مردي که به مرزهاي ميليارد رسيد؛

کريمي در کتاب رکوردهاي فوتبال ايران

هدايتي از مدتها قبل باچند اسپانسر وارد مذاکره شده بود که يکي از آنها اعلام کرد، چنانچه علي کريمي پيراهن استيل آذين را بپوشد حاضر است مبلغ پيشنهادي را دو برابر کند. در واقع جذب کريمي با مبلغ يک ميليارد تومان نه تنها جيب باشگاه را خالي نکرده که براي حسين هدايتي سودآور هم بوده است.
کد خبر: ۶۰۰۲۸
|
۲۶ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۸ 17 August 2009
|
3671 بازدید
1 -يک روز قبل از بازي استيل آذين و صبا، علي کريمي در لابي هتل المپيک با يک خبرنگار درگير شد. خبرنگار از او پرسيده بود، چرا هواداران پرسپوليس به او لقب پولکي داده اند، اما هنوز سؤالش تمام نشده بود که کريمي بشدت عصباني شد و از خبرنگار خواست هتل را ترک کند.

به نوشته قدس؛ ساير بازيکنان و مربيان تيم بلافاصله وارد معرکه شدند و اجازه ندادند کار به درگيري فيزيکي بکشد. وقتي کريمي علت درگيري را براي مهاجراني توضيح داد، او خطاب به خبرنگار گفت: علي پول زيادي از ما نگرفته. در همين استيل آذين هستند بازيکناني که بيشتر از او پول گرفته اند.

2 -تنها يک هفته به آغاز ليگ نهم باقي مانده بود و امير قلعه نويي با نگراني اتفاقهاي اطراف تيمش را تعقيب مي کرد. او از وضعيت خط مياني و حمله سپاهان ناراضي بود و به دنبال بازيکناني مي گشت که بتوانند نقش ليدر را ايفا کنند. مسؤولان باشگاه قول جذب يک مهاجم آرژانتيني را به سرمربي جديد دادند تا خيال او از غيبت طولاني مدت ابراهيم توره راحت شود، اما نگراني بابت ادامه مصدوميت کهنه محرم نويدکيا همچنان به قوت خود باقي بود.

قلعه نويي پيشنهاد جذب علي کريمي را به مديريت باشگاه داد و اين درخواست بلافاصله در هيأت مديره مورد موافقت قرار گرفت. واسطه هاي باشگاه سپاهان خيلي زود به کريمي وصل شدند و پيشنهاد 800 ميليوني باشگاه را پيش روي او قرار دادند، اما کريمي و ضعيت تحصيلي فرزندش را بهانه کرد و گفت چون او امسال به کلاس اول مي رود، نمي تواند خارج از تهران به فوتبالش ادامه بدهد. بعدها مدير برنامه هاي کريمي براي سپاهان پيغام فرستاد اگر علي را مي خواهند بايد قيمت را بالاتر ببرند، چرا که او پيشنهاد بهتري را از يک تيم تهراني در دست دارد.

3 -عزيزا... محمدي، رئيس سازمان ليگ برتر صبح جمعه 23 مرداد در برنامه ورزش و مردم در دفاع از منشور اخلاقي گفت: بازيکناني که پولهاي کلان مي گيرند بايد قواعد فوتبال حرفه اي را رعايت کنند. آقاي مهدي رحمتي که مي گويند 700 ميليون گرفته و گران ترين بازيکن ايران محسوب مي شود را مثال مي زنم. هر چند مي دانم هستند بازيکناني که بيشتر از او هم پول گرفته اند.

اشاره او به کدام بازيکن غير از علي کريمي مي توانست باشد؟

4 -کار حسين هدايتي براي راضي کردن کريمي به پوشيدن پيراهن استيل آذين چندان راحت نبود. پس از عدم توافق با پرسپوليس، شماره هشت قصد داشت يا از فوتبال خداحافظي کند يا در کشورهاي عربي به فوتبالش ادامه بدهد، اما وقتي هدايتي پيشنهاد يک ميليارد توماني را روي ميز گذاشت، ديگر درنگ جايز نبود.

طرفين توافق کردند نيمي از اين مبلغ در قرارداد ذکر شود و نيمي ديگر به حساب کريمي واريز شود. ساعاتي پس از حصول توافق حسين هدايتي در مصاحبه اي از علي کريمي بابت اينکه بدون چشمداشت مالي و دريافت مبلغي معقول به استيل آذين پيوسته تشکر کرد.

5 -ذهن اقتصادي مالک متمول استيل آذين البته آن قدر سازمان يافته و قدرتمند هست که براي پرداخت چنين مبلغي بي گدار به آب نزند و تمام جوانب امر را بسنجد.

هدايتي از مدتها قبل باچند اسپانسر وارد مذاکره شده بود که يکي از آنها اعلام کرد، چنانچه علي کريمي پيراهن استيل آذين را بپوشد حاضر است مبلغ پيشنهادي را دو برابر کند. در واقع جذب کريمي با مبلغ يک ميليارد تومان نه تنها جيب باشگاه را خالي نکرده که براي حسين هدايتي سودآور هم بوده است.

حشمت مهاجراني مدير فني استيل آذين مي گويد: من نمي دانم علي چقدر گرفته، اما حتي اگر يک ميليارد توماني که شما مي گوييد درست باشد هم اين بازيکن ارزشش را دارد. ما تا امروز دو بازي انجام داديم که کريمي در آنها دو گل زده و سه پاس گل داده است.کدام بازيکن ايراني مي تواند چنين آماري را ثبت کند؟

6 -علي کريمي حالا بدون رقيب گران قيمت ترين فوتباليست ايران است، اما با اين حال از کساني که جدايي اش از پرسپوليس را به پول نسبت مي دهند دلگير مي شود و در مصاحبه اي اعلام کرده تحمل شنيدن عنوان پولکي را ندارد .بي ترديد تا مدتها هيچ بازيکني قادر نخواهد بود رکورد دستمزد کريمي را بشکند. او اولين فوتباليست ايراني بود که مرزهاي ميليون را پشت سر گذاشت و به ميليارد رسيد.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# سید حسن نصرالله # لبنان # طبس
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات