجلس کشورهای اسلامی در اجلاس بین المجالس اسلامی در تهران شرکت می کنند.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟