بهترین دانشگاه برای تحصیل در رشته‌های فنی و مهندسی

کد خبر: ۸۲۴۹۵۰
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴ 13 August 2018
|
2108 بازدید

برای تحصیل در رشته‌های مختلف فنی و مهندسی، مؤسسه فناوری کالیفرنیا از بهترین‌ها در جهان به حساب می‌آید.

به گزارش فارس، براساس نظام رتبه بندی کیو.اس، مؤسسه فناوری کالیفرنیا به عنوان سومین دانشگاه برتر انگلیس و چهارمین دانشگاه برتر جهان در سال تحصیلی 2018-2019 شناخته شد.

مؤسسه فناوری کالیفرنیا مشهور به «کل تک» دانشگاهی خصوصی، تحقیقاتی و معتبر است که در پاسادنا در ایالت کالیفرنیا قرار دارد.

این دانشگاه در سال 1891 تأسیس شد؛ این مؤسسه 2100 دانشجو دارد که از این تعداد 900 نفر در مقطع کارشناسی در حال تحصیل هستند.

مؤسسه فناوری کالیفرنیا توسط هیات امنایی متشکل از46 عضو اداره می شود؛ اعضای این هیات هر 5 سال یک بار انتخاب و در سن 72 سالگی بازنشسته می‌شوند.

همچنین، آزمایشگاه پیشرانه جت که متعلق به ناسا است تحت اداره این دانشگاه قرار دارد.

کریستف کخ، ریچارد فاینمن، استیون ولفرم، کیپ ثورن، و رابرت میلیکان عضو هیئت علمی این دانشگاه و کمال‌الدین جناب و مرتضی قریب از دانش‌آموختگان این دانشگاه هستند.

این موسسه در سال 1934 میلادی در بنیاد دانشگاه‌های آمریکایی پذیرفته شد؛ در حقیقت «کل تک» یکی از اعضای گروه کوچک مؤسسات فناوری آمریکا است که فعالیت‌هایشان در درجه اول به علوم کاربردی اختصاص دارد.

در حال حاضر اعضای هیات علمی «کل تک» 953 نفر هستند که 350 نفر آنان از کشورهای مختلف جهان در این دانشگاه حاضر شده اند.

حدود 300 نفر از اعضاء در دانشگاه وظیفه تدریس را برعهده دارند و باقیمانده اعضای هیات علمی مشغول تحقیق هستند.

این دانشگاه کوچک از لحاظ تحقیقاتی بسیار قدرتمند است؛ هوافضا، علوم زیستی و مهندسی، بازرگانی، اقتصاد و مدیریت، زبان انگلیسی و مکانیک ساختاری رشته‌های کارشناسی این دانشگاه هستند.

این دانشگاه در بخش کارشناسی ارشد نیز گزینه‌های مختلفی مانند مهندسی زیستی، عصب شناسی زیستی، محاسبات و ریاضی کاربردی، مهندسی فضایی، علوم عصبی رفتاری و اجتماعی و علوم اجتماعی دارد.

همچنین تعداد کل دانشجویان مؤسسه فناوری کالیفرنیا، 2 هزار و 255 نفر است که 44 درصد در مرحله کارشناسی و 56 درصد در مرحله کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند.

از این تعداد 647 نفر دانشجو از کشورهای مختلف جهان هستند که 13 درصد آنان در مرحله کارشناسی و 87 درصد در مرحله کارشناسی تحصیل می‌کنند.

دارایی‌های «کل تک» در حال حاضر به 2.199 میلیارد دلار می‌رسد و سالانه بودجه زیادی را به پروژه‌های تحقیقاتی اختصاص می‌دهد.

برای تحصیل در رشته‌های مختلف فنی و مهندسی، این دانشگاه از بهترین‌ها در جهان به حساب می‌آید.

در سال 2015 و بین دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی آمریکا «کل تک» بیشترین درصد فارغ‌التحصیلانی را که موفق به ادامه تحصیل در مقطع PhD‌ شده‌اند، داشته است.

بنابر آمار موجود، 67 درصد دانشجویان این مؤسسه را آقایان و 33 درصد را خانم ها تشکیل می‌دهند؛ بیش از 600 نفر از دانشجویان این دانشگاه، بین‌المللی هستند.

نسبت تعداد اساتید «کل تک» به تعداد دانشجویان آن بسیار بالاست و به ازای هر 3 دانشجو یک استاد در این دانشگاه وجود دارد.

همچنین، شهریه این دانشگاه برای همه دانشجویان، چه دانشجویان داخلی و چه بین‌المللی، در همه مقاطع یکسان است؛ برای تحصیل در این دانشگاه باید شهریه‌ای بین 38 تا 40 هزار دلار پرداخت کرد.

در سال 2011، این مؤسسه آموزشی و تحقیقاتی خصوصی، 332 میلیون دلار صرف انجام پروژه‌های تحقیقاتی کرد.

پردیس اصلی 124 هکتاری این موسسه، در 18 کیلومتری شمال شرقی مرکز شهر لسآنجلس، واقع شده است.

فاصله کمی بین این موسسه و دو مکان شهر قدیمی پاسادنا و تماشاخانه پاسادنا وجود دارد؛ بنابراین دانشجویان این مؤسسه، رفت و آمد زیادی به این دو مکان دارند.

این بررسی در سایت «topuniversities» صورت گرفته است.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
آخرین اخبار
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟