ترافیک تهران همواره گوی سبقت را از مطالعات کارشناسی و دستاوردهای آن میرباید و جلوتر از آن حرکت میکند. مدیران شهری در تکاپوی حل مساله، تدابیر گوناگونی اتخاذ میکنند که غالبا به صورت مُسکنهای مقطعی، تنها بطور مقطعی بیماری را التیام میبخشد. یکی از راههای کاهش ترافیک، استفاده مردم از سامانههای حمل و نقل عمومی است، اما به دلیل ازدحام جمعیت و فشردگی شدید مسافران در واگنهای مترو و اتوبوسهای بی.آر.تی در ساعات پر رفت و آمد که موجب ایجاد آسیبهای روحی و روانی بر مسافران میشود، بخش قابل توجهی از مردم ماندن در ترافیک و استفاده از ماشینهای شخصی را به استفاده از اینگونه سامانهها ترجیح میدهند.
کد خبر: ۷۳۳۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸ 26 September 2017
معابر برای تردد ساخته شده اند برای حل مشکل ترافیک باید برمدیریت توقف تمرکز کرد زیرا بیش از85% زمان خودروهای شخصی در پارکینگ حاشیه ای می گذرد در حالیکه 15% زمان خودروهای عمومی در پارکینگ می گذرد.پارکینگ حق خصوصی و تردد حق عمومی است لذا:
1. خط کشی زردناپیوسته درلاین راست خیابان های اصلی بعلامت مسیر تردد عمومی با جلوگیری ازپارکینگ حاشیه ای
2. خطکشی پارکینگ در خیابان های فرعی با دریافت پارک بها
یعنی مسیرحمل ونقل عمومی باز است وبرای استفاده ازماشین شخصی پارکینگ رایگان وجود نداردو به صرفه نیست.جزییات طرح "ساماندهی معابرعمومی" (سامع)قابل ارایه است
1-چه لزومی داشته و دارد از سرباز، دانشجو تا مسافرکش و بسیاری دیگر پیاپی به تهران سرازیر شوند. تهران نه از نظر جغرافیایی و ساخت و ساز حدومرزی دارد، و نه به لحاظ ورود مهاجر.
همین جمعه و شنبه این هفته بود که در جلوی دانشگاه های مختلفی در تهران، دانشجویان شهرستانی به همراه خانواده، از راه رسیده بودند. تهران با این بد برنامه ریزی ها از ساختمان ها، آدم هاو خودرو ها لبریز شده است.
2- مشکل دوم در تهران نظام اداری به شدت کند و فرسوده است. اگر مراجعه ای به یکی از این ادارات داشته باشید، می بینید انجام کار یک روزه حداقل به چند هفته و یک کار چند هفته ای به چند ماه طول می کشد. یکی از علل بارز آن استقرار شهرستانی در سمت های اداری است. از همین امروز(سه شنبه) بسیاری از همین شهرستانی ها به دلایل مثلا تاسوعا و عاشورا راه شهرستان شان را با هر بهانه دیگری در پیش گرفته اند، حالا تا برگردند می شود سه شنبه بعدی و باز چسباندن وسط هفته دیگر به آخر هفته. ما که از همه این مسخره بازی های شما خسته و درمانده شدیم. دیگر با خبرسازی های دروغ زلزله و ... نه کسی از تهران رفته، بلکه هر روز ورودی به این کشور-شهر روبه افزایش است. این مسأله راه حل هایی ندارد؟
برادر من دنبال چی هستید..؟ اولین و چهارمین عکس تمام و کمال اوج هنر بی نظمی و بلبشوی فکری رانندگان محترم را نشان می دهد..؟ انگار همگی انحراف دید و خطای محاسبه فاصله و در یک خط تردد را دارند..! تمام فیلم های کشورهای درجه یک را ببینید..! همه ماشین ها در یک خط در تردد بوده و فاصله را حفظ می کنند..! فیلم مردم ژاپن در سونامی 8 ریشتری یادتون هست که جهانی شد همه به نوبت ایستاده بودند که غذا بگیرند..! اگر ایران بود بعد از زلزله 2 ریشتری برای گرفتن غذا حتما نصف زنان و بچه زیر دست و پا له می شدند..! یعنی تعداد تلفات بی نظمی و فشار جمعیت 100 برابر تلفات زلزله می شد..! چرا امام (ع) نظم را در کنار تقوا سفارش کرد..! متاسفانه در هر ضعیف هستیم..!
تا وقتی تو پروژه های شهری بخور بخوره و یه پروژه یک ساله 12 سال طول میکشه و باز تموم نمیشه همینه . الان برا ترافیک تصمیم میگیرن و 4 سال بعد کلنگ میزنن و 8 سال بعد بودجه تصویب میشه و 12 سال بعد شروع به اجرا میشه یعنی همین. مثال بارز این حرف من مصلی می باشد و آزادراه تهران شمال . بابا وقتی 30 هزار میلیارد بدهکار هستن چکار کنن . پروژه تعریف کنن؟؟ من نمیدونم تو این شهرداری چه خبره
من برای رسیدن به محل کار باید سه تا خط سواری و اتوبوس سوار بشم تا دو ساعته در بهترین شرایط برسم . خوب نمیشه که . پس سوار موتورم میشم و یا با ماشین خودم میرم .
واقعا تو این شهر بی درو پیکر چه خبره ...؟؟!!!!
بالاخره کی میخواهند این وضع رو سرو سامانی بدهند و یک مدیریت واحد و متمرکز برای حل اون ایجاد نمایند ............؟؟