بازدید 9267

کشف بزرگترین گنجینه وایکینگ‌ها در اسکاتلند

کنجکاوی یک انگلیسی به کشف بزرگترین مجموعه ارزشمند از وایکینگ‌ها در اسکاتلند منجر شد.
کد خبر: ۴۴۳۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۰ 21 October 2014
کنجکاوی یک انگلیسی به کشف بزرگترین مجموعه ارزشمند از وایکینگ‌ها در اسکاتلند منجر شد.

به گزارش ایسنا، یک شهروند انگلیسی که با دستگاه فلزیاب در منطقه دافیوس‌شایر اسکاتلند جست‌وجو می‌کرد، به طور تصادفی در عمق 60 سانتی‌متری زمین به بزرگترین گنجینه‌ی باقی‌مانده از زمان وایکینگ‌ها برخورد.

این اکتشاف از اهمیت بالایی برخوردار است و اطلاعات فراوانی را درباره‌ی این جنگجویان و ارتباط‌شان با دیگر بخش‌های اروپا به دانشمندان ارائه می‌کند.

به گزارش حریت دیلی نیوز‌، در این منطقه بیش از 100 شیء که قدمت‌شان به قرن نهم و دهم میلادی برمی‌گردد یافت شده که به شناخت بیشتر تاریخ اسکاتلند در دوران قرون وسطی کمک شایانی خواهد کرد.

صلیب طلایی‌، ظرف نقره‌ای‌، شمش‌های نقره‌، سنجاق سینه و یک بازوبند از جمله اشیائی هستند که پس از حفاری‌های انجام شده‌ از زیر خاک درآمده‌اند. ظرف طلایی که در این حفاری‌ها پیدا شده حدود 320 هزار دلار ارزش دارد. این مجموعه بزرگترین یافته از قرن نوزدهم به بعد در مورد تاریخ وایلینگ‌ها به حساب می‌آید.

به گفته‌ باستان‌شناسانی که روی این پروژه کار می‌کنند، اشیاء این مجموعه به سرتاسر اروپا از جمله طلسم‌هایی از ایرلند،‌ زیورآلاتی از اسکاندیناوی‌، جواهراتی متعلق به آنگلوساکسون‌ها‌، و گلدانی نقره‌ای از منطقه‌ای که اکنون کشور آلمان در آن واقع است‌، تعلق دارد. 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست