بازدید 20659
۷
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

بازتاب اظهارنظر روحانی درباره چشم‌انداز توافق نهایی هسته‌ای

اظهارنظر رئیس‌جمهور ایران درباره چشم‌انداز دستیابی به توافق هسته‌ای، آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+ ۵، تأکید وزیر خارجه ایران بر ادامه غنی‌سازی اورانیوم در کشور، بازتاب سخنان مقام معظم رهبری درباره نقش غرب در تشکیل داعش و توافق ایران و پاکستان برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۴۱۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰ 14 October 2014
بازتاب اظهارنظر روحانی درباره چشم انداز توافق نهایی هسته ای

اظهارنظر رئیس‌جمهور ایران درباره چشم‌انداز دستیابی به توافق هسته‌ای، آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+ ۵، تأکید وزیر خارجه ایران بر ادامه غنی‌سازی اورانیوم در کشور، بازتاب سخنان مقام معظم رهبری درباره نقش غرب در تشکیل داعش و توافق ایران و پاکستان برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، اظهارنظر رئیس‌جمهور ایران درباره چشم‌انداز دستیابی ایران و گروه ۱+۵ به توافق نهایی در موضوع هسته‌ای، از جمله مهم‌ترین موضوعاتی است که مورد توجه مطبوعات و رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفته است. 

خبرگزاری «رویترز» می‌نویسد، حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران گفته، توافق هسته‌ای با غرب قطعاً اتفاق می‌افتد و وی بر این باور است که این امر تا پیش از ضرب‌الاجل ۲۴ نوامبر ‌تحقق یافتنی است. این خبرگزاری به نقل از روحانی می‌نویسد، ایران و ۱+ ۵ بر سر کلیات به توافق رسیده‌اند و تنها جزئیاتی ‌مانده که باید باید روی آن‌ها کار شود؛ مواردی از جمله اینکه آیا توافق تا چهل ‌روز آینده حاصل می‌شود و یا بازه زمانی تمدید خواهد شد.

این در شرایطی است که موضوع آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران نیز در برخی از مطبوعات مورد توجه قرار گرفته است. خبرگزاری کویت ضمن پرداختن به این موضوع می‌نویسد، ایران و کشورهای عضو گروه ۱+ ۵ از روز سه‌شنبه (امروز) دور جدید مذاکرات هسته‌ای را در وین آغاز می‌کنند.

در این مذاکرات که قرار است سه روز ادامه داشته باشد، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران و کا‌ترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز حضور دارند. از سوی دیگر، انتظار می‌رود جان کری، وزیر خارجه آمریکا نیز روز چهارشنبه به این دو تن پیوسته ‌و در ادامه مذاکرت باشد.

در همین حال، وزیر خارجه ایران بر ادامه غنی‌سازی اورانیوم در ایران در چهارچوب مقررات بین‌المللی تأکید کرده است. سایت خبری «آذری پرس» می‌نویسد، محمد جواد ظریف گفته ایران به غنی‌سازی اورانیوم برای برنامه هسته‌ای خود در چهارچوب قواعد و مقررات بین‌المللی مربوطه ادامه خواهد داد.

وی این سخنان را در جریان دیدار با نخست وزیر ویتنام که به تهران سفر کرده بود، گفته است. در ادامه این دیدار، ظریف روابط دو کشور ایران و ویتنام را خوب و مثبت ارزیابی و ابراز امیدواری کرده که این روابط در همه حوزه‌های ممکن، به ویژه در بخش اقتصادی توسعه پیدا کند. وی همچنین بر ضرورت گسترش روابط دو کشور در چهارچوب روابط جنوب ـ جنوب تأکید کرده است.

اما در میان دیگر مطالب، سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب در دیدار با قشرهای مردمی در برخی ‌مطبوعات بین‌المللی بازتاب یافته است. روزنامه انگلیسی «تلگراف» ضمن پرداختن به این سخنان می‌نویسد، به عقیده رهبر ایران، گروه داعش توسط انگلیس به وجود آمده است.

این روزنامه می‌نویسد، به عقیده رهبر ایران، انگلیس گروه داعش را به وجود آورده تا از آن به عنوان ابزاری برای ضربه زدن و از میان بردن دولت‌های ضد غربی استفاده کند. تلگراف اشاره می‌کند که آیت الله خامنه‌ای، از انگلیس با صفت «خبیث» یاد کرده و گفته غرب خواستار تشدید تمایزات فرقه‌ای در منطقه خاورمیانه است.

در پایان در مطلبی اقتصادی، روزنامه «اکسپرس تریبیون» پاکستان از توافق ایران و پاکستان برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی خبر داده است. به نوشته این روزنامه، هدف دو کشور از برگزاری این کمیسیون، تحکیم همکاری‌های دوجانبه میان دولت‌ها اعلام شده و تمرکز این همکاری نیز بر توسعه خط لوله گاز و همچنین انتقال برق قرار دارد.

تصمیم برای برگزاری این کمیسیون، در جریان دیدار وزیر امور مالی پاکستان با وزیر اقتصاد ایران و در حاشیه جلسات بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول در واشنگتن گرفته شده است. در دیدار وزرای دو کشور، موضوعات مشترک مورد توجه طرفین مورد بحث قرار گرفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۷
انگلیسی ها کارنامه سیاهشون نشون داده که در هیچ مقطعی از تاریخ قابل اعتمادنیستند. نه تنها برای ما بلکه برای خود غربیها.
دوره انگلیس گذشته ما هنوز دنبال این هستیم که بگيم انگلیس این کارها رو کرده
خود انگلیس هم تعجب می کنه
خبیث تر از این انگلیسی های رو زمین ندیدم به حق ملت ما که خیلی ظلم کردند
تحلیل مقام معظم رهبری ریشه در شناخت پیشینه استعماری این کشور دارد .

چه کسی است نداند ایجاد این گروهای بی هویت و با اهداف کور و غیر انسانی جز دست پرودگان این سیاست بازان دغل و همراهانشان در منطقه نمیتواند باشد.

اینان شرف و ناموس و زتدگی مردم بی پناه را ملعبه عشق کانگستری و بی شرفی خود قرار داده اند .

محا ربان با خدا و مردم خدا که اگر میبود غیرت اسلامی در میان حکومت های به اصطلاح اسلامی شیوخ پشت سر اینان ، هیچگاه به چنین جنایتی دست نمیزدند .
مردم و حکومتهای منطقه باید بیدار شن بیداری بیداری
با سلام
با وجود اینکه اعتقاد دارم باید با تمامی کشورهای مشروع جهان رابطه اقتصادی و سیاسی داشته باشیم ولی در عین حال معتقدم که سیاستمداران انگیسی بسیار خبیث هستند و از آمریکاییها هم بدترند.
گل گفتی . البته برای آمریکا و رژیم اشغالگر قابل اعتماد و وفادارن مثل...
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی