بمب‌های متحرک در آستانه انفجار؟

کد خبر: ۷۵۲۲۸۸
|
۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰ 04 December 2017
|
7406 بازدید
|
۶

رئیس اتحادیه کشوری سوخت های جایگزین گفت: از سال ۱۳۸۲ تا سال ۱۳۸۷ روند بازرسی ادواری خودروهای گازسوز در حال انجام بود، اما از ابتدای سال ۸۸ به دلیل تغییر مسئولیت های سازمانی این فعالیت تا سال ۹۶ انجام نشد.

به گزارش تسنیم، علی محمودیان گفت: هم اکنون هزینه بازرسی ادواری خودرویی مانند پراید نزدیک به هزینه کل مخزن گاز در این خودروست و همین مسئله تمایل به خودروهای گازسوز و ارائه خودروها برای بازرسی را کم کرده است.

وی گفت: از سال 1382 تا سال 1387 روند بازرسی در حال انجام بود، اما از ابتدای سال 88 به دلیل تغییر مسئولیت های سازمانی این فعالیت تا سال 96 انجام نشد.

محمودیان با اشاره به آغاز مجدد بازرسی از خودروهای گازسوز افزود: یکی از دلایل آغاز مجدد این بازرسی ها، تمایل به استفاده از صنعت CNG به عنوان یکی از اهداف کلان وزارت نفت کشور است، اما مشکلی که اکنون وجود دارد این است که فرآیند بازرسی ها به دلیل فقدان زیرساخت لازم باعث شده است بخشی از فعالیت ها از نظر هزینه بیشتر شود و نیازمند اصلاح است.

­رئیس اتحادیه کشوری سوخت های جایگزین تاکید کرد: قرار بود سهمی از درآمد حوزه سی ان جی به عنوان صرفه جویی ایجاد شده، در حوزه خدمات صرف شود که این کار عملیاتی نشده است.

محمودیان تصریح کرد: هم اکنون هزینه بازرسی ادواری برای یک خودرو پراید گازسوز حدود 220 هزار تومان است که در مقایسه با هزینه تامین مخزن سوخت که حدود 280 هزار تومان ارزش دارد، بسیار بالاست.

وی گفت: آزمون های هیدرواستاتیک پس از شش سال اول، سر سال یک بار است.
­

رئیس اتحادیه کشوری سوخت های جایگزین افزود: متاسفانه این هزینه های بالا باعث شده است که تمایل به استفاده از خودروهای گازسوز کاهش پیدا کند و گزارش های میدانی نیز این مسئله را نشان می دهد.

محمودیان ادامه داد: باید راهکاری در این زمینه پیدا شود، چرا که دریافت این هزینه منطقی نیست و حتی مالکان خودروهای گازسوز به دلیل ایجاد صرفه اقتصادی برای کشور باید مورد تکریم قرار گیرند.

وی گفت: روزانه 21 میلیون متر مکعب گاز سی ان جی در کشور تولید می شود که معادل آن یعنی 21 میلیون لیتر بنزین وارد کشور نمی شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: ما اکنون پتانسیل افزایش ظرفیت تولید گاز سی ان جی تا 45 میلیون مترمکعب را داریم و به همین دلیل در حال پیگیری ظرفیت هایی هستیم که استفاده از سوخت سی ان جی افزایش یابد، اما متاسفانه

روند بازرسی ادواری تلاش های صورت گرفته در این حوزه را تحت تاثیر قرار می دهد.
محمودیان با اشاره به ذخایر عظیم گاز در کشورمان گفت : زیرساخت های فراوانی از نظر خطوط انتقال گاز ، جایگاه های

سی ان جی و دانش فنی نیازمند حمایت بیشتر از تولید خودروهای گازسوز و خدمات آن هستیم تا مصرف کننده تمایل بیشتری به این حوزه داشته باشد.

وی افزود: براساس ماده سه مصوبه هیئت وزیران سه مرکز کار بازرسی ادواری خودروهای گازسوز را انجام می دهند که این مراکز عبارتند از مراکز معاینه فنی که بازرسی ها سطح یک را انجام می دهند، مراکز خدمات فنی و آزمایشگاههای هیدرواستاتیک نیز خدمت رسانی می کنند.

محمدیان گفت: در حوزه مراکز معاینه فنی 481 مرکز وجود دارد که مشکلی در این زمینه نداریم، 900 واحد خدمات فنی فعال در کشور وجود دارد که در این زمینه نیز محدودیتی وجود ندارد، اما در زمینه آزمایشگاه های هیدرواستاتیک از ابتدای مطرح شدن بازرسی ادواری و وجود دارد.

وی افزود: مشکلی که هم اکنون وجود دارد این است که نهصد واحد خدمات فنی هنوز به صورت رسمی و به صورت سازماندهی شده در این فرآیند بازرسی قرار نگرفته اند.
­

رئیس اتحادیه کشوری سوخت های جایگزین تاکید کرد: در ماه های اخیر با سازمان ملی استاندار، اتحادیه حمل و نقل همگانی و سازمان شهرداری ها جلساتی را برگزار کردیم و اسامی واحدهای خدمات فنی مجاز به آنها اعلام شده است و قرار شد از اواسط آذر ماه این اسامی به سراسر کشور معرفی می شود.

وی گفت: در برخی از استانها آزمایشگاه هیدرواستاتیک وجود ندارد و مردم می توانند با مراجعه به این واحدهای خدمات فنی که دانش فنی و افراد متخصص دارند ، مشکل خود را حل کند.

محمودیان درباره کاهش هزینه های بازرسی در صورت فعال شدن واحدهای خدمات فنی تصریح کرد : بخش قابل ملاحظه ای از هزینه بازرسی ادواری مربوط به آزمون هیدرواستاتیک است که برای خودرو پراید با دو مخزن به 136 هزار تومان می رسد.

وی گفت: در واقع این 136 هزار تومان از 220 هزار تومان فعلی کم می شود و هزینه های بازرسی بسیار کاهش پیدا می کند.

محمودیان به تغییر نگرش و آزمون هیدرواستاتیک تاکید کرد و گفت: با نگاهی به رویه های جهانی می شود شکل آزمون ادواری و هزینه های آنها بسیار متفاوت با کشور ماست و به همین دلیل نیازمند برخی اصلاحات در این رویه هستیم.

وی درباره راه حل های رفع این مشکل توضیح داد: حوادث شکل گرفته در سالها اخیر 63 مورد بود که همه آنها در جایگاههای گاز اتفاق افتاده و در زمان سوخت گیری خودروها بوده است.
­رئیس اتحادیه کشوری سوخت های جایگزین گفت: از این 63 مورد 43 مورد به دلیل دستکاری مخازن اتفاق افتاده است و به 20 به دلیل خوردگی و استهلاک بوده است.

وی افزود: براساس گزارش های موجود، از سال 1392 حوادث مربوط به خوردگی سطحی مخازن در حال افزایش است و این 20 مورد در واقع در این همین بازه زمانی بوده است و قبل از سال 1396 نیز آزمون های ادواری متوقف شده بود.
محمودیان گفت: می توان فرآیندها را اصلاح کرد که زمینه کاهش هزینه شود و می توان حدود 80 درصد مشکلات را بر طرف کرد مانند فرایندی که در زمینه کپسول های گاز خانگی اکنون صورت می گیرد.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
این مسخره بازی‌ها رو جمع کنین
اروپا رفته سراغ خودروی برقی
ایران همش افتابگیره میشه کلش رو پر از سلول خورشیدی کرد نیروگاه هسته‌ای هم هست که برق تولید میکنه با این میشه هم اب دریای مکران هم خلیج پارس رو شیرین کرد هم برق برای کل کشور تولید کرد هم حمل و نقل رو اکثرا برقی کرد
کلی کار میشه کرد کشور رو نجات داد...
کلی شغل ایجاد میشه کشور توسعه مرتبط پپیدا میکنه جلوی اختلاس و دزدی گرفته میشه ملت از بیکاری در میان
شماها نمی‌تونین کاری کنین لطفا اعلام کنین نمی‌تونین و برین کنار ما انجامش میدیم ما جوون‌ها تحصیل کرده این سرزمین هستیم که نه ژن خوب داریم نه فرزند هیچ کدوم از مسئولین هستیم ما فرزند همین اب خاکیم فرزند پا برهنگان فرزند مستضعفان
شما رو بخاطر خدا اگه به خدا ایمان دارین برین کنار استعفا بدین بذارین ما کشور درست کنیم حقوق میلیاردی هم نمی‌خوایم پولش ما شما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
از اول هم کار اشتباهی بود
کارشناس استاندارد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
رویه از ابتدا به گونه ای طراحی شد که عده ای محدود به نون و بوغلمون برسن وگرنه همه میدونستن دستکاری مخازن عامل اصلی انفجار مخازن که بعد از تست فشار بعضا خسته میشن!!! با این هزینه های کمرشکن و ضمنا چطور ممکنه آزمایشگاه بتونه مثلا در ماه 4000 مخزن تست کنه شایدم بیشتر ینی درامد ماهیانه بیشتر از دویست میلیون تومان !! خدا به داد این ملت مظلوم برسه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
در ایران درمان کوتاه مدت تجویز میشه هست. در واقع به اقتصاد فقط مسکن تزریق میشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
دکان بود برای بعضی ها و بازی با جان مردم.
زیبا احمدپور از تبریز
|
United States of America
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
اره واقعا
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # دمشق # الجولانی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
تحولات اخیر سوریه و سقوط بشار اسد چه پیامدهایی دارد؟