در نظرسنجی «تابناک» مشخص شد؛

مخالفت ۷۴ درصدی با کاهش ۱۰ کیلومتری سقف سرعت مجاز در جاده‌ها

هرچند کاهش شمار جان‌باختگان حوادث جاده‌ای، هدفی بزرگ است که به سادگی محقق نخواهد شد و متکی به تصمیمات اساسی و کلیدی است، به تازگی برنامه‌ای به این منظور در دستور کار مسئولان قرار گرفته که به احتمال زیاد اجرای آن با مشکلات و حواشی زیادی همراه خواهد بود.
کد خبر: ۷۵۱۵۷۰
|
۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸ 02 December 2017
|
17909 بازدید
|
موافق گرفتن عوارض از خودروهاي شخصي در بزرگراه هاي تهران هستم/ بايد مطلوبيت سفر با خودروهاي شخصي را كاهش دهيمهرچند کاهش شمار جان‌باختگان حوادث جاده‌ای، هدفی بزرگ است که به سادگی محقق نخواهد شد و متکی به تصمیمات اساسی و کلیدی است، به تازگی برنامه‌ای به این منظور در دستور کار مسئولان قرار گرفته که به احتمال زیاد اجرای آن با مشکلات و حواشی زیادی همراه خواهد بود.

به گزارش «تابناک»؛ پس از آنکه مسئولان کشورمان در چند نوبت با افزایش جریمه‌های راهنمایی و رانندگی و اعمال برخی سخت‌گیری‌های ویژه و بهره‌برداری وسیع از سامانه های نظارتی دوربین محور، توانستند از آمار تصادفات جاده‌ای در کشورمان کاسته و جایگاه دردناک کشورمان از این منظر را تا حدی بهبود ببخشند، در ادامه تصمیماتی در دستور کار قرار گرفت که حکایت از بیراهه رفتن مشکلات داشت.

از جمله این تصمیمات، حذف ثانیه شمار از چراغ های راهنمایی و رانندگی در تهران بود که اگر به طور کامل اجرایی می‌شد، چه بسا الگویی ناصحیح پیش روی مسئولان دیگر استان ها قرار می‌داد؛ یا تصمیم به غیرقانونی اعلام کردن پارکبان‌ها که تا مدت‌ها معابر و خیابان‌های شلوغ شهرهای مختلف را به عرصه تقابل شهروندان و پارکبان ها تبدیل کرد.

تصمیم‌هایی که پیش از هر چیز، حکایت از ارزیابی نشدن تبعات این تصمیمات و نقشی که می‌توانند و می‌بایست در قانونمدار کردن رانندگی در کشورمان و کاهش آمارهای غیرقابل قبول داشته باشند، دارد. این را می‌شود از تصمیم اخیر مسئولان برای تغییر در قوانین راهنمایی و رانندگی کشورمان و بازخورد آن در جامعه دریافت.

مخالفت ۷۴ درصدی با کاهش ۱۰ کیلومتری سقف سرعت مجاز در جاده‌ها

تصمیمی که در خصوص کاهش سقف سرعت مجاز در جاده‌های کشورمان به میزان ده کیلومتر بر ساعت گرفته شده و آن گونه که خبر می‌رسد، احتمالا به زودی مصوب خواهد شد و به اجرا درخواهد آمد اما اغلب مردم با آن مخالفند و بر این باورند که مفید نیست؛ باوری که می‌تواند مانع از توفیق این قانون در اجرا شده و در نهایت، به زیان عموم تمام شود.

آن گونه که نتیجه نظرسنجی «تابناک» از مخاطبان پرشمارش در این خصوص نشان می‌دهد، بیش از 74 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی ـ که حدود 22 هزار تن در آن شرکت کردند ـ مخالف کاهش 10 کیلومتری سقف سرعت مجاز در جاده‌ها هستند و تنها حدود 26 درصد مردم با اجرای این تصمیم موافقند.

این در حالی است که هدف از چنین تصمیمی، در درجه نخست کاهش آمار تصادفات و پیرو آن، کاهش شمار بسیار بالای جان باختگان تصادفات جاده ای در کشورمان است؛ جان باختگانی که شمار بسیار زیادشان در کشورمان، رتبه‌ای نامطلوب برای کشورمان در جهان به دنبال داشته که سال هاست تغییر آن در دستور کار مقامات کشورمان قرار دارد.

هدف بزرگی که در راستای رسیدن به آن، برخی مسئولان قصد دارند سرعت مجاز در آزادراه ها، بزرگراه ها، جاده های بن شهری و معابر درون شهری را کاهش دهند، غافل از آنکه این شیوه به باور بسیاری از مردم مفید نیست و چه بسا سرمنشأ شدت گرفتن قانون‌شکنی‌ها شود. سرمنشأ گسترش تخطی از سرعت مطمئنه در تمامی راه های کشورمان.

وضعیتی که بی شک مطلوب وضع کنندگان این محدودیت هم نیست و جدای آن، ممکن است این باور را تقویت کند که دلیل چنین تصمیمی، افزایش جریمه رانندگان متخلف و ازدیاد مبالغ حاصل از جریمه است؛ شائبه ای که در نتیجه سکوت مسئولان در خصوص چرایی این تصمیم بزرگ تقویت می‌شود و این پرسش را به وجود می‌آورد که به راستی چرا مستندات چنین تصمیمی به مردم ارائه نمی‌شود؟ آیا می‌توان به رقم خوردن اتفاقات مثبت با اجرای قانونی که سه چهارم مردم با اجرایش مخالفند، امید بست؟!

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۶۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
اقایون خودشون با هواپیما جابجا میشن نمیدونند کم شدن سقف سرعت چقد زمان بیشتری را از ما میگیره تا حالا امتحان کردن ببینن چقد خسته کنندس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
دوست عزیز نادانسته نظر ندهید
مسیر تقریبا ۱۰۰۰ کیلومتری تهران تا مشهد با سرعت ۱۲۰ کیلومتر در مقایسه با سرعت ۹۰ کیلومتر حدود نیم ساعت تفاوتش برای رسیدن به مقصده به نظر شما در مسافت های کوتاه تر چه فرقی می کند ضمن اینکه صد در صد ایمنی سرعت ۹۰ کیلومتر خیلی بالاتر است اون هم با این سطح پایین فرهنگ رانندگی در ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
اصلا صد تا رو مخه
ناشناس2
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
آقای ناشناس شما چجوری دانسته محاسبه کردید فاصله تهران مشهدو. با سرعت 120 ، 8 ساعت و 33 دقیقه میشه و با سرعت 90 ، 11 ساعت و 6 دقیقه. یعنی بیشتر از 2.5 ساعت!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
سرعت پایین در مسیرهای طولانی تر موجب طولانی تر شده زمان رانندگی و خستگی بیشتر راننده و در نتیجه افزایش خطر تصادف می شود. یکی از دلایل افزایش تصادف در فاصله نزدیکتر به شهرها در مسیرهای ورودی همین است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
آقا جان اینی که عرض کردم علمی حساب شده و عملی. ترافیکُ خستگی راه و استراحت، بنزین زدن و هزار چیز دیگ و احتمال دیگر هم باید دخیل کنید. یه کله که نمی رید. پس همون حدود نیم ساعت درسته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
هر بزرگ راه یه ورودی داره یه خروجی هرچی سرعت خروجی بیشتر باشه حجم ترافیک کمتر حالا اگه سرعت خروجی رو کاهش بدیم ببینید چه اتفاقی میوفته حجم ترافیک چند برابر میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
پروفسور ناشناس 11/9/96
16:01
اگه یه کله برن تازه فرقش بیش از دوساعته و نیمه نه نیم ساعت حالا توقفات بین راه با فرمول هر دو ساعت یک ربع استراحت مورد توصیه راهنمایی و رانندگی هم رو حساب کنید خیلی بیشتر هم میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
احتمالا سواد مسولین محترمم در حد همین ناشناسمونه که جمع و نفریق بلد نیستن بد کلی با اطمینان میگن همه جوانب و بررسی کردیم تصمیم گرفتیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
برادر ناشناس 13:33 زمان مسافرت از تهران به مشهد با سرعت 90 کیلومتر حدود 11:10 طول میکشه و با سرعت 120 کیلومتر در حدود 8:30 دقیقه تفاوت حدود 3 ساعته نه نیم ساعت
علي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
بیشتر پلیسها هدفشان جریمه کردن است و با کمین کردن ملت را جریمه می کنند
پاسخ ها
رامین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
نیم ساعت نمیشه عزیزم حداقل 3 ساعت دیرتر میشه با سرعت 90 کیلومتر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
کاملا درست می فرمایید. پراید با سرعت 120 از من که با
تویوتا 2017 با سرعت 114 میر فتم سبقت گرفت به پراید کاری نداشتند ولی من رو جریمه کردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
شک نکنید که دنبال جریمه های بالاتر و بیشتر
هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
این که عموم مردم باهاش مخالفن دلیلی بر بد بودنش نیست اتفاقاً با این کشته ها تنها کاری که میشه کرد تو ایران همینه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
البته ميشه بخاطر به صفر رساندن كشته‌ها سرعت مجاز را صفر كرد تا اصلا تصادف و كشته‌اي هم نداشته باشيم!! شما كه مخالف نيستي؟! چه بهتره در مورد چيزي نظر بديم كه خودمون توش دخيليم و تجربه‌اش را داريم نه اينكه از دور بگيم لنگش كن.
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
اصلا سرعت صد تا و نود تا دیگه کاهش دادن داره !!!؟ یدفعه بگیدئ مردم با دوچرخه و اصلا با الاغ برن مسافرت خیلی امن و هیچ حادثه ای هم پیش نمیاد !! بعضی وقتا یه تصمیمات تو این کشور گرفته میشه که آدم هر چی فکر میکنه درک نمیکنه پشت این تصمیمات چه فکر و کدام نوابغ هستن که مردم را یک عمر گرفتار میکنند ! آقا مگه کاهش سرعت باعث تغییر تفکر و فرهنگ رانندگی هم میشود ! آیا گردش بچپ و خواب آلودگی و ایرادات جادهها با کاهش سرعت بر طرف میشه !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
تو نظرسنجی آمار میکن نه از لغت پرشمار استفاده کنند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حسيني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
راننده اي كه قوانين را رعايت نميكند ، حتي اگر سرعت مجاز را 10 كيلومتر در ساعت اعلام كنند با هرچقدر جريمه ، باز هم تند و تندتر مي راند.
فقط دوربين با جريمه هاي سنگين و سنگين تر
پاسخ ها
سیدحامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
بابا حرف راننده نیست

حرف پرایده و ایمنی اون در تصادفات
وقتی با سرعت 120 تصادف میکنه طرف له میشه میمیره ولی با 110 نمیمیره و آمار کشته ها پایین میاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
با کارشناسی شدن سرعت موافقم ولی همینجوری همه رو منهای 10 کنین مخالفم . مثلا جاده بویین زهرا ظرفیت 110 کیلومتر در ساعت رو نداره ولی اتوبان تهران کرج توجیهی نداره کمتر از این بشه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
تو اتوبان تهران کرج تا هشتگرد 100 سرعت مجازه
حسین
|
Germany
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
اگه این قانون اجرا شد ضرر اول رو دولت می کنه چون باعث افزایش مصرف سوخت میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
حرف غیر کارشناسی
قلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
وقتی مسئولین بجای راه چاره دنبالمنبع درآمد از هرمشکلی می گردند نتیجه ای حاصل نمیگردد. تصادف عوامل زیادی دارد که یکی از آنها سرعت زیاد است. ولی چون زورشون به خودرو ساز و وزارت راه و ... نمی رسه میان دست روی آخرین گزینه که مردم بخت برگشته میگذارند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
باید بررسی شود که آیا این آمار بالای تلفات جاده ای با کاهش 10 کیلومتری سرعت چه تغییری می کند.
آیا همه ی علل آمار کشته ها بررسی شده است و بهترین راه این کاهش سرعت است؟
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # انتخابات آمریکا # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟