خودروهای داخلی ایمن نیستند؛ ماشین وارد کنید!

کد خبر: ۷۵۲۵۷۷
|
۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲ 05 December 2017
|
11044 بازدید
|

رییس سازمان راهداری که در طول روزهای گذشته اظهارنظرش درباره کاهش سرعت مجاز در جاده‌ها سروصدای زیادی به پا کرده بود، این بار در اظهاراتی جدید اعلام کرده که باید شرایط ورود خودروهای خارجی به کشور تسهیل شود.

به گزارش ایسنا، یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که در طول سال‌های گذشته سازمان راهداری با آن دست و پنجه نرم کرده است فاصله قابل توجه میان قیمت تمام شده خودروهای بین شهری جدید با نرخ خریداری خودروهای فرسوده بوده است.

مشکلی که در طول پنج سالی که از مدیریت کشاورزان در این سازمان می‌گذرد هرگز راه‌حل جدی برای آن مطرح نشده و همچنان بسیاری از راننده‌ها برای نوسازی خودروهای خود با اما و اگرهای جدی مواجه هستند.

در شرایطی که این سازمان هنوز نتوانسته راه‌حلی برای فاصله قابل توجه قیمتی پیدا کند، این بار رییس سازمان راهداری به حوزه خودروهای شخصی ورود کرده و در رابطه با آن اظهاراتی عجیب داشتند.

کشاورزیان اعلام کرده که در حال حاضر خودروهایی که در کشور تولید می‌کند کمترین ایمنی را بین خودروهای جدید دارند و نمی‌دانیم باید چه فکری به حال خودروهای غیرایمن کنیم.

این مقام مسئول تصمیم گرفته در پاسخ‌ به این مساله صورت را به طور کامل پاک کند و تمام آنچه در صنعت خودروی کشور هزینه شده را به راحتی کنار بگذارد. کشاورزیان به وزیر اقتصاد پیشنهاد داده که تعرفه واردات خودرو کاهش یابد تا مردم بتوانند خودروهای ایمن سوار شده و به این ترتیب خسارت شرکت‌های بیمه را کاهش دهیم.

هرچند باید این صحبت رییس سازمان راهداری را از این منظر بررسی کرد که نگرانی او درباره ایمنی خودروها نه‌تنها به سلامت مردم که به کاهش هزینه شرکت‌های بیمه نیز اختصاص پیدا می‌کند، این سوال اصلی را نیز باید بیان کرد که صنعت خودروی ایران که برای چند دهه در ایران هزینه‌های زیادی را به خود دیده و شرکت‌های گسترده‌ای در آن فعال هستند باید کنار رفته و جای خود را به رقبای قدرتمند خارجی بدهد.

هرچند افزایش کیفیت خودروهای داخلی یکی از دغدغه‌های اصلی تمام دارندگان و مسافران خودروهای ایرانی بوده است، اما قطعا صرف کاهش تعرفه واردات خودرو به کشور نمی‌تواند راه‌حلی بلندمدت و قابل اتکاء برای این معضل باشد.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۴۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
تعرفه خودرو رو صفر کنین به خودروسازای خارجی معتبر ژاپنی المانی اجازه بدین اینجا کارخونه تاسیس کنن تمامی تعرفه‌های اینا رو هم بردارین بتونن راحت بسازن از کارگر ایرانی استفاده کنن و ...
مدیران دو خودروساز وطنی رو هم بفرستین توی معدن، معدنکاری کنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
اتفاقا حرف خوبی زده دست بردارید از این حمایت 50 ساله با این فرقانها برای جان مردم اهمیت قائل شوید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
ما صنعت خودرو نداریم ما مونتاژ خودرو داریم تولید کننده اصلی شرکت های چینی و هندی هستند سلامت مردم مهمتره یا منفعت یک مشت دلال و شرکتهای خارجی؟!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
فرقی نداره هر خودروئی بیاد تا قطعات داخلی سازی بشه هزاران میلیارد رانتی و اختلاسی باید به مافیای قطعه سازان و خودرونسازان برسه تا یه خودرو جایگزین بشه.
REZA
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
خدایا شکرت ، یک نفر حرف دل مردم را زد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
تو را خدا طوری وارد کنید که مردم عادی هم بتوانند خرید کنند نه اینکه مجبور بشن دوباره این لگن های ایرانی را بخرند
ناشناس
|
Armenia
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
قضیه را صفر و یک می بینید شم... واردات را تسهیل کنید، نه آزاد. این که جمله درستی هست. آیا همه کشورها با این ابعاد خودرو ساز دارند؟؟ حالا که ما داریم و تو انجامش موفق نبودیم باید بپذیریم و بیشتر از این سرمایه این کشور را بیهوده مصرف نکنیم. یعنی به فکر گسترش نباشیم (که البته الان هستیم) به فکر حفظ و ارتقا باشیم. این امر هم تا رقابت نباشد اتفاق نخواهد افتاد
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
حالا یکی هم از اید دولتیها پیدا شده حرف دل مردومو میزنه به مزاق شما خوش نیومده...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
استرلیا وقتی دید نمیتونه رقابت کنه با کشورهای خارجی خودرو سازیشو به کل تعطیل کرد.
به اندازه کافی فرصت داده شده به این شرکت های خودروساز داخلی.دیگه وقت به اتمام رسیده براشون.
تعرفه واردات باید صفر بشه ببینیم اینا چند تا ماشین میتونن بفروشن
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
متاسفانه افت کیفیت یک ماشین ژاپنی مثل مزدا بعد از 14 سال از افت کیفیت یک ماشین داخلی 2 ساله کمتر است. چرا ؟
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # دمشق # الجولانی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
تحولات اخیر سوریه و سقوط بشار اسد چه پیامدهایی دارد؟