بازدید 29024
۱
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

ادعاهای متناقض رسانه‌ای درباره انفجار یکشنبه در پارچین

ادعاهای متناقض رسانه‌ای درباره انفجار یکشنبه در پارچین، تأکید محافل تندرو آمریکایی بر بی‌فایده بودن مذاکره با ایران و لزوم ازسرگیری اقدامات تنبیهی، کشف محموله بزرگ هروئین در آلمان و حذف محتوای صفحه اینستاگرام «بچه مایه‌دارهای تهران»، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۴۰۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰ 10 October 2014

ادعاهای متناقض رسانه‌ای درباره انفجار یکشنبه در پارچینادعاهای متناقض رسانه‌ای درباره انفجار یکشنبه در پارچین، تأکید محافل تندرو آمریکایی بر بی‌فایده بودن مذاکره با ایران و لزوم ازسرگیری اقدامات تنبیهی، کشف محموله بزرگ هروئین در آلمان و حذف محتوای صفحه اینستاگرام «بچه مایه‌دارهای تهران»، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.


به گزارش «تابناک»، رسانه‌های آمریکایی و اسرائیلی توضیحات متفاوتی درباره ماهیت انفجاری که ادعا می‌شود، یکشنبه این هفته در مجتمع نظامی پارچین در جنوب شرقی تهران به وقوع پیوسته، داده‌اند.

نیویورک تایمز ضمن طرح احتمال خرابکاری در این مورد و با یادآوری انفجار سه سال پیش که به شهادت حسن تهرانی مقدم از مسئولان صنایع موشکی ایران منجر شد، تحلیل این انفجار را بیشتر با توجه به تحلیل منتشره در مؤسسه دانش و امنیت بین‌المللی انجام داده که رئیس و پایه گذار آن دیوید آلبرایت از مخالفان جدی برنامه هسته‌ای ایران است.

در این تحلیل که بر پایه تصاویر ماهواره‌ای پیش و پس از انفجار صورت گرفته، آمده است که محل انفجار با محلی که پیش از این ادعا می‌شد ایران در آن آزمایش مرتبط با مسأله هسته‌ای انجام داده، فاصله بسیاری دارد؛ در این انفجار، شش ساختمان تخریب شده یا آسیب دیده‌اند و آتش‌سوزی ناشی از انفجار به فضای سبز پیرامون آسیب زده است.

این در حالی است که برخی رسانه‌های اسرائیلی با ادعای تطبیق تصاویر با اطلاعات پیشین، محل انفجار را با آزمایش‌های مربوط به چاشنی‌های مفتولی مرتبط دانسته‌اند.


نیویورک پست و واشنگتن پست در خط خبری مشابهی به ترتیب حل اختلافات ایران و آمریکا را توهم دانسته و با ادعای سرسختی ایران در مذاکرات هسته‌ای، خواستار اقدام کنگره امریکا علیه ایران شده‌اند.

جنیفر روبین در این باره در واشنگتن پست نوشته، با توجه به سخنان جن پساکی، سخنگوی وزارت خارجه امریکا، دو طرف در مذاکرات هسته‌ای اختلافات بسیاری دارند و افزون بر این آژانس نیز هنوز اختلافات حل نشده زیادی با ایران دارد. به همین دلیل، لازم است کنگره بار دیگر به موضوع وارد شود؛ تحریم‌های مورد نظر کیرک ـ منندز را علیه ایران تصویب کند، بمب‌های سنگرشکن قدرتمند در اختیار اسرائیل گذاشته شود و مذاکرات برای تأمین امنیت متحدان آمریکا در منطقه آغاز شود، به گونه‌ای که تهدید اقدام نظامی علیه ایران جدی به نظر برسد.


دویچه وله از جمله رسانه‌هایی است که کشف یک محموله بزرگ ۳۳۰ کیلوگرمی هروئین در میان خیارشور و سیرترشی صادراتی ایران در غرب این کشور را مورد توجه قرار داده است. کشف این محموله که ارزش آن پنجاه میلیون یورو برآورد شده، پس از ماه‌ها تلاش و تحقیق پلیس آلمان صورت گرفته است.

هرچند مبدأ اولیه این محموله روشن نشده، دو برادر ۳۰ و ۳۵ ساله مرتبط با گروه‌های جنایی عراقی ـ سوری در این رابطه دستگیر شده‌اند.


و در پایان اینکه روزنامه پاکستانی نیوز، از جمله رسانه‌هایی است که بسته شدن امکان دسترسی به محتوای صفحه «بچه مایه‌دارهای تهران» در اینستاگرام را مورد توجه قرار داده است.

در روزهای اخیر، رسانه‌های غربی آنچه را که اتومبیل‌ها و مشروبات گران‌قیمت، پوشش غیراسلامی و نشانه‌های تجمل لجام‌گسیخته در نزد طبقه‌ای خاص در ایران می‌دانستند، مورد توجه جدی قرار دادند. در حالی که روزنامه نیوز از بسته شدن این صفحه به دلایل اخلاقی خبر داده، برخی رسانه‌های غربی، تنها از حذف تصاویر این صفحه به دلیل جعلی بودن برخی از تصاویر آن خبر داده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۱
این خانم جنیفرروبین به مواضع ضد ایرانی بسیار مشهوراست . عددی هم نیست . اگرکسی هم مقالاتش را بخواند بدلیل نفوذ نشریه صهیونیستی واشنگتن پست است که کمافی السابق بدلیل نفوذ صهیونیست ها مطرح است . بسیاری از کاربرهای واشنگتن پست از این خانم خون اشام اصلا خوششان نمی اید . کافی است سری به مقاله های او بزنید و کامنت کاربران ذیل مقالات وی را بخوانید .
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی