بازدید 3817

افراد بر مبنای توانایی‌ و شایستگی‌ها استخدام شوند

رئیس فراکسیون زنان مجلس بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های برابر جنسیتی جهت استخدام در مشاغل مختلف تاکید کرد.
کد خبر: ۶۱۱۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳ 02 August 2016
پروانه سلحشوری در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ ملت در واکنش به دستور رئیس‌جمهور مبنی بر به تعویق انداختن آزمون استخدامی تا هنگام اطمینان از تامین حقوق زنان در فرصت‌های شغلی، گفت: برای تحقق توسعه پایدار، نیازمند بهره‌گیری از ظرفیت‌های موثر زنان و مردان در بخش های مختلف هستیم چراکه این کار منجر به توانمندسازی افراد می‌شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، افزود: در خصوص استخدام‌ها نیز برابری فرصت‌های شغلی مطرح است که اگر لحاظ شود اهداف توسعه پایدار محقق می‌شود.

 وی معتقد است: از منظر رویکردهای توسعه پایدار باید عدالت استخدامی بین جنسیت‌های مختلف رعایت شود در حقیقت باید افراد بر مبنای توانایی‌ها و شایستگی‌هایشان استخدام شوند.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه عدم رعایت عدالت در سهمیه‌های جنسیتی استخدام به دلیل نوع محیط کار پذیرفتنی نیست، یادآور شد: محیط  کار چه سازمان زندان‌ها باشد یا سازمان تعزیرات رعایت جنسیت لازم و ضروری است به عنوان مثال در زندان‌ها زندانی زن هم وجود دارد بنابراین نیاز به نیروی کار زن است.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت، رئیس جمهور به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دستور داد تا هنگام اطمینان از تأمین حقوق زنان در فرصت‌های شغلی، آزمون استخدامی به تعویق بیفتد و سهمیه‌های جنسیتی در جهت رعایت عدالت اصلاح شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی