بازدید 4803

رزمایش مشترک عربستان و بحرین در خلیج فارس

عربستان و بحرین رزمایش دریایی مشترک موسوم به «پل خلیج (فارس) ۱۷» را در آب های خلیج فارس آغاز کرده اند.
کد خبر: ۶۳۴۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۲ 24 October 2016
عربستان و بحرین رزمایش دریایی مشترک موسوم به «پل خلیج (فارس) ۱۷» را در آب های خلیج فارس آغاز کرده اند.

به گزارش مهر به نقل از الشرق الاوسط، عربستان سعودی و بحرین روز یکشنبه رزمایش نظامی مشترکی را آغاز کردند که تا پنج شنبه ادامه خواهد داشت.

«الشرق‌الاوسط» در این خصوص نوشت: در چارچوب همکاری نظامی و تبادل تجربیات دفاعی میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس رزمایش دوجانبه مشترک با عنوان «پل خلیج (فارس) ۱۷» توسط ناوگان دریایی شرقی عربستان سعودی و نیروی دریایی سلطنتی بحرین آغاز شد.

بر اساس این گزارش، این رزمایش دریایی با مشارکت کشتی‌ ها و قایق‌ های جنگی، بالگردها و ناو به منظور اجرای شماری از تاکتیک‌ های عملیاتی در آب های منطقه ای بحرین برگزار می شود.

در همین حال خبرگزاری رسمی عربستان روز یکشنبه از رسیدن ناوگان دریایی این کشور به محل برگزاری رزمایش خبر داد.

این رزمایش در حالی برگزار می شود که عربستان سعودی پیش از این در مهرماه نیز رزمایشی ۱۰ روزه موسوم به «سپر خلیج (فارس) ۱» را در آب های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان برگزار کرد.

«ماجد بن هزاع القحطانی» فرمانده این رزمایش مدعی شده بود که هدف از رزمایش مذکور ارتقای آمادگی رزمی یگان های نیروی دریایی به منظور حفاظت از منافع عربستان در مقابل هرگونه تجاوز است.

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به کلیه شناورهایی که در رزمایش اعلامی عربستان سعودی در خلیج فارس حضور داشتند هشدار داد که به آب‌های سرزمینی ایران نزدیک نشوند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم