سی و سه پل همواره در چند دهه اخیر دچار بیمهریهایی بوده و سبب شده تا این بنای تاریخی زیبا و قابل توجه دچار ترکهایی در بدنه خود شود که به طور قطع بیتوجهی به سی و سه پل از میان رفتن این بنای تاریخی را به همراه دارد.
کد خبر: ۶۴۰۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳ 13 November 2016
توسعه خیلی خوب است اما همراه با حفظ، نگهداری و توسعه محیط زیست! حالا دیگه مثل 20 سال قبل نیست که کسی به محیط زیست اهمیت نده، حالا دیگه همه فهمیده اند که بحث محیط زندگی و محیط زیست خیلی خیلی جدی است و اگه به آن رسیدگی نکنیم ، هیچ توسعه ای پایدار نخواهد بود. زمانی مسئولین بحثهای محیط زیست را نمایشی و حتی بی فایده و دست و پاگیر در پروژه ها می دانستند اما آنقدر مردم و همه لطمه دیده اند که دیگر نمی توان آنرا نادیده گرفت. لذا جفای خیلی بدی بر زنده رود رفت ، رودی که قرنها زنده بود، شد مرده رود، پس بایستی اگر مترو می سازیم تونل آن به پل لطمه نزند، اگر دستگاه تی بی ام با پایه های پل برخورد کرد، مسئولیت آنرا بپذیریم و در پی جبران خسارت باشیم، اگر سد می سازیم یا اگر کشاورزی بدون مطالعه در کوه های بالادست را گسترش می دهیم، به فکر حقآبه رود و پایین دست هم باشیم و غیره. امیدوارم زاینده رود دوباره زنده شود تا میلیونها ساکن استان اصفهان و حتی قنات های شهر یزد ( آبهای منطقه گاوخونی) و شهرهای اطراف از آب آن سیراب شود و مردم نفسی تازه کنند،به امید آن روز ....
مسئولان استان اصفهان بهتر بود یک سیستم مدار بسته گردش آب و تصفیه در کل شهر اصفهان ایجاد میکردند (هزینه اش از تونل های عظیمی که در حال حاضر حفر شده خیلی کمتر بود) و هر ماه یک بار هم آب را رها میکردند و از رودخانه آب جایگزین میشد به این ترتیب شهر زیبا میماند و خشک نمیشد ...
کف زاینده رود را در داخل شهر با شیب بسیار ملایم سنگ فرش و عایق نمایند . در آن آب قرار دهند و مقداری از این آب را از پایین به منتهای بالا پمپاژ کنند و تنها آن مقدار که تبخیر میشود آب اضافه میشود. هم بسیار زیبا میشود و هم از تخریب پلهای تاریخی جلو گیری میکند.