بازدید 1971

شینهوا:حملات عربستان مورد تایید چین نیست

خبرگزاری رسمی چین روز شنبه در گزارشی، از اوضاع بحرانی یمن و تداوم عملیات هوایی عربستان علیه مردم بی دفاع این کشور نوشت: روش در پیش گرفته شده مورد تایید پکن نیست.
کد خبر: ۴۹۲۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴ 18 April 2015
خبرگزاری رسمی چین روز شنبه در گزارشی، از اوضاع بحرانی یمن و تداوم عملیات هوایی عربستان علیه مردم بی دفاع این کشور نوشت: روش در پیش گرفته شده مورد تایید پکن نیست.

این خبرگزاری « همچنین با اشاره به همکاری نکردن اسلام آباد با ریاض در حمله به یمن نوشت: پاکستان یکی از دوستان چین، به خوبی از بی نتیجه بودن این حملات آگاهی داشت و در آن مشارکت نکرد.

رسانه رسمی چین از تلاش های جمهوری اسلامی ایران در خاتمه دادن به بحران یمن تمجید کرد و نوشت: خلاف اقدامات سازنده تهران، ریاض با حمله به مردم بی دفاع، روش های غیرسازنده ای را در پیش گرفته است.

شبکه خبری آسیا تایمز نیز در گزارشی، حملات هوایی عربستان به یمن را وارد شدن خسارت زیاد به چین دانست و نوشت: چین به کشورهای خلیج فارس و نفت این منطقه وابستگی شدیدی دارد و وخیم تر شدن اوضاع، شرایط را برای این کشور سخت تر خواهد کرد.

آسیا تایمز، چین را سهامدار بزرگ منطقه دانست و نوشت: پکن باید برای توقف این بحران در شورای امنیت سازمان ملل متحد تلاش کند.

این گزارش، استمرار حملات هوایی را باعث پیچیده تر شدن بحران عنوان کرد و تاکید کرد که فاجعه ای بزرگ در منطقه خاورمیانه در حال شکل گرفتن است.

آسیا تایمز تاکید کرد: دولتی فراگیر که ایران خواستار تشکیل آن در یمن است و پیشنهادش را نیز مطرح کرده راه حل مناسبی است که باید پیگیری شود.

این شبکه خبری نوشت: ایران به دنبال نفوذ بر یمن نیست. ایران فاصله زیادی با یمن دارد و خلاف عربستان هرگز به دنبال استیلا بر این کشور نبوده است.

این شبکه وابسته به «هنگ کنگ» همچنین از نقش ایران در حل بحران های منطقه ای از جمله پیشنهاد حل مساله یمن از طریق راه های سیاسی و دیپلماتیک تمجید کرده است.

جنگنده های عربستان به همراه ائتلاف 10 کشور عربی (به غیر از عمان) از نخستین ساعات پنجشنبه ششم فروردین تجاوز خود را به کشور یمن آغاز کردند. این حملات تاکنون هزاران غیرنظامی یمنی را به کام مرگ کشاند و شمار زیادی را نیز زخمی کرد. 

حملات هوایی عربستان زیرساخت ها، مراکز غیر نظامی و مناطق مسکونی یمن را هدف قرار داده است.
ایرنا
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
وب گردی