بازدید 10399
پایان تلخ برای یک پرونده پر سر و صدای حوزه سلامت؛

به جای شرکت‌های پالم فروش، ماست‌بندی‌ها تهدید به تعطیلی شدند!

وقتی بدانیم ماجرای پر سر و صدای افزودن روغن پالم به برخی محصولات لبنی در ماه‌های گذشته، به هیچ نتیجه محسوسی ختم نشده، دور از انصاف نخواهد بود اگر قضاوت کنیم، مسئولان وقتی دیدند زورشان به شرکت‌های متخلف لبنی نمی‌رسد، ترجیح داده‌اند با ضرب شست نشان دادن به ماست‌بندی‌ها، قدرت خود را به رخ بکشند!
کد خبر: ۴۹۵۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۷ 28 April 2015
ماجرای افزودن روغن پالم به لبنیات را به یاد دارید؟ پایان ماجرا را چه؟ اگر پایان داستان یادتان نمی‌آید، این خبر را بخوانید تا از برخوردی که با شرکت‌های متخلف نشد و برخوردی که وعده انجامش به ماست‌بندان داده می‌شود، شگفت زده شوید!

به گزارش «تابناک»، رئیس سازمان دامپزشکی که در هفته‌های گذشته با اظهارنظر درباره واردات گوشت بوفالوهای هندی در بطن اخبار حضور داشت و مطرح شده بود، امروز در حاشیه همایش هفته سلامت سخنانی بر زبان آورد که احتمالا در روزهای آتی بار دیگر نام وی را در صدر اخبار نگاه خواهد داشت.

البته این بار نه داستان مربوط به گوشت‌های وارداتی و کم چربی یا پرچربی بودن آنهاست و نه کاربردهای این گوشت‌های وارداتی برای تولید سوسیس و کالباس یا ... بلکه سخنان مهدی خلج مخاطبانی دارد که کیلومتر‌ها با این مقوله فاصله دارند و اگر تازگی توجهی به ایشان جلب شده، ناشی از قصور دیگران است.

ماجرا به عرضه کنندگان محصولات لبنی به صورت فله برمی‌گردد که با نام «ماست بند» معرف حضور همه هستند و از قضا با برملا شدن داستان افزودن پالم به محصولات لبنی در کارخانه‌های لبنی، شنیده می‌شود که کمی کسب و کارشان رونق گرفته، زیرا ماجرای پالم به شدت به اعتماد عمومی لطمه وارد آورد.

خلج در این باره به فارس گفت: مراکز عرضه فله لبنیات از شهرداری مجوز لازم را می‌گیرند و در این ارتباط هم ما به عنوان دامپزشکی و هم وزارت بهداشت مخالف فعالیتشان هستیم. در پی آنیم تا با کمک دستگاه‌های مختلف، عرضه لبنیات فله را متوقف کنیم؛ بنابراین، لبنیاتی‌ها یا باید محصولات فراوری شده عرضه کنند یا تعطیل شوند.

رئیس سازمان دامپزشکی افزود: متأسفانه مردم همچنان تمایل دارند تا از محصولات فله استفاده کنند. باید برای ایشان کار آموزشی کرد تا از سمت خرید محصولات فله و سنتی به خرید محصولات فراوری شده گرایش پیدا کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه برای مقابله با عرضه محصولات فله جلساتی در استانداری تهران تشکیل شده، گفت: کمیته‌هایی در استانداری تشکیل شده تا بتوانیم با کمک دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری‌ها جلوی عرضه محصولات لبنی به صورت فله را بگیریم، هرچند این کار کوچکی نیست.

بدین ترتیب بی‌آنکه اشاره‌ای به اشکالات کار این مراکز شده یا دست‌کم آمار و ارقامی درباره سلامت یا عدم سلامت محصولاتی که لبنیاتی‌ها و ماست بندی‌ها عرضه می‌کنند، ارائه شود، وعده تعطیلی این مراکز داده می‌شود و حتی راهکاری برای نظارت بر این مراکز معرفی نمی‌شود، الا اینکه مجبورند فله فروشی را جمع کرده و محصولات فرآوری شده بفروشند.

این سختگیری از این روی جالب توجه‌تر به نظر می‌رسد که همزمان با هفته سلامت مطرح شده و از سوی دیگر، شاهدیم که ماجرای پر سر و صدای افزودن روغن پالم به برخی محصولات لبنی در ماه‌های گذشته، به هیچ نتیجه محسوسی ختم نشده است؛ گویی مسئولان وقتی دیدند زورشان به شرکت‌های متخلف لبنی نمی‌رسد، ترجیح داده‌اند با ضرب شست نشان دادن به ماست‌بندی‌ها، قدرت خود را به رخ بکشند.

این گزاره زمانی تقویت می‌شود که می‌بینیم پس از برملا شدن داستان افزودن پالم ‌به جای روغن حیوانی‌ به محصولات فرآوری شده پرچرب و آسیب دیدن اعتماد مردم به این شرکت‌ها، تقاضا برای خرید برخی محصولات لبنی بسته بندی شده کاهش یافت و اخباری درباره استقبال مردم از محصولات لبنی سنتی و فله منتشر شد که حالا تهدید ماست‌بندی‌ها به تعطیلی می‌تواند جبران کننده ضرر ناشی از آن برای شرکت‌های لبنیاتی باشد!

اینجاست که تهدید امروز رئیس سازمان دامپزشکی رنگ و بویی خاص خواهد یافت و به شدت ابهام‌آفرین خواهد بود!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴۶
خیلی احمقانه فکر می کنی !! امروزه حتی در کشورهای مثل هندوستان و افغانستان هم عرضه شیر خام ممنوع است عامه مردم اگر فقط 10 درصد عوراض مصرف شیر خام را می دانستند حتی یک لیوان آن را هم مصرف نمی کردند
من واقعا متوجه نمیشم که سازمان ذامپزشکی کشور که به صورت مستقیم در ارتباط با سلامت جامعه است،چه از نظر سلامت مواد غذایی گوشتی و لبنی و چه از نظر بیماری های مشترک دام و انسان فعایت می کند، باید در زیر مجمعومه وزارت جهاد و کشاورزی باشد در صورتی که نقشی که این سازمان ایفا می کند بیشتر در حیطه وزارت بهداشت است...از خبرگزاری محترم تابناک درخواست دارم نقدی بر این مطلب توسط کارشناسان خبره در امور سلامت و دامپزشکان محترم تهیه بفرمایید.
رو که رو نیست
سنگ پای قزوین است
دست به دست هم دهید و نگذارید حتی یک غذای سالم به دست این ملت برسد.
بله خوب باید هم تهدید کنند .مادر بزرگ و پدر بزرگهای ما از لبنیات طبیعی استفاده می کردند و نه تنها مشکلی نداشتند بالای 90 سال هم عمر کردند.بنده چندین سال و حتی قبل از اینکه مسئله استفاده از روغن پالم پیش بیاد از و شیر و لبنیات سنتی استفاده می کنم و هیچ مشکلی ندارم .وزارت بهداشت هم بهتر هست به جای اینکه نگران آلوده بودن لبنیات فله باشند به فکر آلوده بودن به قول خودشان محصولات فرآوری باشند که هزاران سم در آن وجود دارد .
آخه وارد کردن پالم دست خواص است ولی ماست بندی دست ماست بند است این که واضح است
چه آموزشی؟
مردم خیلی زرنگتر و با فهم تر از شما هستند.همین محصولات فله 100 شرف به محصولات فرآوری شده شما دارد و تا زمانیکه مردم متقاضی خرید چنین اجناسی هستند شما نخواهید توانست جایی را تعطیل کنید
تابناک داری اذیت بی مورد می کنی!
شیر خام تحت پوشش سازمان دامپزشکی بوده و عرضه آن ممنوع است.
محصول پاستوریزه زیر نظر سازمان غذا و دارو و همچنین استاندارد است.
این دو موضوع هم قوانین شان جداست و هم مجریان قانون جداست.
سازمان دامپزشکی در مورد سایر لبنیات (غیر از شیر خام) دخیل نیست و نظری هم نمیتونه بده
مساله مشخصه
همه دامداران باید بزور شیر را به کارخانه بفروشند.
کارخانه های سرمایه داران باید شیری که دیگر شیر نیست بدهد یا ماستی که ماست نیست همینطور کره و دوغ وغیره که اصلا شباهتی به اون فراورده ای که قدیم ملت استفاده میکردند ندارد تولید کند
آنهم با استثمار نیروی کاری که اکثرا از روستا مجبور به مهاجرت شده اند.
به مرور دامداران ورشکست و فقط واحدهای بزرگ و کارخانجات بزرگ میماند.
اگر یک تحقیق کوچک کنید میبینید که در مناطقی که لبینات محلی دارند در مدارسش تا روزی سه پاکت شیر مصنوعی صنعتی به خورد بچه ها میدهند تا کم کم مزاجشان از لبینیات سنتی برگردد و اسیر این فراورده های مصنوعی با مواد افزودنی شوند.
سرمایه دار حرف اول را در مملکت میزند.
آقایون برن کشک بسابن با این همه اهمیتی که به سلامت مردم میدن.
من سه سال در یک شرکت بسیار بزرگ لبنیاتی کار کردم و دو سال هم در یک شرکت مشهور تولید سوسیس و کالباس مدیر تولید بودم و یک متخصص در زمینه صنایع غذایی هستم شرافتا بسیاری از لبنیاتی های سنتی ما محصولات سالمتر و بهداشتی تری از شرکتها بدست مشتری میدهند از طرفی سالها است که لب به سوسیس و کالباس نمیزنم و اصولا هیج نوع محصول کنسروی مصرف نمیکنم شرکتهای صنایع غذایی از موادی در تولید محصولات خود استفاده میکنند ( مثلا بنزوات سدیم )که سالها است در اتحادیه اروپا مصرف ان جرم تلقی میشود وبشدت سرطانزا است بسیاری از ادویه های مصرفی در صنایع غذایی الوده به انواع عوامل بیماریزا است استفاده از مواد نگهدارنده در صنایع لبنی بشکلی است که مشکلات پالم در مقابل ان هیچ است که یکی از انها طغیان و سونامی سرطان است که رهاورد بی بند و باری و بی توجهی مسئولین ارگانهای ناظر بر سلامتی مردم است از طرفی یک لبنیاتی سنتی مسئول و جوابگوی مستقیم مشتریان خود است و تلاش برای جذب و نگهداری مشتریان مهمترین دغدغه او است اما شما اگر متوجه شوید در ماست یک شرکت تقلبی صورت گرفتته به کجا میتوانید شکایت کنید که سریعا رسیدگی کنند ؟ وجدانا اگر مسلمانید این نظر را انتشار دهید
حرف زور می زنند لبنیات فله هیچ گونه آلودگی ای نداره چون شیر تازه خیلی حساسه به طوری که اگرکوچکترین آلودگی ای داشته باشه بعد از جوشوندن سریع خراب میشه یا اصطلاحا می برهو دیگه قابل استفاده نیست. ولی لبنیات صنعتی چی هر روز یه چیز جدید بهش اضافه می کنن بعد می فهمیم سرطان زا بوده!
اگر ماست فراوری شده کارخانه ای خوب است چرا عراق جنگ زده ماست های ما را پس داد؟؟؟
کلا راهی گه میریم اشتباست و هزینه های تحمیلی بعدها وحشتناک خواهد بود
کسی با خرید ماست فله مریض نمیشه.مردم رو گمراه نکنید.ضربه ای که داریم میخوریم و شیوع سرطان از محصولات صنعتیه
از اول هم مشخص بود، وقتی نام متخلفان هیچوقت اعلام نشود از مردم طلبکار هم میشوند
این آقایان فقط صورت مساله را حذف می کنند - از این آقای دامپزشکی میپرسیدیت با وارد کنندگان گوشت آلوده چه کردند؟؟
یکی نیست به این ... بگه آخه زورت به خر نمی رسه حداقل پالان رو نزن. ولی شعور مردم بالاتر از اینهاست خودشون می دونند چی بخرند و چی نخرند. از کی بخرند از کی نخرن. درود بر مردم آزاد و فهیم ایران
مرا به خیر تو امیدی نیست، شر مرسان
سازمان دامپژشکی یکی از مرکزی است که توانایی انجام وظایف محوله را ندارد اگر خواستید مدارک کاملی هست که نشان میدهد این سازمان علارقم گرفتن هشدار مجوز وردات به محصولات دارویی را برای سالها به صورت انحصاری دادهاست که اصولا فاقد مواد درج شده روی لیبل محصول است متاسفانه وزرات بهداشت هم اگر بخواهد نمیتواند با ضمینه فعالیت سازمان دامپژشکی برخورد کند
این همه مدت مردم ماست کارگاهی یا همون محلی خوردن و سالم موندن
اینا بهانس
مافیای لبنیات صنعتی بهش فشار اومده و مفهوم رقابتو نمیفهمه و میخواد فقط رقبای ضعیفو از گود بیرون کنه
من که نه ماست صنعتی میخورم و نه شیر صنعتی
حالم بهم میخوره
گنه کرد رد بلخ اهنگری ---به شوشتر زدند گردن مسگری!
??????!!!!!!!!!
سلام تابی اصلاح فرمایید:
از این روز جالب توجه تر به / از این رو
شدتابهام آفرین/ شدت ابهان آفرین
ممنون
ماجرا هیچ وقت از ذهن ما پاک نمی شه ، مخصوصاً کامنت های ما که هی التماس می کردیم شرکت هایی که "تخلف" کرده بودند رو به مردم شناسایی کنید ، ولی شما هم ... بله !!! خیلی مردی بتاب تابناک
یکی از آشنایان در کارخانه شیر پاستوریزه شهر ز..... کار می کند خودم هم زمانی در آن کارخانه دو ماه کار آموز بودم متاسفانه خبر از افزودنی ها مانند شیر خشک به شیر و ماست می گوید، حتی روی خود بعضی از بسته بندی ماست هم مواد تشکیل دهنده نوشته اند "ماده جامد" یک مطلب دیگر اینکه یک راننده وانت می گفت که پاکت های خالی شیر خشک را قرارداد دارد که به ایشان میدهند.
به نظر اینجانب خود مردم بهترین تشخیص را دارند ماستی که از لبنیاتی می خریم در عرض دو تا سه روز ترش می شود ولی ماستی که پاستوریزه است بیش از یک هفته هم بماند تغییر نمی کند یعنی غیر از روغن پالم که افزوده اند یک نگهدارنده هم دارد. مردم خودشان می دانند از چه کسی و کجا خرید کنند چون اگر قرار بود مشکلی در لبنیات باشد آن موقع باید هر روز شاهد مریضی کلی آدم در شهرها بودیم که خوشبختانه چنین نیست. آگاهی مردم حتی در روستاها آنقدر بالا است که دیگر شیر نجوشیده استفاده نمی کنند. ما و اکثر فامیل چندین سال است که از شیر و ماست سنتی استفاده می کنیم و الحمدلله تا به حال کوچکترین مشکلی برایمان پیش نیامده فقط بعضی موارد استثنائا از شیر پاستوریزه استفاده کرده ایم که چند بار موجب دل درد بچه ها شده.
هر دم از این باغ بری میرسد؟؟؟؟؟؟؟
خوب وزارت بهداشت حق داره اگه مردم این لبنیات هایی که تقزیبا ازلبنیات هایی که در داخل کار خانه ها با این همه نظارت تهیه میشه رو استفاده کنند یکم شاید سالم تر بمانند . بعد جواب دکترهایی که بیکار میشن رو کی میده
با سلام
ماست بندی های محترم اگر شما روغن پالم را نخرید شرکت مربوطه آن را به چه کسی خواهد فروخت ( مواد مخدر هم میفروشند پس حتما باید معتاد شویم)
معلومه زور کارخانجات لبنی خیلی زیاده!
قبلا هم قاضی پرونده رو بعد از دوسال کار روی پرونده برکنار کرده بودند
با سلام
لبنیات و محصولات فراوری خوب است اما نه در ایران.
کارخانجات لبنیاتی محصولات خود را با شیر خشک های بی کیفیت و در مواقعی با شیر خشک های آلوده به مواد سمی (چینی) تولید می کنند هر وقت محصولات صد در صد تولید با شیر تازه تولید کردید خبر بدید؟.
لطفا يکي دوشاخ اين آقايون رو از برق بکشه. شما همونقدر که سالها جلوي پالم رو گرفتين و مردم رو از انواع بيماريهاي قلبي عروقي نجات دادين لطفا اجازه بدين مردم به اختيار خودشون با خريد ماستهاي فله اي لااقل با چربي هاي طبيغي بيمار بشن
محصولات سنتی نهایتا مجر به تب مالت یا مسمومیت غذایی میشن...ماشالا محصولات شرکتها از هر انگشتش یه درد و مرض میباره
سلام
چرا همیشه می خواهید مسایل را سیاسی جلوه دهید و سعی نمی کنید به صورت کلی و تفکر سیستماتیک تجزیه و تحلیل کنید؟ بهتر نیست به عوض شعله ورتر کردن آتش نقد منصفانه کنید.؟
مردم قرنهاست از ماست فله استفاده میکنند و سرطان نگرفتند ولی از موقعی که محصولات فرآوری شده میخورند سرطان شیوع پیدا کرده. اگه به فکر سلامت مردم هستند - که نیستند- باید اینها را تقویت کنند نه تعطیل
بسمه تعالی
جهت اطلاع نویسنده محترم و خوانندگان عزیز مطلب باید به عنوان دکتر دامپزشک و کامند دامپزشکی به استحضار برسانم روغن فرآورده های دامی تا زمانی که خام هستند زیر نظر دامپزشکی و در صورت فرآوری زیر نظر وزارت بهداشت می باشند پس اظهار نظر پیگیری و برخورد با متخلفین موضوع روغن پالم بر عهده وزارت بهداشت می باشد و ماست بندیها از آنجا که عموما از شبکه بدون مجوز و نظارت تهیه و توزیع شیر دامداریها استفاده میکنند به دلیل عدم نظارت ممکن است باعث ایجاد بیماریهای مشترک دام و انسان از جمله بروسلوز (تب مالت ) شوند و به این دلیل می بایست ساماندهی شوند
افسوس که کار تابناک سانسور نظرات فنی و علمی شده.
چرا نظر من را منتشر نکردید؟
سلام
نویسنده محترم کاشکی قبل از حمایت از فروشندگان لبنیات فله کمی درمورد لبنیات تحقیق تخصصصی انجام می دادی و یا حداقل تحقیق می کردی چرا 70 سال پیش فروش شیر فله در اروپا ممنوع شده و جزای این عمل را زندان تعیین کرده بودند .
مومن خداترس ویتامین و پروتیین شیر که شما از ماست بندها می خرید و در قابلمه می جوشانید ( برای جلوگیری از بیماری تب مالت و ... ) آنقدر حساس هستند که با حرارت اجاق از بین می روند و شما فقط یک مایع سفید رنگ حاوی چربی را میل می کنید .این درحالی است که در کارخانه های لبنی با تجهیزات حرارت را کنترل شده تا اندازه ای که آسیب به این مواد وارد نشود داده می شود و شما از مواد حاوی شیر که بابتش پول پرداخت کردید نهایت استفاده را می کنید .
تو را به خدا کمی به سلامت و بهداشت مردم فکر کنید و ...
مفاله رو یه ماست بند نوشته
نگو پالم فروش بگو دزد
لبنیات فقط فله حداقل از سلامتشان مطمئنیم اما فراوری شده الان می گویند پالم چند صباحی دیگرم سرطان چند ساله فقط از ماست بندی خرید می کنیم هیچ مشکلی پیش نیومده ظاهرا مسئولین با سلامتی مردم مشکل دارند!!!!!!
معلومه برا چی باید ماست بندیها پلم بشن چون مردم ایران حق ندارند غذای سالم مصرف کنند.در نطر آقایون ملت .... هستن و هیچی نمیفهمن و اینا باید به جای ملت تصمیم بگیرند.
هر دم از این باغ بری می رسد.
شما محصولات خودتان را اصلاح کنید. مردم حق انتخاب دارند. زوری که نمیشه. روغن پالم سکته آور رو ریختید فروختید و می فروشید. قانون هم که هیچی. آخه مجازات این که با سلامتی مردم بازی می کنند چیست؟
حدود چهل درصد تولیدات کالباس وسوسیس وشیرینیها وپنیر و''''''' درکشورفرانسه توسط مغازه های کوچک خانگی تولید و عرضه میشود ! الحمدالله دلواپسی مسیولان وتوان بهداشتی ما بسیارازکشور یادشده بیشتراست لذا تمام تولیدکنندگان کوچک باصطلاح خانگی بایستی نابود شوند!! هه هه هه
داستان پدری است که صاحب کار به او زور میگوید و شب زن بچه اش را کتک میزند
بدجنسا :)
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم
آخرین اخبار