بازدید 1463

يک تبعه کنيايي در آمريکا به پشتباني از القاعده اعتراف کرد

محمد حسین سعید، تبعه 27 ساله کنیایی اهل نایروبی، اعتراف کرد تلاش کرده است با شبکه القاعده، همچنین جبهه النصره، شاخه القاعده در سوریه و اسلامگرایان الشباب سومالی همکاری کند. این گروه ها در آمریکا از گروه های تروریستی به شمار می روند.
کد خبر: ۵۰۴۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷ 29 May 2015
وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد یک تبعه کنیایی روز پنجشنبه در میامی در جنوب شرق آمریکا به برنامه ریزی برای کمک به تعدادی از سازمان های مرتبط با القاعده در سوریه و سومالی اعتراف کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از میامی، محمد حسین سعید، تبعه 27 ساله کنیایی اهل نایروبی، اعتراف کرد تلاش کرده است با شبکه القاعده، همچنین جبهه النصره، شاخه القاعده در سوریه و اسلامگرایان الشباب سومالی همکاری کند. این گروه ها در آمریکا از گروه های تروریستی به شمار می روند.

حکم مجازات محمد حسین سعید چهاردهم اوت اعلام خواهد شد و ممکن است وی به 15 سال حبس محکوم شود.

غفران احمد محمد، یک تبعه آمریکایی همدست سعید نیز در ارتباط با همین پرونده در ماه دسامبر گذشته در میامی به 15 سال حبس محکوم شد.

این دو نفر سال گذشته در عربستان سعودی بازداشت و به دست ماموران پلیس فدرال آمریکا، اف بی آی، به میامی منتقل شده بودند.

به گفته مقامات آمریکایی، غفران احمد محمد به منظور پشتیبانی از الشباب و فردی که برای القاعده و النصره کمک مالی جمع می کرد و همچنین فرد دیگری که برای این شبکه های تروریستی نیرو استخدام می کرد بارها به کنیا سفر کرده بود.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد محمد حسین سعید نیز به عنوان رابط و استخدام کننده مبارزان خارجی به ویژه مبارزان انگلیسی برای این شبکه های ترویستی ایفای نقش کرده بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار