بازدید 2584

ضرورت تعامل بخش‌خصوصی و شبکه بانکی

اتاق به عنوان یک تشکل مردم نهاد طی سال‌های گذشته به عنوان پارلمان بخش خصو صی یا مشاور قوا مطرح شده است . به اعتقاد کوروش پرویزیان، اتاق نقش‌هایی متفاوت و متنوع باید ایفا کند.
کد خبر: ۴۸۱۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۰ 07 March 2015
اتاق به عنوان یک تشکل مردم نهاد طی سال های گذشته به عنوان پارلمان بخش خصو صی یا مشاور قوا مطرح شده است. به اعتقاد کوروش پرویزیان، اتاق نقش هایی متفاوت و متنوع باید ایفا نماید.

به گزارش تابناک اقتصادی، دکتر کوروش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان عنوان کرد : اتاق به عنوان یک تشکل مردم نهاد طی سال های گذشته به عنوان پارلمان بخش خصو صی یا مشاور قوا مطرح شده است . به اعتقاد بنده اتاق نقش هایی متفاوت و متنوع باید ایفا نماید. اتاق باید برای توسعه اقتصادی و بهبود معیشت و کسب و کار مردم باید دارای استراتزی و برنامه عمل باشد. زمان برای عمل و اقدام حل مشکلات بخش خصوصی و توسط خود آن ها و با جذب حمایت نهاد های دولتی و حکومتی است.

اقتصاد مقاومتی محور و استراتزی اصلی برای حرکت اتاق در آینده فراهم می کند.اقتصاد مقاومتی  منشور حرکت برای کاهش  شوک به بخش خصوصی  ,ایجاد ثبات و مردمی شدن اقتصاد  و بهرمندی از توان و تولید داخلی و در عین حال ارتباط با فضای بین الملل است. لذا اتاق نقش یک نقاد و نظاره گر می باید خارج شده و فعالانه در حوزه عمل باید مسئولیت بپذیرد.  ضمن احترام به گذشته و خدمات ارزشمند گذشته گان باید بپذیریم که نیاز های آتی اتاق فراتر از گذشته و روش های بکار گرفته شده قبلی است.اتاق سکوی پرتاب به دولت نیست  , گرچه  تعامل و رفت و آمد بین دولت و بخش خصوصی مشکلی ندارد.

شما به عنوان فعال بانکی بگویید آمده‌ايد كه اين صداي انتقادي اتاق را كاهش دهيد ؟

خیر به هیچ وجه , نقد و انتقادمشفقانه و منصفانه  نه تنها چیز بدی نیست بلکه مورد نیازهم هست. آنچه در سال های گذشته در خصوص شبکه بانکی و مالی کشور انجام شده فراتر از نقد  و انتقاد است . بنده اعتقاد دارم نیاز واقعی تعامل مثبت و سازنده شبکه بانکی با بخش خصوصی است. برای همین نیاز هست صدای بخش خصوصی به درستی در شبکه بانکی منعکس شود . با لعکس صیانت از سپرده های مردم و بخش خصوصی  در شبکه بانکی نیز در اتاق موضوعیت پیدا کرده و مطرح شود. بسیاری از خواسته های به حق بخش خصوصی در حوزه خدمات بانکی ,تنگناهای اعتباری  ,محدودیت های ارزی ,هزینه های تامین مالی و مسایل مربوط به مقررات بانکی مانند اعتبار اسنادی داخلی و تنزیل اسناد تجاری و غیره قابل شنیدن است و باید با برنامه ریزی مورد توجه قرار گیرند و از سوی دیگر مسایل مربوط به شبکه بانکی اعم از محدودیت های سرمایه ای ,و بین المللی بانک ها نیز می باید مورد عنایت قرار گیرد.

طی سال های گذشته بیشتر تقابل و در مواردی تخاصم بین شبکه مالی و پولی کشور و بخش خصوصی تقویت شده در حالی که مبنای درستی برای این تعارضات و جود ندارد. شبکه بانکی  در کنار مسایل ماهوی خود با وجود بخش خصوصی موضوعیت  پیدا می کند . خدمات بانکی برای مردم و بخش خصوصی طراحی و اجرا می شود . بانک مرکزی حافظ و ناظر عملکرد صحیح نظام بانکی و بخش خصوصی است . بانک مرکزی و شبکه بانکی ظرفیت پذیرش پیشنادات اصلاحی بخش خصوصی را دارند. ولی مقررات ناظر بر شبکه بانکی امروزه از کانال های مختلف و متفاوتی می آید که مناسبات صحیح شبکه بانکی و بخش خصوصی را دچار نوسان و چالش می سازد. اتاق به عنواد نهاد برآمده از  بخش خصوصی در بهبود این وضعیت که سرنوشت بخش خصوصی به آن مرتبط است   , نقش بسیار بزرگی می تواند ایفا نماید. 

موضوع هم گرایی و هم راستایی راهبردی اتاق و بخش خصوصی و شبکه پولی و مالی و بازار سرمایه و صنعت بیمه برای تحقق خواسته های مردم و بهبود معیشت و زندگی آنان فرصت کمتری می دهد که به خود و اختلا فات  فکر کنیم. موضوعات وحدت آفرین برای بهبود اقتصادی و تقویت بخش خصوصی و حمایت از کسب و کار های کوچک و بنگا های خرد و متوسط بسیار است.اصحاب رسانه و  رسانه های گروهی نقش مهم  و ارزشمندی در این وحدت و همگرایی بر عهده دارند. فضا برای افراد و جریاناتی که فقط به منافع شخصی خاصی وفادارند  طبیعتا میباید کم شود و فضای تفاهم و همگرایی برای بهبود کسب و کار های آحاد مردم بیشتر نمود پیدا کرده و برجسته شود.

چرا از این  دوره  و فرصت خدمت برای حل مشکلات مهم  کسب و کار بخش خصوصی در شبکه بانکی  استفاده نشود. موضوع استفاده از قواعد شناخته شده و مهمی مانند پیگری کاهش هزینه های تامین مالی بنگا ها کوچک و متوسط و موضوع هجینگ ارز برای پوشش فعالان اقتصادی و کاهش مشکلات بخش خصوصی در باز پرداخت ها و توسعه صندوق های خطر پذیر چرا نباد به طور اصولی از سوی اتاق پیگیری شود. لذا به نظر بنده نقاط اشتراک برای حل موضوعات مبتلابه بخش خصوصی آنقدر زیاد هست که فرصت دعوا و اختلاف فراهم نیست.
صدای اتاق در بخش بانکی صدای هم گرایی و وحدت برای توسعه کسب و کار مردم است. و لذا شعار و رفتار و عمل بنده در صورت انتخاب و ورود به اتاق این خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی