توقف تولید ۲۵ خودروی غیراستاندارد+اسامی

تولید ۲۵ خودروی سواری و سنگین جاده‌ای با اجرای فاز اول استانداردهای جدید اجباری خودرو که از ابتدای دی‌ماه سال جاری کلید خورده است، متوقف شد.
کد خبر: ۷۵۸۶۰۷
|
۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰ 25 December 2017
|
8304 بازدید
|
۹

تولید ۲۵ خودروی سواری و سنگین جاده‌ای با اجرای فاز اول استانداردهای جدید اجباری خودرو که از ابتدای دی‌ماه سال جاری کلید خورده است، متوقف شد.

به گزارش ایسنا، با اجرای فاز اول استانداردهای جدید اجباری خودرو از اول دی ماه ۱۳۹۶، تولید و واردات برخی از خودروهای غیر استاندارد از جمله خودروهای MVM ۳۱۵ سدان، MVM ۵۵۰، تیگو ۵، سایپا ۱۳۱ و سایپا ۱۳۲ دوگانه سوز، سایپا ۱۴۱ بنزینی و دوگانه سوز، آریو ۱۵۰۰ سی سی، پژو پارس با موتور XUM، وانت تک کابین و دو کابین مزدا بنزینی و دوگانه سوز، کارا ۱۷۰۰(بنزینی و دوگانه سوز)، آسا B ۵۰F، لیفان ۶۲۰، لیفان X۵۰، لیفان X۶۰، جک J۵، هیوندای i۱۰ از دستور کار خودروسازان خارج شد.

علاوه بر خودروهای سواری اعلام شده، خودروهای سنگین کشنده نیمه تریلر آکسور مدل ۱۸۴۳ LS، کامیون فاقد اتاق بار دانگ فنگ مدل K۱۰۵۱S، کشنده نیمه تیریلر اسکانیا مدل R۴۴۰LA، کشنده نیمه تریلر اسکانیا مدل R۴۶۰LA کشنده نیمه تریلر FAW مدل J۶-CA ۴۲۵۰ کشنده نیمه تریلر FAW مدل J۶-CA۴۱۸۰ و اتوبوس بین شهری درسا، خودروهای سنگینی هستند که از ابتدای آذرماه سال جاری بر اساس مصوبه مربوط به توقف خط تولید خودروهای غیراستاندارد با توقف خط تولید روبرو شده‌اند.

اسفند ماه سال گذشته بود که سازمان ملی استاندارد ایران از افزایش تعداد استانداردهای خودرویی از ۵۵ به ۸۵ مورد خبر داد و اعلام کرد که بر اساس تفاهم‌نامه‌ای بین این سازمان و وزارت صنعت، معدن و تجارت ارتقای این استانداردها از نظر تعداد و کیفیت مطرح شده است؛ موضوعی که بر اساس مصوبه شورای سیاست‌گذاری خودرو با حضور وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان ملی استاندارد، خودروسازان و قطعه‌سازان در دستور کار قرار گرفته است.

براساس زمان‌بندی صورت گرفته باید تا ابتدای دی ماه امسال ۶۱ مورد استاندارد خودرویی اجرایی شود و پس از آن تا ابتدای تیر ماه سال ۱۳۹۷ دو مورد به ۶۱ استاندارد قبلی اضافه می‌شود و در نهایت با اضافه شدن ۲۲ مورد استاندارد خودرویی دیگر تا دی ماه سال آینده (۱۳۹۷)، تعداد استانداردهای اجباری خودروهای سواری به ۸۵ مورد افزایش می‌یابد.

طبق این تصمیم اعلام شد که اگر خودرویی نتواند تا ابتدای دی ماه امسال ۶۱ مورد استاندارد تعیین شده را رعایت کند در اولین مرحله از اجرای مصوبه مربوطه با توقف خط تولید روبرو می‌شود. همچنین قرار شد دو مورد استاندارد خودرویی دیگر به این ۶۱ مورد از ابتدای تیر ماه سال آینده اضافه شود که در غیر این صورت خودروهای مربوطه در صورت عدم رعایت ۶۳ مورد استاندارد مربوطه با توقف خط تولید در آن مقطع زمانی روبرو می‌شوند.

بنابراین با شروع اجرای استانداردهای جدید تأیید نوع خودرو، تولید تعدادی از خودروهایی که نتوانستند الزامات استانداردهای اجباری مربوطه را رعایت کنند خاتمه یافت و از این پس شاهد تولید این خودروها نخواهیم بود تا تولید ۲۵ مدل خودروی سواری و سنگین، با توجه به عدم امکان انطباق آنها با استانداردهای اجباری، متوقف شود که خودروهای سواری MVM ۳۱۵ سدان، MVM ۵۵۰، تیگو ۵، سایپا ۱۳۱ و سایپا ۱۳۲ دوگانه سوز، سایپا ۱۴۱ بنزینی و دوگانه سوز، آریو ۱۵۰۰ سی سی، پژو پارس با موتور XUM، وانت تک کابین و دو کابین مزدا و کارا ۱۷۰۰(بنزینی و دوگانه سوز)، آسا B ۵۰F، لیفان ۶۲۰، لیفان X۵۰، لیفان X۶۰، جک J۵، هیوندای i۱۰ و برخی از خودروهای سنگین جاده ای از این جمله اند.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
چرا خودرو سازهای ایرانی با این همه سال تولید وعدم کیفیت انها هیچ وقت فراخوان جهت بهبود کیفیت به خریداران نمی دهند لطفا گزارش تهیه کنید با تشکر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
ماشین 2017 یعنی هیوندایی i10 الودگی و استانداردش با پراید و پژو 40 سال پیش یکی است؟؟؟؟؟. اون وقت سمند 20 سال پیش این استانداردها را داره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
سین الف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
ببخشید هیوندا i10 غیر استاندارده اونقت پژو405 و 206 و تیبا و پراید و مشتقاتش استانداردن؟!!!
feri
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
معلوم نیست چرا مدیران استاندارد کامیونهای 10 تن خاور و کامیونهای خاور که در خدمت شرکتهای باربری شهری 302 هستند و باصداهای وحشتناک و دود غلیظ نیمه های شب آجر و خاک و امثالهم برای بساز بفروشهای محترم بار حمل میکنند همچنان از سوی کارخانه خاور تولید میشود و تکنولوژی آن مربطو به 50 سال قبل میباشد استاندارد تلقی میشوند و با ترمزهای بادی ایمن تر از mvm و لیفان و ماشینهای فوق الذکر هستند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
اینکاز با هدف حمایت از خودروسازهای داخلی برنامه ریزی شده والا خودرو هیوندای i۱۰ در اروپا درحال تردد است
ali kia
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
لابد کیفیت پژو 405 از جک جی 5 بالاتره . خخخخخ
hamid
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
جالبه ایرانیها دست به هر چی میزنند خرابکاری میشه.محصولات کره هم که مونتاژ کردند رفت تو بی کیفیت ترین خودروها.
اصغری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
سلام .حدود یک ماه که خودروی 206 تیپ 2 از ایران خودروتحویل گرفتم از روز اول در محل پارک ماشین اب کف پارکینگ میدیدم وفکر می کردم بخاطر اب بندی ماشین است ولی بعد 900 کیلومتر بردم نمایندگی .گفتند از سیلندر ماشین اب میریزه .36 میلیون پول دادم .بلاتکلیفم هیچ کاری برایم انجام نمیدهند منتظر هستند که کیلومترم از 5000تا بگذره وبگن واسه ات موتور تعمیر میکنیم .دلم خوش بود که ماشین صفر کیلومتر گرفتم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
اینها سیاسی کاریه. باج را بگیرند انوقت استاندارد میشه و شماره گذاری آزاد
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟