بازدید 20168
انتخابات فدراسیون فوتبال در سرازیری تعویق؛

نمایش قدرت کفاشیان با نامه ۲۵ امضایی یا طراحی دولت برای کاندیداتوری گزینه خاص!

این نامه ۲۵ امضایی، تهدیدی واضح، محترمانه و در عین حال هوشمندانه برای وزارت ورزشی است که وزیر و معاونش روی برگزاری مجمع به هر قیمتی پافشاری می‌کنند. هوشمندانه از آن جهت که مجمع ۷۵ نفری حتی با عدم حضور ۲۶ نفر یعنی یک عضو بیشتر از یک سوم اعضا، از رسمیت قانونی برای اجرای مراسم اخذ رأی می‌افتد.
کد خبر: ۵۸۵۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰ 02 May 2016
زمزمه‌ای که از یک هفته پیش با تذکر رؤسای چند هیأت استانی به رئیس فدراسیون فوتبال مبنی بر لغو انتخابات در صورت نرسیدن مصوبه قانونی هیأت دولت در محافل خبری پیچید، از ظهر امروز با تازه‌ترین مصاحبه کفاشیان رنگ واقعیت به خود گرفت و رئیس خندان رسما بر صحت آن‌ها مهر تأیید زد.

به گزارش تابناک ورزشی، متن شایعه منتشره به این شرح بود که چند تن از رؤسای هیأت‌های فوتبال استان‌ها که تعدادشان دو رقمی هم نمی‌شد، طی نامه‌ای به علی کفاشیان رئیس مجمع، از او خواستند تا زمانی که اساسنامه این فدراسیون به تصویب دولت نرسیده، زیر بار برگزاری انتخابات غیرقانونی نرود. این گروه کوچک اما با گذشت یک هفته، بزرگ‌تر شد و با یارکشی بین سایر هیأت‌ها به حدنصاب یک سوم مجمع رسید تا قدرت لازم برای آبستراکسیون و از رسمیت انداختن مجمع برای رأی گیری را داشته باشد!

انتخابات فدراسیون فوتبال در سرازیری تعویق/نمایش قدرت کفاشیان با نامه 25 امضایی

خبر علنی منتشر شده این بود که ۲۵ عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در نامه‌ای به محمود گودرزی، خواستار تعویق انتخابات تا زمان تصویب اساسنامه این فدراسیون شده‌اند. این پیام، تهدیدی واضح و محترمانه و در عین حال هوشمندانه برای وزارت ورزش است که وزیر و معاونش روی برگزاری مجمع به هر قیمتی پافشاری می‌کنند. هوشمندانه از آن جهت که مجمع ۷۵ نفری حتی با عدم حضور ۲۶ نفر یعنی یک عضو بیشتر از یک سوم اعضا، از رسمیت قانونی برای اجرای مراسم اخذ رأی می‌افتد.

این افراد به نوعی تهدید کرده‌اند، در صورت عدم تصویب اساسنامه تا روز برگزاری انتخابات فوتبال، در مجمع شرکت نخواهند کرد. حتی این احتمال هم هست که اعضای معترض در مجمع شرکت کنند و برگه‌های سفید به درون صندوق رأی بیندازند تا بدین صورت، مانع رسیدن هر یک از کاندیدا‌ها به حدنصاب دو سوم آرای لازم شوند.

 البته این تنها گوشه‌ای از نمایش قدرت کفاشیان برای وزارت است، چون همان گونه که گفته شد او تنها حداقل صاحبان آرا برای لغو مجمع را به خط مقدم جبهه‌اش کشاند تا تعداد آرای واقعی خود را لو ندهد. بعید نیست که با اشاره دوم او اعضای خاموش به میدان تقابل فراخوان شوند و آنگاه این تعداد حداقل به دو برابر برسد؛ این یعنی حتی اگر خود کفاشیان کاندیدا نباشد، فردی که او می‌خواهد بر صندلی ریاست تکیه خواهد زد.

برای این حرکت، طراحی جز علی کفاشیان نمی‌توان متصور شد. با این حال مصاحبه امروز کفاشیان‌‌ همان اندک تردید‌ها را هم از بین برد که وی از هر فرصتی برای تعویق مجمعی که خودش به عنوان کاندیدا در آن حضور ندارد، استفاده می‌کند. کفاشیان که از اسفندماه به این طرف ادبیاتی ملایم تر در قبال وزیر ورزش استفاده کرده بود و با ثبت چند عکس در حال خوش و بش به رسانه‌ها پیغام صلح با گودرزی فرستاده بود، ناگهان تغییر لحن داد و از زبان مدیرانی که با حمایت خودش در رأس هیأت‌های فوتبال استان‌ها قرار گرفته‌اند، به نماینده دولت روحانی در ورزش اعلان جنگ داد.

در کنار این معادلات جدید در پازل انتخابات فوتبال، خبر می‌رسد دولت روحانی از اینکه میان سه گزینه نهایی، یک نماینده دندانگیر ندارد ناراضی است و بدش نمی‌آید ثبت نام تکرار شود تا در فضای جدید، یک مهره مناسب برای فوتبال که دست کمی از یک وزارتخانه ندارد، پیدا کند؛ مهره‌ای که بتواند با کفاشیان رقابت کند. چنین مهره‌ای لاجرم یا باید شخصیتی ورزشی با کاریزمای بالا باشد یا سیاستمدارانی که قدرت لابی موثر در نزد رئیس جمهور و معاونان او را داشته باشند.

مشکل دولتی‌ها برای تعویق مجدد انتخابات غیر از کنایه‌های سنگین به درایت و کفایت وزیر ورزش، واهمه از ثبت نام کفاشیان در صورت نام نویسی دوباره است؛ کابوسی که برخی اطرافیان وزیر از آن آگاه‌اند. آن‌ها مطمئن نیستند که این بار هم کفاشیان در آخرین روز ثبت نام‌ها جایی گیر می‌کند و به رغم تمدید زمان ثبت نام‌ها تا ساعت ۲۱ به فدراسیون نمی‌رسد. یا اصلا در‌‌ همان روز نخست فرمش را با ده‌ها امضای اعتباری به اسدی دبیرکل تحویل نمی‌دهد.

هرچه هست حالا شانس برگزاری انتخابات در پنجمین زمان تعیین شده از دی ماه سال ۹۴، به زیر پنجاه درصد نزول و کفاشیان این بار نیز همه را آچمز کرده است؛ شاید بتوان گفت او یک ملت و یک دولت را برای برگزاری این انتخابات سرکار گذاشته است!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۳۰
اگر بنا به این سه کاندیدا باشد،کفاشیان هزار مرتبه بهتر است،مگر اینکه شخصی مانند دکتر دادکان بیایند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
نظرت طلاست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
دقیقا
نکته بین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
و یا صفایی فراهانی
کفاشیان آدم قابل و باهوشی ست، یادمون نره کیروش رو اون آورد و اون نگه داشت. فدراسیون در زمان کفاشیان رشد داشته، بنظزم فعلا بهترین گزینه است. درضم یادمون نره که ما انگاری اصلا وزیر ورزش نداریم بس که بی.....
بابا بیخیال شو- قدیمی ها اگر بهتر بودند مملکت غرق در فساد و تبانی و باندسازی مافیایی نمیشد.
احسنت. از هر کسی که برایش خط و نشان بکشد خوشم می آید.
داره از کفاشیان خوشم میاد
بعد ازچن سال که کفاشیان از یک فرد مبتدی به یک فرد خاص وحرفه ای تبدیل شده وبقول معروف آبدیت می باشدبعدازاین همه هزینه در وقت وزمان و.....وشناخته شدن این فرداز لحاظ فدراسیون بین المللی ،چگونه یک عقل سلیم به تغییر او رضایت میدهد مگر اینکه منفعت شخصی یا گروهی در کار باشد.
فوتبال ما کثیف است باید تمام مسئولان آن را اخراج تا پاک شود
فقط عابدینی
فقط دکتر دادکان توانایی اداره علمی و به دور خنده های مضحکانه را دارد و از سویی تجربه و حمایت مردم را نیز پشت سر خود و دولت روحانی را پیش روی خود می بیند. البته به جز وزیر ورزش.
وزارت ورزشی که متولی کل ورزش و جوانان این مملکته و کفاشیان خنده خنده سر کارش گذاشته بهتره خود وزیر ورزشش عوض بشه فوتبال ویترین داره و دایم زیر ذره بینه ببینید در ورزشهای دیگه و امور جوانانمون چه خبره!!!
دقیقا...این سنفر کاندید شده هیچ سنخیتی با فوتبال ندارند جز ضدیت با ان....همان کفاشیان باشد بهتر استوومگر انکه دادکان...پروین ....مصطفوی ...بیایند.
بهتره تمام زمينهاي فوتبال را تبديل كنيم به كشت سيفيجات
مشکل فوتبال ایران فرد نیست مشکل مافیای فوتباله
واقعا کفاشیان بهتر از این 3 کاندیداست مگر اینکه دادکان بیاید،ما هم موافقیم که تعویق بیافتد
مگر همین آقایان در فوتبال نبودند.همه میفهمند.دوران شورو غوغاگذشت.بهوش باشید
مافیا به این میگن که معلوم نیست 12 میلیارد دلارو به بهونه تحریما بردن دوبی و چکار کرده و به قول شما ی ملت هم سرکار هستن و هیچکس هم نمیتونه کاری بکنه...این فوتبال تعلیق بشه بهتره، ما که تو هیچ تورنمنتی مقامی نماریم لیگ داخلی هم که معلوم نیس چی به چیه، فقط ی عده پولارو حیف و میل میکنن بعد هم انتظار دارن دوباره دولت از بیت المال یده اونا هاپولی کنن.
جنگ بین اهالی صادق فوتبال پاک جناب دادکان وسیستم کفاشیان هست.باز کفاشیان سر مهره اصلی فساد در فوتبال میخواهد با استفاده از اهرم قدرت پشت صحنه اش که به لابی قدرت کشور وصله ادامه دهد.دکتر روحانی خودش مسولی بر این کا میگمارد تا اهرم قدرت و فساد ریشه کن شود انشالله.
چرا آقای دادکان نیستن !!!!
اگر بتوان آقای دادکان را قانع به کاندید شدن نمود که به هدف رسیده ایم و الا بقاء آقای کفاشیان بهتر از گزینه های موجود است.
بابا چرا هیچ کی جلوی این .....کفاشان رو نمی گیره. واقعا در این مملکت هیچ کس زورش به این نمی رسه.. ما شاه رو با انقلاب زدیم کنار! چطور زورمون به کفاشیان ................نمی رسه؟!
اين هم از مبارزه روحاني با فساد تازه شنيده ايم به جاي اصلاح مي خواهند وزيري كه علم مبارزه با فساد در ورزش را نيمه افراشته كرده بود را تغيير دهند.
از نظر من کفاشیان فاقد صلاحیت است
ما میخواهیم ارکان این فدراسیون فاسد ازهم بپاشد والا کفاشیان با تاج ودیگرکاندیداها چه فرقی دارد،کسانی مثل دکتردادکان یا صفایی فراهانی بیایند سرفدراسیون.
نه اشتباه میکنید نهصدونود نه بار بهتره .شاید برنامه نود هم همین نظر شما راداشته باشه .ولی کارنامه افراد میزان شایستگیشان را میرساند.
کاملا درست است
آقای دادکان خواهشا کاندید شوید. ممنون
دادکانها قاطعند الان روش لبخند و گذشت رو بورسه .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم