رئیس انجمن جایگاهداران سوخت کشور گفت: ما دنبال توقف طرح برندینگ هستیم چرا که به نظر میرسد خود مدیرانی که در وزارت نفت بهدنبال اجرای این طرح هستند نمیدانند دقیقاً چهکاری میخواهند انجام دهند و یک نوع سردرگمی بین مسئولان مربوطه است.
«بیژن حاجمحمدرضا» رئیس انجمن جایگاهداران سوخت کشور در گفتوگو با تسنیم اظهار داشت: ما در جلساتی با مدیران شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی موضع جایگاهداران و اعتراض خود را به اجرای طرح برندینگ اعلام کردیم اما مدیران مربوطه بهجای پاسخ دادن به اشکالات مستند و روشنی که جایگاهداران به این طرح وارد کرده بودند، پاسخهای بیربطی میدادند که در نهایت هیچ پاسخ روشنی دریافت نکردیم.
وی افزود: ما همچنین اولتیماتوم سهماهه جایگاهداران را که در صورت عدمتوقف طرح برندینگ در پایان فروردین 30 درصد ظرفیت عرضه بنزین، در پایان اردیبهشت 60 درصد و در پایان خرداد 100 درصد از مدار خارج میشود به مسئولان مربوطه در مجموعه وزارت نفت گفتیم اما وزارت نفت اولتیماتوم ما را جدی نگرفت و پاسخ روشنی به درخواستهای ما نداده که این موضوع خشم جایگاهداران را برانگیخته و فشار زیادی میآورند که زودتر عرضه بنزین را متوقف کنیم.
رئیس انجمن جایگاهداران سوخت کشور در واکنش به سخنان امروز وزیر نفت که اجرای طرح برندینگ را بهنفع جایگاهداران اعلام کرده است، گفت: متأسفانه وزارت نفت یکطرفه به قاضی میرود و این قبیل سخنان، بیمحتوا است؛ جایگاهداران دهها ضرر برای اجرای این طرح برشمردند، وزیر نفت بیاید یک سود جایگاهداران را با اجرای این طرح بیان کند.
وی خاطرنشان کرد: ما دنبال توقف این طرح هستیم چرا که به نظر میرسد خود مدیرانی که در وزارت نفت بهدنبال اجرای این طرح هستند نمیدانند دقیقاً چهکاری میخواهند انجام دهند و یک نوع سردرگمی بین مسئولان مربوطه است، نمیتوان کار حساسی چون عرضه مستمر بنزین را با یک طرح که آینده آن مشخص نیست به خطر انداخت.
حاجمحمدرضا تصریح کرد: از طرفی میگویند پیوستن به طرح برندینگ اجباری نیست اما در مناطق بهعنوان یک طرح اجباری با جایگاهداران برخورد میکنند و حتی در برخی نقاط کشور خود کارمندان مناطق شروع به بازاریابی کردهاند که "شمای جایگاهدار تحت پوشش این برند بیا" و امثال این کارها که جز آشفتگی و بازکردن فضا برای دلالان هیچ دستاوردی نخواهد داشت.