باز هم حادثه خونین جاده‌ای در محور اهواز ـ هفتکل؛

آقایان مسئول، هفت کشته امروز را هم به آمارهایتان اضافه کنید!

تلخ که نه، جانکاه است؛ جانکاه است که بشنویم هنوز برخی راه های ارتباطی شهرهایمان اینقدر اشکال دارند که همواره زمینه ساز اخبار شوم فراوانی می‌شوند و هنوز که هنوز است «جاده مرگ» نام دارند!
کد خبر: ۵۱۹۶۲۵
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۵ 25 July 2015
|
31908 بازدید
|
تلخ که نه، جانکاه است؛ جانکاه است که بشنویم هنوز برخی راه های ارتباطی شهرهایمان اینقدر اشکال دارند که همواره اخبار شوم فراوانی را زمینه ساز می‌شوند و هنوز که هنوز است «جاده مرگ» نام دارند!

به گزارش «تابناک»، جاده ترانزیتی و پر تردد اهواز ـ هفتکل که مدت هاست منشأ مخابره اخبار دردناک و خونینی از تلفات جاده‌ای شده و «جاده مرگ» لقب دارد، در ساعات گذشته، کانون وقوع چند حادثه دلخراش بود؛ حوادثی که در یکی از آنها «علی هویسی» عکاس جوان و خوشنام خوزستانی جان به جان آفرین تسلیم کرد تا دستمایه ای شود برای انعکاس پر رنگ تر حوادث خونین متعددی که در این جاده رقم می‌خورند و متأسفانه واکنشی به همراه ندارند.

آقایان مسئول، هفت کشته امروز را هم به آمارهایتان اضافه کنید!«تابناک خوزستان» با روایت خبر جان باختن این عکاس جوان، در این باره می‌نویسد: امروز صبح نیز وقوع دو فقره تصادف در جاده ترانزیتی و پرتردد اهواز-هفتکل به ایذه، هفت کشته و دو مصدوم بر جای گذاشت؛ جاده ای که به دلیل چهاربانده نبودن، همیشه جان عده ای از هموطنانمان را قربانی می کند.

برخورد یک دستگاه پژو 405 با یک کامیون در ساعت یک و 40 دقیقه بامداد شنبه دو کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت. همچنین برخورد یک دستگاه کامیون 10 چرخ با یک خودروی پراید در کیلومتر 35 جاده هفتگل - اهواز در ساعت چهار و 20 دقیقه بامداد شنبه، پنج کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت.

پیشتر هم نوشتیم یکی از جاده‌های پرتردد در استان خوزستان جاده اهواز به ایذه است که در مسیر خود از شهرهایی چون هفتگل، باغملک و قلعه‌تل می‌گذرد و بخشی زیادی از جاده ملی خوزستان به استان‌های چهارمحال و بختیاری و اصفهان را تشکیل می‌دهد.

این جاده که راه ارتباطی روستاهای زیادی به شهرهای مختلف و مرکز استان است دارای مشکلات زیادی است که سال‌هاست از آن رنج می‌برد که این مشکلات سبب به وقوع پیوستن تصادفات زیاد و جان باختن تعداد بیشماری از هموطنان عزیزمان می‌شود، جاده ای ترانزیتی که خوزستان را به چهارمحال و بختیاری و سپس مرکز ایران متصل می کند.

تصادف در محور باغملک هفتگل جان راننده پراید را گرفت، کشته شدن دو جوان در محور ایذه باغملک، هشت زخمی در تصادف جاده ایذه باغملک، تصادف در محور هفتگل به باغملك سي و دو كشته و زخمي بر جاي گذاشت، مرگ دلخراش جوان هفتگلی در محور هفتگل اهواز، عروس و داماد باغملکی به جای ماه عسل راهی بیمارستان شدند؛ اینها تنها بخش کوچکی از تیترهای رسانه‌ها درباره حوادث ناگوار جاده اهواز به به ایذه است.

بخشی از جاده اهواز به ایذه محور سه راهی غیزانیه به هفتگل است که هفتگی و شاید هم روزانه شاهد بروز تصادفات در آن باشیم که دلخراش ترین آن تصادف مرگبار اتوبوس مسافربری با یک کامیون بود که موجب آتش گرفتن اتوبوس و زنده زنده سوختن 17 نفر شد.

بخش دیگری از آن هفتگل به باغملک است که باز هم داستان خود را دارد و تصادفات زیادی در آن رخ داده است و خانواده‌های زیادی در این مسیر عزیزان خود را از دست دادند و عزادار شدند، مسیر باغملک به ایذه همین حکایت را دارد و فقط در بخش کمی از آن بیش از 16 تن از شهروندان قلعه‌تلی در این مسیر کشته شدند.

عبور روزانه صدها و بلکه هزاران وسیله نقلیه سنگین و کامیون و تریلی، باعث وقوع حوادث ناگواری در این مسیر شده است، زیرا این جاده از مهمترین جاده های ترانزیتی در استان و کشور است.

پیش از این دو بار در گزارش هایی به بی توجهی جدی به چهاربانده شدن جاده اهواز-هفتکل- ایذه انتقاداتی را منتشر نمودیم که متأسفانه مسئولان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان پاسخ و واکنشی نشان ندادند.


مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان پیشتر نیز سه محور پرتصادف خوزستان را محورهای اهواز به اندیمشک، اهواز به ایذه و اهواز به بهبهان عنوان کرده بود و وعده چهاربانده کردن آن را داد؛ وعده ای که مدیران قبلی اداره کل راه نیز بارها داده بودند. منوچهر رحمانی که در سال 91 مدیرکل راه و ترابری خوزستان بود هم در همان سال در مصاحبه ای وعده حل مشکل این جاده و احداث جاده جدید را داده بود.

البته این درد دیرینه است و صرفا به دولت تدبیر و امید محدود نمی شود و پیشتر و در سایر دوره های مدیریتی نیز شاهد این کم توجهی بوده ایم اما این روند همچنان در این دولت نیز ادامه دارد و تاکنون کار مؤثری در این زمینه صورت نگرفته است، به ویژه اینکه مدیرکل فعلی راه و شهرسازی استان در دولت قبل هم مدیرکل راه و ترابری بوده است!

روند بی توجهی و وعده های بی سرانجام مسئولان دولتی نسبت به رفع یکی از سه جاده حادثه خیز در استان خوزستان ادامه دارد و معلوم نیست کی و به دست چه کسی قرار است طلسم چهاربانده شدن این جاده شکسته و جان هموطنانمان عزیز شمرده شود؟

وزیر راه و شهرسازی باید به این نابسامانی ها خاتمه بدهد و مدیرکل راه و شهرسازی یا مسائل را شفاف و رو در رو با مردم بگوید یا اگر نمی تواند عطای میز مدیریت را به لقایش بسپارد. باید مشخص شود دلیل بی توجهی های این همه سال های گذشته به این جاده چیست؟ دیگر چه اتفاقی باید بیفتد تا مسئولان استانی و کشوری به فکر مردم این مناطق بیفتند؟
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۵۱
انتشار یافته: ۳۷
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
در گزارش سالانه رقابت پذیری جهانیِ مجمع جهانی اقتصاد (WEF)، زیرساخت های ۱۴۴ اقتصاد جهان با معیارهای مختلف – شامل کیفیت شبکه جاده ای و ریلی و کیفیت عرضه برق – مورد ارزیابی قرار گرفتند تا رتبه بندی جهانی بدست آید. ایران در این لیست در رتبه 83 قرار دارد. هنگ کنگ در صدر فهرست کشورهای داری بهترین زیرساخت جای گرفت و سنگاپور و امارات متحده عربی رتبه های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.در فهرست ۱۰ کشور برتر در حوزه زیرساخت ها، نام شش کشور اروپایی از جمله هلند و سوئیس در رتبه های چهارم و پنج دیده می شود
عزیزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
آقای آخوندی
را بخدا فکری به حال این جاده بکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
جاده های ما از آفریقا و بورکینافاسو بدتره؟ نه نیست. پس چرا آمار ما از همه بالاتره؟
خوب یعنی مشکل اصلی از جاده نیست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
کاش اماری میگرفتند کدام کشور مردمانش بر حسب شانس و اتفاق زنده اند .لابد شما هم حدس میزنید کدام کشور اولین است.
ناشناس
|
United States
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
بابا چه ربطی به جاده داره مگر اتوبان قم نیست که مداوما تصادف می شود و تلفات دارد... رانندگی افتضاح شده یه فکری برای این گواهینامه کیلویی بکنید شاید اوضاع بهتر شود. .وقتی با به یک میلیون بدون هیچ ازمون و تمرینی می شود گواهینامه گرفت دیگه اوضاع بهتر از این نمیشه :|
پاسخ ها
بردیا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
در ایتالیا جاده هایی هست که از جاده های 2 طرفه ما باریکتراست چرا در آنجا این اتفاقات نمی افتد؟چند دستگاه پورشه در اروپا به آهن پاره تبدیل شده و چند دستگاه در ایران؟در جاده 2 طرفه گاهی مشاهده میشود که راننده بزور میخواهد سبقت بگیرد درحالیکه از طرف مقابل خودرو می آید و........ در ایران راننده های ما بیشتر اشکال دارند تا خودروها
ناشناس
| Singapore |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
حتما به جاده ربط داره. آزمون گواهینامه باید برای رانندگان کامیون و اتوبوس خیلی سخت گیرانه تر بشه اما این جاده هر چند روز یک بار داره تلفات میگیره.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
تا وقتی ... این باشد که به جای فرهنگ سازی، استاندارد کردن جاده و ماشین ، فقط به فکر پول درآوردن باشند و بخواهند منبع درآمد کسب کنند و فقط به فکر جریمه کردن و افزایش آن باشند، تصادفات رانندگی کم نمیشه و بلکه بیشتر هم میشه
تابناک می دانم که این خبر رو نمی زاری
علیمحمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
این جاده دو طرفه ست و روزانه چندین تریلی و کامیون از اهواز به اصفهان و شهرکرد و...ازاین مسیر عبور میکند. تنها راه حل معضل این جاده چهاربانده کردن آن است.این جاده از حادثه خیزترین نقاط خوزستان و کشور است
مریجون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
تعداد کشته های جاده های ما از تعداد کشته شدگان سوریها و عراقیها توسط داعش و یمنیها توسط ال سعود بیشتر است . کافیه یه نگاه به امار روزانه مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی بندازید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
جاده دو بانده واقعا فاجعه باره
اما در ساعت 1و40 دقیقه بامداد رانندگی کردن ریسک داره چون سیستم بدن انسان در این مواقع بخوبی عکس العمل نداشته وخواب رفتگی زیاد است بنا براین کمی هم بی دقتی رانندگان هم در این عوامل موثره...
علیجانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
دلیل اصلی این حوادث دوطرفه بودن جاده س. تردد خودروها در این محور خیلی زیاده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
اکثر جادهای استان وحشتناکند جاده مسجدسلیمان بدترازاینه
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # انتخابات آمریکا # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟