بازدید 3076

آمازون بار دیگر گرانقیمت‌ترین شرکت جهان شد

سرمایه بازار آمازون با رسیدن به ۷۹۷ میلیارد دلار عنوان گرانترین شرکت جهان را به این کمپانی آمریکایی رساند.
کد خبر: ۸۶۸۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۹ 09 January 2019

سرمایه بازار آمازون با رسیدن به ۷۹۷ میلیارد دلار عنوان گرانترین شرکت جهان را به این کمپانی آمریکایی رساند.

به گزارش ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، شرکت آمازون عنوان گران قیمت ترین شرکت جهان را از مایکروسافت روبود و این عنوان را از آن خود کرد. در همین حال سرمایه بازار آمازون تقریبا به ۷۹۷ میلیارد دلار رسید که این رقم برای مایکروسافت ۷۸۳ میلیارد دلار است.

پیش از این شرکت اپل هم که در میان ۳ رقیب جدی برای تصاحب عنوان گران قیمت ترین کمپانی جهان بود، اکنون با سقوط ارزش سرمایه بازار خود به ۷۰۲ میلیارد دلار از کسب این عنوان بسیار فاصله دارد.

همچنین سهام آمازون با تقریبا ۳.۵ درصد افزایش در روز دوشنبه به ازاری یکهزار و ۶۲۹ دلار و ۵۱ سنت رسید؛ در حالی که سهام مایکروسافت با یک درصد رشد به ۱۰۲.۰۶ دلار به ازاری هر سهم خرید و فروش شد.  

البته پیش از این در سپتامبر سال ۲۰۱۸ میلادی سرمایه بازار آمازون با رسیدن به یک تریلیون دلار رکوردار شد که اکنون با عبور از نوسانات بازار با رقم کمتری عنوان گرانقیمت ترین کمپانی جهان را به خود اختصاص داده است.

کارشناسان اعلام کردند که خدمات کلود (فضای ابری) آمازون و تجارت الکترونیکی به رشد سرمایه بازار این شرکت کمک قابل توجهی کرده است؛ ضمن اینکه عامل دیگر به رهبری «جف بزوس» بر می گردد. تیم بزوس متشکل از تقریبا ۲۰ مدیر اجرایی است که حاکی از ثبات این شرکت دارد.  

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر