زنگنه: درسال ۹۲، ۳۰میلیارد دلار سوخت هدر رفت

موفقیت صنعت نفت نیازمند بسیج همه امکانات داخلی و استفاده از ظرفیت های جهانی و دیپلماسی انرژی است.
کد خبر: ۳۸۶۰۰۷
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۶ 12 March 2014
|
4911 بازدید
وزیر نفت گفت: در سال 1392 مابه التفاوت قیمت فروش نفت، گاز و فرآورده های نفتی با قیمت واقعی در منطقه 80 میلیارد دلار بود که حدود 30 میلیارد دلار از این مبلغ از طریق اسراف، کیفیت بد سوخت خودروها و رعایت نکردن استانداردهای مصرف، به هدر رفته و تلف شده است.

به گزارش ایرنا، بیژن نامدار زنگنه سه شنبه شب در پنجمین جشنواره پژوهش و فناری صنعت نفت، با بیان اینکه موفقیت صنعت نفت به معنای موفقیت اقتصاد ملی است، افزود: موفقیت صنعت نفت نیازمند بسیج همه امکانات داخلی و استفاده از ظرفیت های جهانی و دیپلماسی انرژی است.

زنگنه با بیان اینکه صنعت نفت در کشور نیازمند فناوری و دانش نوین است، معتقد است: ساخت کالاهای داخلی صنعت نفت از طریق حمایت از سازندگان واقعی و کارآمد داخلی امکان دارد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی، اضافه کرد: ساماندهی تمام امکانات موجود نقش موثری در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در بخش نفت و تحقق اقتصادی پویا، ملی و غیرمتکی به نفت خواهد داشت.

وزیر نفت در ادامه با پرداختن به اولویت های پژوهشی صنعت نفت، گفت: اولویت پژوهشی وزارت نفت، در صنایع بالادستی است.

وی با بیان اینکه از اولویت های اصلی ما افزایش ضریب بازیافت میادین است، خاطرنشان کرد: با افزایش یک درصدی ضریب بازیافت میادین، حدود 7 تا 8 میلیارد بشکه به حجم ذخایر نفتی قابل برداشت اضافه خواهد شد.

وزیر نفت با دعوت از دانشگاه های کشور برای مشارکت در پروژه های افزایش ضریب بازیافت میادین، افزود: میادین منصوری ، مارون، اهواز و پارس جنوبی از جمله میادینی هستند که ما به دنبال افزایش ضریب بازیافت آنها هستیم.

زنگنه ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در بند 13 سیاست های اقتصاد مقاومتی مسوولیت های سنگینی را برای صنعت نفت تعیین کرده اند که تحقق آنها ضروری است.

وزیر نفت با بیان اینکه باید خام فروشی نفت را به حداقل برسانیم، اظهار داشت: برای تحقق این هدف باید یکصد میلیارد دلار در بخش های پالایشگاهی، پتروشیمی، میادین مشترک وسایر حوزه ها سرمایه گذاری شود.

زنگنه همچنین با انتقاد از مدیریت ضعیف در پروژه های عمرانی گفت: بسیاری از طرح های عمرانی ما به عنوان مراکز هدر دادن سرمایه ها و پول به شمار می روند که تاکنون کمترین نتیجه و دستاوردی را نداشته اند.

زنگنه در پایان گفت: قانون بودجه سال 93 حدود یکصدمیلیارد دلار برای بهینه سازی مصرف سوخت تخصیص داده که قرار است این مبلغ به طرح های کاهش دهنده مصرف انرژی پرداخت شود.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟