قائم مقام معاون سیما اعلام کرد از مسایل جزیی مزایده آگهیهای بازرگانی اطلاعی ندارد چراکه هنوز ثمر نداده است، با این حال این مزایده شیوه جدیدی برای جذب تبلیغات است.
به گزارش مهر، رضا پورحسین قائم مقام معاون سیما در حاشیه مراسم افتتاحیه شبکه تهران که شب گذشته پنجم بهمن ماه در مرکز همایش های صداوسیما برگزار شد درباره بودجه ای که از طرف دولت به صداوسیما اختصاص داده شده است، گفت: تاکنون بودجه هایی که به سازمان صداوسیما اختصاص داده شده است، بودجه ای نبوده است که کفاف کارکرد و ماموریت های این سازمان را بدهد و این مساله در همه دولتها وجود داشته است.
وی ادامه داد: این بودجهها تاکنون به گونه ای نبوده است که در شأن فرهنگ و هنر باشد. درواقع شأن فرهنگ و هنر ایجاب می کند که بودجه ریزی و بودجه نویسی به صورت ویژه تری انجام شود. حوزه فرهنگ و هنر بخصوص در حوزه ایران اسلامی جریانی سیال، اندیشه ساز و نگرش ساز است و قاعدتا برای فرهنگسازی در چارچوب های ملی و بین المللی باید هزینه کنیم همانطور که همه دنیا هزینه می کنند.
پورحسین درباره درباره رقم بودجهای که دولت یازدهم برای سال ۹۵ سازمان صدا و سیما در نظر گرفته است، عنوان کرد: من نمی گویم بودجه اختصاص یافته شده خوب نیست اما کفاف کار دستگاه عظیمی مثل رسانه ملی را نمی دهد. این مساله تا حدی تابعی از شرایط و تنگناهای مالی است و تا حدی هم به دغدغه مسئولان و نگرش آنها نسبت به مساله فرهنگ و هنر بستگی دارد. فکر می کنم لازم است از تعارف ها دست برداریم و به حوزه فرهنگ و هنر توجه جدی تری داشته باشیم.
وی اضافه کرد: اقتضائات تکنیکی و فناوری ایجاب می کند که میزان بودجه نویسی افزایش یابد.
قائم مقام معاون سیما درباره اینکه درخواست بودجه بیشتری داشته اند یا خیر؟ توضیح داد: از اینکه در حوزه کلان سازمانی درخواستی مطرح شده باشد اطلاعی ندارم ولی ما همیشه از طرف تلویزیون تقاضای بودجه بیشتر را مطرح کرده ایم. البته از یک دهه بیشتر است که تکلیف می شود سازمان صداوسیما میزانی از بودجه سالانه خود را از محل آگهی های بازرگانی دربیاورد.
پورحسین درباره اینکه امکان دارد بودجه سازمان صداوسیما افزایش یابد یا خیر؟ اظهار کرد: هنوز این بودجه به صورت نهایی ابلاغ نشده است و ما امیدواریم که بودجه افزایش یابد.
قائم مقام معاون سیما درباره مزایده سازمان صداوسیما برای آگهی های بازرگانی نیز بیان کرد: من از مسایل جزیی این مزایده اطلاعی ندارم چراکه هنوز ثمر نداده است، با این حال این مزایده شیوه جدیدی برای جذب تبلیغات است.
وی در پایان درباره برنامه های انتخاباتی در تلویزیون و رعایت بی طرفی در این برنامه ها توضیح داد: طبق قانون انتخابات از تاریخ مشخصی کاندیداها نمی توانند دیگر از فرصت رسانه ها استفاده کنند، با این حال زمانی که به آنها اختصاص داده می شود با رعایت بی طرفی است و لحاظ کردن این نکته کار بزرگی است. ما در حوزه ریاست جمهوری می توانستیم طبق قانون وقت مشخصی را به کاندیداها اختصاص دهیم و حالا کاندیداهای خبرگان رهبری هم هر یک زمان مشخصی را در شبکه های استانی خواهند داشت. آنچه مسلم است این است که این نحوه از کار را به هیچ عنوان نمی توان جناحی کرد.