نامه کره شمالی خطاب به ۱۹۲ عضو سازمان ملل

کره شمالی خواستار عدم پایبندی کشورها به تحریمهای شورای امنیت شد
کد خبر: ۶۹۳۵۰۴
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۲ 13 May 2017
|
9074 بازدید
دولت کره شمالی در نامه ای از تمام کشورهای جهان خواست تا پایبندی و اجرای تحریمهای شورای امنیت سازمان ملل علیه این کشور آسیایی را مورد تجدیدنظر قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دولت کره شمالی در نامه ای که روز جمعه انتشار یافت، با طرح یک درخواست جهانی از تمام کشورها خواست تا پایبندی و اجرای تحریمهای سازمان ملل علیه این کشور آسیایی را مورد تجدیدنظر قرار دهند.

این درخواست کره شمالی از کشورهای جهان در حالی مطرح شد که واشنگتن در تلاش است تا جهت خاتمه دادن به برنامه هسته ای و موشکی پیونگ یانگ، فشارها علیه این کشور را افزایش دهد.

شورای امنیت سازمان ملل ابتدا در سال ۲۰۰۶ تحریمهایی  علیه کره شمالی وضع نمود و در واکنش به پنج آزمایش هسته ای و پرتاب دو موشک دوربُرد توسط کره شمالی در ماههای اخیر تدابیری ویژه اتخاذ نمود.

گفتنی است که در حال حاضر، پیونگ یانگ در مورد احتمال اجرای ششمین آزمایش هسته ای خود هشدار می دهد.

کره شمالی در نامه ای خطاب به ۱۹۲ کشور عضو سازمان ملل و دو عضو ناظر این سازمان- مورخ پنج شنبه- مصرانه از آنها خواست «تا زمانی که قانونی بودن تحریم های [شورای امنیت علیه کره شمالی] محرز شود، در پایبندی و اجرای این قطعنامه ها تجدیدنظر نمایند».

کره شمالی به طور مکرر خواستار برگزاری یک همایش بین المللی با حضور کارشناسان حقوقی جهت تشریح و شفاف سازی پیرامون مبنای حقوقی این تحریمها شده است.

در بیانیه ای مطبوعاتی که به این نامه پیوست شد، هیأت نمایندگی کره شمالی در سازمان ملل واشنگتن را متهم ساخت که به منظور پایبندی سایر کشورها به اجرای کامل تحریمهای شورای امنیت علیه پیونگ یانگ، در تلاش است تا آنها را آشکارا از طریق «تهدید به وضع تحریمهای  سنگین از سوی آمریکا» مرعوب نماید.

مقامات کره شمالی این استدلال را مطرح می کنند که چنانچه تحریمهای وضع شده علیه پیونگ یانگ از یک مبنای حقوقی روشن برخوردار بود، پس «درخواست یا تهدید» سایر کشورها از سوی واشنگتن برای پاییندی به این تحریمها ضرورتی نداشت.

با این حال، آمریکا در حال مذاکره با پکن- متحد پیونگ یانگ- بر سر تشدید تحریمهای سازمان ملل است.

طبق اظهارات مقامات سئول، کره شمالی طی یک سال گذشته شمار آزمایشهای موشکی خود را افزایش داده و ده‌ها نوع مختلف از راکتهای خود را بطور آزمایشی پرتاب کرده است.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟