بازدید 1785

12 زن استراليايي در دو ماه گذشته براي پيوستن به داعش تلاش کردند

پلیس استرالیا خبر داد این زنان که از 18 تا 29 سال سن دارند در شبکه های اجتماعی جذب دولت اسلامی (داعش) شدند... هم اکنون حدود ششصد زن غربی به ستیزه جویان در عراق و سوریه پیوسته اند. سارا نوجوانی فرانسوی و از جمله دخترانی است که به آنها پیوسته است. وی با یک تونسی در سوریه ازدواج کرده است. والدین این دختر نیز نمی توانند کاری در این باره بکنند.
کد خبر: ۵۰۴۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰ 29 May 2015
در گزارش های خبری از استرالیا آمده است در دو ماه گذشته 12 زن از ساکنان جنوب شرق این کشور سعی کردند به گروه تروریستی داعش در سوریه بپیوندند.

برخی منابع خبری این خبر را از مرکز اطلاعات پلیس مبارزه با تروریسم ویکتوریا نقل کرده اند که واحدی ویژه را برای نظارت بر افراد مشکوک تشکیل داده است.

به گزارش خبرگزاری آلمان از سیدنی، بر اساس این خبر 5 زن موفق شدند به دولت اسلامی(داعش) بپیوندند، 4 زن نیز موفق به خروج از ترکیه نشدند، یکی در استرالیا توقیف شد ولی سرنوشت دو تن دیگر هنوز مشخص نیست.

پلیس استرالیا خبر داد این زنان که از 18 تا 29 سال سن دارند در شبکه های اجتماعی جذب دولت اسلامی (داعش) شدند.

دولت استرالیا اخیرا خبر داد اطلاعاتی در اختیار دارد که بر اساس آن دست کم 100استرالیایی در کنار عناصر دولت اسلامی(داعش) در خاورمیانه می جنگند.

یک روزنامه استرالیایی با بیان اینکه از زنان ملبورن با عنوان عروسان جهادی ها (تندروها) یاد می شود، نوشت:« این زنان به خانواده هایشان دروغ گفته و سفر خود به ترکیه و تلاش برای پیوستن به دولت اسلامی را از آنان مخفی نگهداشتند.»

تاکنون استرالیایی های زیادی در عراق و سوریه به قتل رسیده اند.

مقامات استرالیا سپتامبر گذشته با افزایش سطح هشدار در برابر خطر تروریسم در کشور، درباره خطر پیوستن شهروندان این کشور به گروههای مسلح یا حمایت از این گروهها ابراز نگرانی کردند.


زنان غربي پس از پيوستن به داعش به سختي مي توانند از چنگ آنان بگريزند
شبکه خبری یورونیوز نیز گزارش داد، برخلاف مردان، زنان اندکی موفق می شوند پس از پیوستن به ستیزه جویان سوریه یا عراق را ترک کنند.

یک خبرنگار فرانسوی تلاش کرد برای کسب اطلاعات در مورد چگونگی پذیرش زنان و دختران توسط داعش به این گروه نفوذ کند.

این خبرنگار که خود را آنا ارل می نامد می گوید:« من گفتگوهایم را با پسر جوانی در شبکه های اجتماعی آغاز کردم. من در ادامه دستوراتی که دریافت کردم به آمستردام رفتم. اما باید بگویم این فرد به هیچ یک از وعده های خود عمل نکرد.»

هم اکنون حدود ششصد زن غربی به ستیزه جویان در عراق و سوریه پیوسته اند. سارا نوجوانی فرانسوی و از جمله دخترانی است که به آنها پیوسته است. وی با یک تونسی در سوریه ازدواج کرده است. والدین این دختر نیز نمی توانند کاری در این باره بکنند.

از میان ششصد زن غربی که به ستیزه جویان پیوسته اند تنها دو تن موفق به فرار و بازگشت به اروپا شده اند.

فرانسه به تازگی تدابیر جدیدی برای مقابله با تبلیغات ستیزه جویان در اینترنت اتخاذ کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی