نقش حیاط خاکی مدارس در کاهش استرس کودکان
بازیکردن در حیاطهای مدارسی که دارای زیستگاههای طبیعی و درخت و نه صرفا آسفالت و تجهیزات سرگرمی هستند، استرس کودکان و بیتوجهی آنها را کاهش میدهد.
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۶ 30 July 2014
کد خبر: ۴۲۰۸۵۶
| ۰۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۶ 30 July 2014
| بازیکردن در حیاطهای مدارسی که دارای زیستگاههای طبیعی و درخت و نه صرفا آسفالت و تجهیزات سرگرمی هستند، استرس کودکان و بیتوجهی آنها را کاهش میدهد.
به گزارش ایسنا، بر اساس مطالعه دانشمندان دانشگاه کلرادو بودلر، کار بر روی تکالیف درسی و باغبانی در چنین محیطهایی دارای مزایای کاهش استرس برای جوانان است.
این مطالعه یکی از نخستین تحقیقات در نوع خود است که بر رابطه بین دسترسی دانشآموزان به فضاهای سبز و استرس متمرکز شده است.
دانشمندان با مطالعه دانشآموزان ابتدایی در نواحی ساختهشده و جنگلی، استفاده دانشآموزان مقطع چهارم تا ششم از زیستگاه طبیعی برای علوم و دروس نوشتاری و همچنین باغبانی دانشآموزان دبیرستانی به صورت داوطلبی، گذراندن واحد درسی یا خدمات موردنیاز مدارس، به نتایج جدید خود دست یافتند.
به گفته لوئیس چالوا ، رهبر ارشد این پژوهش، مدارس جایی هستند که کودکان بخش اعظمی از ساعات عمرشان را در آنها میگذرانند و بنابراین واردکردن تماس روزانه با دنیای طبیعی در این مکانها به دلیل مزایای فراوان آن حائزاهمیت است. حیاطهای خاکی و طبیعی مدرسه که به طور مثال، دارای گل، بلوط و ویژگیهایی آبی هستند، روابط پشتیبانیکننده و احساس رقابت را در میان کودکان افزایش میدهند.
جزئیات این پژوهش در مجله Health & Place منتشر شد.
سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.