بازدید 1355

جان کری: آتش‌بس باید منجر به خلع سلاح حماس شود

کد خبر: ۴۲۰۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸ 29 July 2014
وزیر امور خارجه آمریکا با بیان اینکه هر طرحی برای آتش‌بس در غزه باید به خلع سلاح حماس و گروه‌های دیگر در فلسطین منجر شود، گفت که واشنگتن و تل‌آویو با «شرکای منطقه‌ای» خود برای تحقق این هدف تلاش می‌کنند.

به گزارش  فارس، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا امروز دوشنبه در مراسم قرائت گزارش سالانه دولت متبوعش از آزادی‌های مذهبی در جهان گفت که باید آتش‌بس 24 ساعته بدون هیچ پیش شرطی در غزه اعمال شود.

وی با اشاره به چندین دوره اعلام آتش‌بس موقت و کوتاه گفت که این اقدامات بهترین راه برای رسیدن به یک آتش‌بس طولانی و پایدار است.

وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه آتش‌بس موقت فرصت را برای اسرائیل فراهم می‌کند که بدون درگیری به مسئله تونل‌ها در غزه بپردازد، ابراز عقیده کرد که «خطری که همه ما آن را درک می‌کنیم تونل‌ها در غزه است».

وزیر خارجه آمریکا در ادامه افزود: هرگونه طرحی برای آتش بس در غزه میبایست به خلع سلاح حماس منجر شود و ما با اسرائیل و شرکای منطقه‌ای برای تحقق این هدف تلاش می‌کنیم.

وی در موضع‌گیری جالبی، در حالی که به بیان نمونه‌های نقض آزادی‌های مذهبی در جهان می‌پرداخت، بی خانمان شدن مسلمانان میانمار را به عنوان نمونه‌ای قربانی شدن مردم به پای خشونت‌های فرقه‌ای مورد اشاره قرار داد.

وزیر خارجه آمریکا در این سخنان همچنین ایران، ازبکستان و چین را به نقض آزادی‌های مذهبی متهم کرد.

وی با بیان اینکه دولت ایران اقدام به دستگیری و زندانی کردن پیروان تمامی گروه‌های مذهبی غیر از شیعه کرده است مدعی شد این کشور آزادی‌های مذهبی افراد را نقض کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
وب گردی