تصاویری هولناک از پشت پرده تولید داروی «طب اسلامی» و یک سؤال کلیدی

مدیر طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: «در این انبار‌ها ۱۱ کارگر که اغلب اتباع خارجی هستند در شرایط بسیار غیربهداشتی مشغول فراوری و تهیه دارو‌های آماده گیاهی و نصب برچسب‌هایی تحت عنوان طب اسلامی بر روی آن‌ها بودند. این دارو‌ها بنا بود در سراسر کشور توزیع شوند که علاوه بر آسیب به سلامتی مردم، سود سرشاری را نصیب مداخله گران با عنوان طب اسلامی می‌کرد.»
کد خبر: ۸۶۹۱۶۶
|
۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۲ 12 January 2019
|
404445 بازدید
|

با مطالبات مردم در حوزه آب چه کردید؟ حتی در مسیر حلش هم حرکت نکردید!

طی روز‌ها و ساعات اخیر، تصاویری از چند سوله تولید، بسته بندی و انبار دارو‌های طب اسلامی در فضای مجازی منتشر شده و در میان کاربران دست به دست می‌شود که به شدت هولناک است و ابهامات زیادی آفریده است.

به گزارش «تابناک»؛ تابستان امسال زمانی که رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مردم هشدار داد طب اسلامی نداریم و تأکید کرد که «اقبال زیاد مردم به درمان‌های طب سنتی و مکمل موجب شده برخی افراد فرصت طلب و سودجو از این گرایش سوء استفاده کرده و با عناوینی مانند طب اسلامی، طب تصفیه و طب الائمه (ع) در این عرصه جولان دهند»، کمتر کسی تصور می‌کرد که ابعاد هشدار وی تا این اندازه وسیع باشد.

هشداری که حالا می‌شود راحت‌تر دلایل بیانش را درک کرد چراکه پنجشنبه در مشهد سه سوله شناسایی شد که در آن‌ها کار تولید، بسته بندی و انبار دارو با عنوان طب اسلامی صورت می‌گرفت و آنقدر وضعیت وخیمی داشت که به ورود مقامات قضایی و پلمب سوله‌ها منجر شد و پرونده‌ای که احتمالا در روز‌های آینده بیشتر درباره ابعاد هولناکش خواهیم شنید.

رویدادی که دکتر سیدجواد مجتبوی، مدیر طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد آن را این گونه به ایرنا شرح داده است: «این سه سوله متعلق به فردی معروف به «پدر طب اسلامی ایران» و شرکای دیگری می‌باشد که در جاده کلات و خیابان عبادی مشهد مستقر بود و با مجوز دادگستری خراسان رضوی و حضور مأموران پلیس، کارشناسان معاونت غذا و دارو و معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد بسته شد.»

وی در ادامه افزود: «در این انبار‌ها ۱۱ کارگر که اغلب اتباع خارجی هستند در شرایط بسیار غیربهداشتی مشغول فراوری و تهیه دارو‌های آماده گیاهی و نصب برچسب‌هایی تحت عنوان طب اسلامی بر روی آن‌ها بودند. این دارو‌ها بنا بود در سراسر کشور توزیع شوند که علاوه بر آسیب به سلامتی مردم سود سرشاری را نصیب مداخله گران با عنوان طب اسلامی می‌کرد.»

 

مجتبوی در ادامه با تأکید بر این که «وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان متولی اصلی سلامت عمومی در کشور، طب اسلامی را به رسمیت نمی‌شناسد و هرگونه اقدام درمان و دارو را با این عنوان غیرمجاز اعلام کرده»، گفت: «پرونده این موضوع به همراه مستندات و رایانه‌های موجود در محل ضبط و تحویل مقامات قضایی شد.»

البته این پایان راه نبود، زیرا در ساعات اخیر سلسله تصاویری از سوله‌های کشف و پلمب شده منتشر شده که به نسبت توضیحات ارائه شده، شوک آور‌تر به نظر می‌رسند؛ تصاویری که از حداقل‌های تصور شده در خصوص کارگاه تولید دارو، فرسنگ‌ها فاصله دارد و این گونه به ذهن متبادر می‌کند که گویی هرگز هیچ گونه بازدیدی از سوله‌های یاد شده توسط هیچ نهادی صورت نگرفته است!

ابهامی بزرگ که اگر به تأکید مؤکد مسئولان وزارت بهداشت بر غیرقانونی بودن فعالیت تحت عنوان طب اسلامی دقت کنیم و بدانیم متولی بهداشت و درمان در کشورمان، روش‌های طب سنتی و مکمل را ـ که بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت ۳۰۰ روش درمانی مانند حجامت، زالو درمانی، انرژی درمانی، هومیوپاتی، طب گیاهی و طب سوزنی را در برمی‌گیرد ـ تایید می‌کنند و به رغم این، طب اسلامی را غیرقانونی می‌خوانند، عجیب‌تر و بزرگتر به نظر می‌رسد.

آنقدر عجیب که جا دارد از وزارت بهداشت و به طور ویژه تر، سازمان غذا و دارو در زیرمجموعه این وزارت خانه بپرسیم که چگونه این سوله‌ها این همه مدت نامکشوف مانده بودند و از فعالیت و عرضه محصولات تولیدی شان ـ اگر بشود آنچه به فروش می‌گذاشته‌اند را «تولید» خواند! ـ جلوگیری نکرده‌اند؟ آیا در باقی عرصه‌ها هم تا اینقدر بی دقتی در عملکرد ایشان به چشم می‌خورد یا این مورد، تنها یک استثنا بوده است؟

پرسشی که پاسخ به آن مشخص خواهد کرد، در چه وضعیتی هستیم؛ آنقدر بحرانی که جا دارد خواستار شکل گیری پرونده بزرگتری برای قصور مسئولان ذیربط باشیم که در مسأله سلامت مردم از خود کاهلی نشان داده و احتمالا سبب ساز ابتلای بسیاری از مردم به بلایایی ریز و درشت شده‌اند یا موردی که استثنائا از قلم افتاده است؟!

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۸
در انتظار بررسی: ۳۵
انتشار یافته: ۶۷۳
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
بهمین جهت یک عده ای عطار مخالف پزشکی علمی هستند!
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
طب اختصاصا اسلامی نداریم ولی طب سنتی داریم.قدمت انهم از کتابهای مکتوب بر میگردد به سینوهه پزشک فرعون که در انزمان ده نوع تخصص در علم پزشکی وجود داشته واموزش داده میشده.در واقع اگر طب سنتی را به قدمت بشریت بدانیم(هزاران سال)طب نوین با قدمت صد سال تدریس اکادمیک دانشگاهی ،کودکی نو پا در مقابل ان محسوب میشود‌.من شخصا هر بیماری را ابتدا با طب سنتی درمان میکنم و برای دکان و دستگاه وزارت بهداشت قلک نیستم
مرتضی
| Germany |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
کاش ازادی باشه، هر کس هر مکتب طبی رو قبول داره به همون مراجعه کنه، من خودم بیش از ده ساله دفترچه بیمه نگرفتم و اگر هم مشکلی پیش میاد با روش سنتی یا احادیث درمان میکنم، بهشون مجوز بدن تا بتونند به صورت قانونی کار کنند و اون وقت اگر بهداشت رو و قانون رو رعایت نکردن مجازات بشن
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
طب اسلامی با طب سنتی فرق داره کسی که اسلام قبول داشته باشه طبه اسلامی هم داریم الان غربی ها دارند طب اسلامی استفاده می کنند مردم ما و مسئولیت فقط چسبیدن به طب مدرن کسایی که قبول ندارند کتاب بحارالانوار وسائل الشیعه وکتاب هایی که از ائمه هست بخونید من خودم خانوادم همه طب اسلامی استفاده می کنیم و راضی جواب اینجا که داروها طب اسلامی به اسم آمریکا داره به ثبت می رسه آنوقت ما....
عبدالله
| Finland |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
مثل اینکه اقایان داروساز به تنگ امده اند.البته ایندور ازانتظار نبود..طب ایلامی کلام اهلبیت است و کلام اهل بیت کلام خداست.حالا بیا تا صبح بگو ،اگ فهمید،
پویا
| Germany |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
نباید به خاطر کار یک عده سودجو منکر طب اسلامی بشیم. اینا سو استفاده کردند چه ارتباطی با اصل طب اسلامی داره؟
مهدی
| Germany |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
۱۱.۴۷
من در غرب هستم و استفاده از طب اسلامی را ندیده و نشنیده ام، لطفا آدرس دقیق تری بدهید!
طب گیاهی ، طب چینی در مواردی در اینجا تبلیغ و بکار گرفته میشود.
در مورد پزشکی علمی باید گفت که با ابو علی سینا به غرب آمد ،در نتیجه قسمت کاربردی طب سنتی در طب اروپایی موجود است.
طب گیاهی برای بیماری های عمومی مثل سرما خوردگی و اسهال .... عمل میکند ولی بیماری هایی مانند سرطان ویا ایدز ویا بیماریهای که به جراحی با دستگاهای مدرن انجام می شود جوابگو نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
دکترین محترم هم از فیلم ساختمان پزشکان مهران مدیری و هم از پیدایش رقیب جدی میترسند.حق هم دارند چراکه رقابت سختی هست و جوابی ندارند
cyber-fighter.ir
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۱
فجایع طب مدرن در طول تاریخ را هم نشان بدهند آنوقت معلوم می شود چقدر جان انسان ها در تاریخ طب مدرن اهمیت دارد.
طب مدرن راهی برای کسب درآمد به بهانه سلامت انسان.
حامد شکری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
طب اسلامی بهترین طب تو ایرانه من که دیگه دکتر نمیرم خیالمم راحته من همون تبریزیانو قبول دارم
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
اینها همه دروغ است من خودم دارم درس طب اسلامی میخونم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
قدر زر زرگر شناسند قدر گوهر گوهری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
من موندم شما با این همه دانش چرا به این نکته ریز توجه نمی‌کنید. اگه جایی پلم بشه به دلایل بهداشتی سریعٱ مارک و برند ونوع کالا معرفی میشه که مردم استفاده نکنند. ولی اینجا میگن سه تا سوله پیدا شده که به اسم پدر طب اسلامی دارو تولید کردن و در حال چسباندن برچسب بودن. میشه همون برچسب عکس بزارید. چرا اینقدر دروغ میگید به این مردم ساده لوح. چرا اینقدر با جون مردم بازی میکنید. کافر به معنای واقعی شما هستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
وقتی رهبری فرمودند طب اسلامی زیردستان نباید بگویند طب اسلامی تداریم
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
طب جدید عاجز از درمان بیماریهای ساده ای مثل اوتیسم بوده و برای نابودی کرونا اقدام به ضدعفونی با الکل و کلر می نماید تا باکتری های مفید هم کشته شوند و هم مقاومت بدن افراد کاهش پیدا کند تا با ویروس قوی تری نسل کشی کند ....
علیرضا rezaeian
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
سلام مردم این عکسارو باور نکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
داروهای طب مدرن حاوی الکل هستند مثل شربت اکسکتورانت-دیفن هیدرامین کامپاند- شربت استامینوفن و چند تا شربت دیگه .. باید فت ه اکثر قرصهایی که به عنوان زمینه در آنها از گ استفاده می شود و به نظر پزشکان مشکلی ندارد، در واقع گچ همان خاک هست که اثر دارویی ندارد ولی در اسلام حرام می باشد و باعث کم خونی و بسیاری از بیماریها و در نهایت مرگ می شود اما به تدریج طوری که خیلی ها نمی فهمند اما بعضیها متوجه اثر دارو می شوند. و نکته سوم این که مسلملانا شما دشمن زیاد دارید.مطمئن باشید آنها کمر به قتل شما بسته اند به هر نحو که بتوانند حالا خود دانید نکته دیگر این که برخی داروها از نجاساتی مانند ادرار و مدفوع انسانی تهیه می شود و بسیاری موارد را از فرآورده های خوک میگیرند اگر قبول ندارید بروید تحقیق کنید............
محمدعلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
سلام در جواب دوست عزیز آقا مهدی
)))"من در غرب هستم و استفاده از طب اسلامی را ندیده و نشنیده ام، لطفا آدرس دقیق تری بدهید!
طب گیاهی ، طب چینی در مواردی در اینجا تبلیغ و بکار گرفته میشود.
در مورد پزشکی علمی باید گفت که با ابو علی سینا به غرب آمد ،در نتیجه قسمت کاربردی طب سنتی در طب اروپایی موجود است.
طب گیاهی برای بیماری های عمومی مثل سرما خوردگی و اسهال .... عمل میکند ولی بیماری هایی مانند سرطان ویا ایدز ویا بیماریهای که به جراحی با دستگاهای مدرن انجام می شود جوابگو نیست
**********
طب اسلامی داریم و کارشون خیلی خیلی فوق العاده ست، و حتی ایدز و ام اس و سرطان خون رو هم درمان می کنند و این طب از کلام اهل بیت صلوات الله علیهم گرفته شده است. و به نظر من طب به اصطلاح نوین! کیسه دوخته برای جیب مردم فقط همین
ناشناس
| Germany |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
آینده متعلق به طب اسلامی است
مقداد وفائی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
طب مدرن فقط عمل جراحی می تونه بکنه اون هم به خاطر پیشرفت مهندسی نه پزشکی، تقریبا تمام تجهیزات مدرن پزشکی بیشتر مدیون علوم فیزیکی و مهندسی هستند. داروهای شیمیایی کاملا ناکارآمد و بسیار گران.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
خیلی سعی خودتون کردیدتا ریشه طب اسلامی رو بزنین . دختر من لک های سفید روی پوستش داشت همه دانش اموخته های وزارت پزشکان فرمودن پیسی یا بقول نحسشون ویتالوگو هست اما همون اقایی که این چنین بهش تاختین با یک داروی مالیدنی مشکل رو حل کرد . وای برشما و وزارت پزشکان که به جاییکه به این وضعیت سر وسامون بدین تیشه بریش اش میزنین .
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
دوست عزیز موضوع رعایت حقوق مشتری و بهداشت عمومی است
چرا خودتان اجازه می دهید چون یک مورد در خصوص دختر شما به نتیجه رسیده با این موارد غیر بهداشتی برخورد نگردد ؟
واقعا هرج و مرج برای پولدار شدن در اکثر زمینه ها بشدت در حال فزونی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
دوست عزیز گیرم شرایط بهداشتی در اون محل رعایت نشده شما چرا به خودتون اجازه میدین به طب اسلامی و کسی که تمام تلاشش برای احیای اونه توهین کنید. آقا اصلا ما این داروهای به قول شما غیربهداشتی و کثیف رو به داروهای طب شیمیایی ترجیح میدیم. اگه چشمتون رو باز کنید میتونید ببینید که فقط یک مورد دختر این عزیز نیست. مگه شما از این طب حمایتی کردی که الان ازش شاکی هستی؟ شما به جای چوب لای چرخ طب اسلامی کردن بهتره به فکر راهی باشی طب اسلامی بتونه از طریق حمایت مالی توی یه جای بهداشتی که قابل قبول شماس به تولید دارو ادامه بده. خدا به آیت الله تبریزیان عمر با عزت بده که چشم ما رو به علم ائمه باز کرد
ناشناس
| Germany |
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
منم یکی از پاهام از لگن قطع شده بود با طب اسلامی دوباره رشد کرد! کنتور نداره که :)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
همین بیسوادی ها موجب گسترش این تقلب ها و سود جویی ها میشه
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
منم با طب مدرن به شدت مخالفم.... فقط داروهای شیمیایی با کلی عوارض رو ...به خورد مردم بدبخت میدن و جیب اون ها رو
پویا
| Germany |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
آقا علی درست می فرمایین. حتما باید با موارد غیر بهداشتی و مضر برخورد بشه. ولی متاسفانه بعضی ها اینا رو بهانه می کنند تا اصل طب اسلامی را زیر سوال ببرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
اگر ويتيليگو باشد ممكن است خودبخود هم خوب شود . آنوقت شما آنرا به داروي مليدني عطاري منسوب كرده ايد . آمار و مقايسه با گروه شاهد امكان نتيجه گيري مي دهد . تا آنجايي هم كه يك بيماري خودبخود خوب شونده باشد مشكلي نيست اما وقتي كه تجويز به ديگران كنيد درست نيست .
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
تعداد درمان شدگان طب اسلامی بسیار زیادند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
سلام ممنون میشم در مورد درمان لک دخترتون بمن کمک کنید پسر منم رو دستش لک شده و من خیلی ناراحتم
ع جوادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
فعلا که اقتصاد اسلامی بانک داری اسلامی علوم انسانی اسلامی وسیاست اسلامی ومهمتر از همه دانشگاه ازاد اسلامی روزگار ملت رو سیاه کرده وهم تیشه به ریشه ی دین ومذهب زده
زینب خانوم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
در پاسخ باید بگم خب تبریزیان کثیف ترین داروها را تولید میکند ولی تو خونه میشه داروهاشو تهیه کرد و فرمولش هم فرستاده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
آقای پویا و علی وجه کنید این وزارت بهداشت فکر میکنی بهداشتی یه دانه سوسک تو شربت پیدا شده و میدونی چرا دارو ها تلخ هستند و خواب آور به یه دلیل توش الکل میریزند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
من هم حدود 15 سال مبتلا به اختلالات عصبی بودم که داروهای شیمیایی روز به روز داغون ترم کرد و عوارض زیادی ایجاد کرد..
فقط از طب اسلامی نتیجه گرفتم.نتیجه ای که هرگز فکرش رو نمیکردم بگیرم.بعد از امتحان کردم همه انواع و اقسام معالجات در این 15 سال.خداوند بزرگوار در زمان مناسب پرده از این طب برداشته.
ناشناس
| Germany |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
منم با طب اسلامی موافقم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
من و خانواده ام داریم با طب اسلامی زندگی می کنیم و نتیجه اش رو هم دیدیم . خداوند طب اسلامی رو در جامعه گسترش خواهد داد و مکر شیاطین بی اثر خواهد شد .
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۰۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
سرطان هم گرفتین همون برید دکون طب اسلامی .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
واااااااااااااااااای
ه
omid
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
خخ مکر شیاطین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
چیزی به اسم طب اسلامی وجود نداره . اون که شما میگی طب سنتیه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
طب اسلامی دیگه چیه..طب سنتی عموجان درسته
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
طب اسلامی
طبی برگرفته از یازده هزار روایت طبی
اقتصاد اسلامی
علمی برگرفته از ....روایت
سینا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
بیماری دختر من خونی بود و همون روز اول چند فوق تخصص و یک پروفسور خون من رو جواب کردند. خونریزیهاشانقدر مکرر و شدید بود که داشتیم آماده خبرهای ناگوار میشدیم. این استاد بزرگ فقط با دو نسخه چهل روزه حدود 90 درصد درمانش کرد و در حال رفع باقی ماجرا هستیم.سرطانی که حداقل 10 نفر رو خودم دیدم که کامل درمان کردن . خدا حفظشون کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
چرا مغزاتونو شستشو دادند آخه شماهای که میگین طب اسلامی ضا وجود نداره کتاب الکافی و رسالة الذهبیة و الوسائل شیعه و فقه الرضا را خوندید
محمد مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
طب شیمیایی بیشتر مردم را سرطانی کرده.
اما طب اسلامی داره سرطان را درمان میکنه.
پارسا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
آره...
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
شما که حتی قبل ثبت ی نظر اول چک میکنید که مخالف نباشه دیگه این نظرهایی ها چیه؟؟در ضمن آیت الله تبریزیان؟؟؟؟یعنی این بابا نشانه خداست؟؟؟خخخخخخخخ
ناشناس
| Germany |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۳
در جواب اون شخصی که به مزاح گفت پام قطع شد و با طب اسلامی در اومد باید بگم که کافیه سرچ کنی "انگشت قطع شده و داروی جامع امام رضا" تا تصاویر تاثیر چیزی که پزشکا غیرممکن میدونن رو ببینی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
بله وزارت بهداشت درست میگه . الان در تمام بیمارستانهای کشور حجامت و زالو درمانی انجام میشه .
پاسخ ها
ن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
من دانشجوی پزشکی هستم و حداقل چهار پنج تا بیمارستان رو که میرم اصلا حرفی از حجامت و زالو نیست اصلا قبول نداریم که بخوایم اجراش هم بکنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
چقدر پولشون رو گرفتی
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
هرچیزی سود داشته باشه انجام میدن ولی حجامت هاتون غلطه و ممکنه حتی عوارض داشته باشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
طب شیمیایی کلا درمان نمیکنه سالیان سال فقط باید بیمار دارو مصرف کنه
علی اکبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
وزارت بهداشت در مقابله با طب سنتی یا اسلامی یا هر نام دیگر نه به دلیل مشکل داشتن آنها مبارزه می کند بلکه بخاطر اینست که دکان بسیاری از مافیای بهداشت ودرمان را تعطیل می کند والا اگر راست می گوید
1- جلو سوء استفاده کنندگان از طب اسلامی یا سنتی را به درستی بگیرد
2- با پزشکان طب جدید ونظام دارو ودرمان آن نظارت داشته باشد و جلوی اینهمه نسخه های بی خاصیت وتکراری و بی فاید یا نسخه های اشتباهی ومرگ ومیر ها به دست پزشکان برخورد جدی کند
3- معاون طب سنتی را راه اندازی ویا سازمان مستقلی با اطباء حاذق این رشته طبق ضوابط معقول ومنطقی راه اندازی کند
4- به اسم شیایان این رشته با اطباء حاذق برخورد نکند
امروز طب سنتی در سراسر دنیا وحتی ایران حرف برا گفتن دارد چرا نمی گذاری این رشته بصورت علمی وآکادمیک مستقل از روشهای طب جدید ایجاد شود
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
طب گیاهی مسلما نکات قابل استفاده دارد ولی با پزشکی دانشگاهی و علمی قبال رقابت نیست،آنچه با ما صورت میگیرد جانشین شدن آن با پزشکی مدرن است که اشتباه است.
مهندس اسماعیلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
همه این نظراتی که فرمودید الان اجرایی شدن. مردم خوابن و یا خودش رو به خواب زدن. طب سنتی از طرف وزارت بهداشت شدیدا در حال پیگیری ه و معاونت داره و دانشکده داره و مقاله و تحقیقات و ... ولی یک عده دارن از اسم "طب اسلامی" سوء استفاده می کنند
چیزی به اسم طب اسلامی نداریم. طب برگرفته از کلام
معصومین طب سنتی هست و نه با پسوند اسلامی
هر چیزی از چهارچوب قانون خارج بشه به سمت هرج و مرج و آسیب میره
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
در حال حاضر بصورت آکادمیک بعنوان یکی از رشته های تخصص در دانشگاهها ی پزشکی تدریس میشود ، مشکل دخالت افراد ناآگاه است که با داشتن کمترین دانش پزشکی تحت عنوان طب اسلامی با سلامت مردم بازی میکنند و بعضا با تجویزهای اشتباه علاوه بر زیر سوال بردن طب سنتی با سلامت و جان مردم هم بازی میکنند ،
فرشید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
استاد میشه شما درمان دیابت و فشار خون بالارو به ما بگی لابد میگی انسولین و متفورمین اگر هم جواب نداد آمپوتاسیون عضو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
مهندس اسماعیلی الآن وزیر فک میکنه راست میگه که طب سنتی داریم برو ببین چه حرف خنده داری زده گفته بجای حجامت دفع مدفوع کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
پدر طب اسلامی که در قم مستقر می باشد....طب اسلامی هم داریم...نگاهی به سفارشات رسولخدا و اهل بیت و کتاب طب رضا از اما رضا علیه السلام بیندازید تا ببینید چه علم ناب و متقنی از علم الهی توسط ائمه بدست ما رسیده...حال اگر عده ای سودجو از این نام سوء استفاده کرده اند دلیل بر نبود این طب نیست....
مثل این است که بگوییم انباری از داروهای تقلبی شیمیایی سرطان یا ام اس با برند فلان کارخانه معروف داروسازی آلمان یافتیم و چون داروها تقلبی است پس علمی به نام داروسازی نداریم!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۰۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
پیامبر هیچ وقت ادعای سواد پزشکی ند اشته اند و نه امامان دیگر.
ناشناس
| Australia |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
به چه حقی پیام آدم رو نصفه چاپ می کنی؟ یا کامل سانسور کن یا درست همه اش رو بگذار. واقعا که....
پویا
| Germany |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
دوست ناشناس دوم، اگه کسی به پیامبر مراجعه می کرد و از درد و بیماری شکایت می کرد به نظرتون پیامبر
راهکار درمان رو بهش نمی داد؟ و آیا می فرموند من که پزشک نیستم شما برو به پزشک مراجعه کن؟
صفری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
چیمیگی دوست عزیز . آیه 113سوره نسا رو بخونی متوجه میشی که هیچ مجهولی برای پیامبر و اهل بیت وجود نداشته )و
و هر چه را نمیدانستی به تو آموختیم
علمک ما لم تکن تعلم
یعنی در هر زمینه ای نگفته برو تو پیامبری کن ولی در مورد اقتصاد و پزشکی نمیخواد نظر بدی ‌گفته هر چی نمیدونستی بهت یاد دادم
ببخشید کمی تامل کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
چقدر خوب میشد بدون علم و دانایی ادمیزاد سکوت میکرد لطفا عزیزان بدون کنتور نظر نذارن.

و ننزل من القران ما هو شفاء و رحمة اللمومنین

این شفای خاص برای مومنین و اهل ایمان

و در جایی بصراحت درباره عسل هم آمده منه شفاء للناس
برای کل مردم
پیامبر فرموده اند لکل داء دوا
برای تمام امراض و دردها دارو هست.
دوستان باهمین چند نمونه بفرمایید در اسلام چنین شاخه ای برای جستجو داریم یا خیر

ودر سوره انعام امده لا رطب و لا یابس الا فی کتاب مبین

هیچ خشک و تری نیست مگر که در
آن(کتاب)هست
همچنین
فرطنا فی الکتاب من شی ء یعنی هیچ چیزی در کتاب الهی فرو گذار نشده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
چقدر خوب بود در قبال چیزژ که نمیدانستیم سکوت میکردیم. در پاسخ ها دوستی که از پیامبر نوشتن این رو کاش میدیدند که حضرت صلوات الله علیه و آله فرمودند لکل درد ٍ دواء برای هر مرضی دوایی هست.
در قران سوره اسرا ایه ۸۲وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا ﴿۸۲﴾. و ما آنچه را براى مؤمنان مايه درمان و رحمت است از قرآن نازل مى كنيم و[لى] ستمگران را جز . زیان نمی رساند.
(این شفای خاص برای مومنین)
همچنین در سوره انعام در باره عسل
سوره نحل چنین آورده:
. مِن بُطُونِهَا شَرَابٌ مُّخْتَلِفٌ أَلْوَانُهُ فِيهِ شِفَاء لِلنَّاسِ إِنَّ فِي ذَلِكَ لآيَةً لِّقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ ﴿
۶۹﴾
عسل، اینهم شفای عام برای کل مردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
و عنده مفاتح الغیب لا یعلمها الا هو و یعلم ما فی البر و البحر وماتسقط من ورقه الا یعلمها ولا حبه فی ظلمات الارض ولا رطب ولا یابس الافی کتاب مبین
و كليدهاى غيب تنها نزد اوست جز او [كسى] آن را نمى داند و آنچه در خشكى و درياست مى داند و هيچ برگى فرو نمى افتد مگر [اينكه] آن را مى داند و هيچ دانه اى در تاريكيهاى زمين و هيچ تر و خشكى نيست مگر اينكه در كتابى مبین است
با توجه به همین چند ایه ای که ذکر کردم جای جستجویی در این رشته احساس نمیشود؟

هیچ کس طالب دکه شیادی نیست اما از علمی که خدا باب انرا برای دانایی بشر باز کرده و رهنمون شده، بی بهره نمانیم.خدایی که افریننده کل اجزای حیات و خواص انهاست دستور به دانایی و جستجو داده
.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
در ارتباط با حضرت عیسی (ع) ترجمه قرآن سوره آل عمران آیه 49 را یادآوری میکنم

و (او را به عنوان) رسول و فرستاده به سوی بنی اسرائیل (قرار داده، که به آنها می‌گوید:) من نشانه‌ای از طرف پروردگار شما، برایتان آورده‌ام؛ من از گِل، چیزی به شکل پرنده می‌سازم؛ سپس در آن می‌دمم و به فرمان خدا، پرنده‌ای می‌گردد. و به اذن خدا، کورِ مادرزاد و مبتلایان به برص [= پیسی‌] را بهبودی می‌بخشم؛ و مردگان را به اذن خدا زنده می‌کنم؛ و از آنچه می‌خورید، و در خانه‌های خود ذخیره می‌کنید، به شما خبر می‌دهم؛ مسلماً در اینها، نشانه‌ای برای شماست، اگر ایمان داشته باشید!

در پاسخ به پاسخ داده شده، لطفا در ارتباط با موضوعی که علم و تخصصش را نداریم صحبت نکنیم. پیامبر اسلام (ص) به کلاس و مدرسه آنطور که متداول است هیچگاه نرفت و با دستش چیزی ننوشت، اما به اذن خدا معدن و شهر تمام علوم بود. انبیا و امامان را هرگز با انسانهای عادی مقایسه نکنیم.
hossein
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
بلاخره شما سودتون تو مریض شدن مردمه چون تو این حالت دکتر نون میخوره دارو ساز نون میخوره وارد کننده از همه بیشتر میخوره شما دردتون سلامتی مردم نیست دردتون پر کردن جیب خودتونه به شماها چه که مردم میخوان خودشون رو چطور درمان کنن من خودم بشخصه پیش همین آقا که اسمش رو نبردید درمان شدم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
حسین آقای عزیز . من بعید میدونم شما درمان شده باشید . از نوع استدلالتان ایطور بر میآید . مگر اینکه بیماری شما احتمالا روحی بوده باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
لطفا افراط و تفریط نکنید. در هر صنفی ممکن است کلاهبردار وجود داشته باشد چه طب اسلامی چه طب مدرن. منصفانه نیست که با درباره کلیت مجموعه این طور صحبت کنیم و خدمات آن ها را زیر سوال ببریم. از این گذشته، هر کسی خدمتی به مردم ارائه میکنه نونش میتواند در گرو مراجعه مردم باشد و اینکه مشکلی نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
یکبار چوب طب اسلامی را خوردم دیگه سراغش نمی رم
فروشنده شیاد گفته بود عرق شش گیاه را با درصدهای مختلفی مخلوط کرده هر نوع سرفه ای را متوقف میکنه ولی بی وجدان دروغ گفته بود و آخرشم با طب بیمارستانی بهبودی حاصل شد اما دکتر گفت باید زودتر میامدی تا با داروهای خیلی ساده تر خوب میشدی
۹۰ درصد عطاری ها و داروگیاهی ها متقلب هستند
پاسخ ها
لطفعلی لطیفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
سلام
اصولا ایت الله تبریزیان با مصرف عرقیجات گیاهی مخالف است و دمنوش را توصیه می‌کند زیرا در برخی عرقیجات گیاهی به مرور زمان قدری الکل تولید میشود که علاوه بر ایراد شرعی برای سلامتی چشم هم مضر است. پس آنچه عطار به شما سفارش کرده است طب اسلامی نبوده است.
نکته دیگر اینکه طب اسلامی مظلومانه و به صورت قاچاق ناچار است داروهای روایی را تولید کند. از مواد نگهدارنده هم به عمد استفاده نمی‌کند بنابراین احتمال فاسد شدن داروها زیاد است. در چنین شرایطی ممکن است رعایت ظواهر بهداشتی دشوار باشد اما با این حال بسیاری از مشتریان طب اسلامی به مبلغ آن تبدیل شده اند.
Z
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
اون طب اسلامی نبوده که شما رفتین.توی طب اسلامی اصلن عرقیات جز گلاب مورد قبول نیس.شما احتمالن گرفتار عطار طب سنتی شدین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
دوست عزیز تا اونجا که من اطلاع دارم در طب اسلامی )از عرق ها به خاطر وجود الکل (هرچند کم هم باشد استفاده نمی شود.
هدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
سلام، چه حرفا طب اسلامی کلا عرقیجات رو رد میکنه، داروی سرماخوردگیشون هم عالیهولی عرقیجات نیست ترکیب هلیله و شکر سرخ و مصطکی هست البته داروی زمستانه
محمد امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
سلام. آقا یا خانم بی‌وجدان، طب اسلامی عرق گیاهی نداره!!! تازه شما باید پیش آدم معتبر بری که بتونی مستند پیگیری کنی نه بقال سر کوچه!!! راستگویی خیلی چیزها رو مشخص میکنه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
دوست عزیز شما از طب اسلامی استفاده نکردید!
، چون طب اسلامی با مصرف عرقیا کاملا مخالف هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
اون طب اسلامی نبوده الکی اسم طب اسلامی رو خراب کردن اصلا توی طب اسلامی عرقیجات استفاده نمیشه..
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
سلام اینکه طب اسلامی نیست، طب سنتیه
طب اسلامی عرقیجات را قبول نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
سلام
در طب اسلامی اصلا مصرف عرقیات توصیه نمی شود بجز گلاب
اون طب سنتی بوده
پیمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
عطاری و مرکز فروش داروی گیاهی طب اسلامی نیست اینها باهم فرق دارند. مراکز طب اسلامی شناخته شده هستند.
لیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
با سلام. طب اسلامی اصلا عرقیجات را قبول نداره و بیشتر دمنوش توصیه میکنه. شما دروغ میگی دوست عزیز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
به جای عطاری باید میرفتی سراغ پزشک متخصص طب سنتی.
مثل این میمونه که من به جای دکتر، از داروفروش داروی بیربط بگیرم و بگم طب جدید بده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
اون چیزی که شما طب اسلامی نام بردید، طب سنتی هستش. در طب اسلامی عرقیجات نداریم.
علش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
عزیز من شما میریرد مغازه عطاری از یه آدم بی سواد دارو و درمامن میخوای؟ یا میرید تو اینترنت دارو خودتون رو پیدا میکنید ؟آرشم همین میشه دیگه
شما باید برید پیش یه متخصص طب سنتی معتبر معاینه بشید و بعد همطبق مزاجتون دارو بگیرید همینطوری که نمیشه حتی داروویی ممکنه برای کسی مفید باشه و برای کس دیگری با مزاج متفاوت برعکس عمل کنه بعدمیگن طب سنتی بده
روش خودتون اشتباهه
فرزند کشورم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
عزیز، اینکه شما گفتی یه عطار بیسواد و در حوزه طب سنتی وداروی گیاهیه
موضوع طب اسلامی و طب سنتی از هم متفاوته
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
طب اسلامی عرقیجات نداره غیر گلاب پیش طب سنتی رفتی اونم حاذق نبوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
توهین به عطاری ها در کل نکن شاید اون شخص خاص ناوارد و جاهل بوده
ایرانی دلسوز
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
یادم روی دیوار به مسجد توی میدون ... نوشته بود که در طب اسلامی درمان ام اس از سرماخوردگی ساده تر است!!!! تقصیر خودم نه که عقلم نو تعطیل کردیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
عزیز عقلتو تعطیل نکن، برو جستجو کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
درمان ام اس در طب اسلامی واقعا ساده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۲
مجتبوی در ادامه با تاکید بر این نکته که «وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان متولی اصلی سلامت عمومی در کشور !!!!!!
یعنی واقعا وزارت بهداشت متولی اصلی سلامت عمومی کشور است یا متولی جیب برخی از پزشکان ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
متولی اصلی دادن سیب سلامت به نوشابه و چیپس و پفک و دهها و صدها ماده به اصطلاح غذایی بیماری زا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
متولی تبلیغات مواد غذایی مضر برای خانواده اس توی تلویزیون
متولی گوجه دستکاری شده اس خیار بی خاصیت هویجیه، متولی محصولات تراریخته و کنسروای سرطان زاست، متولی بذرهای دستکاری و سموم بیماریزای دفع افات نباتیه
متولی بیماری مردم و اینهوه سرطان و غده و فیبرومه
خدا قوت
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # انتخابات آمریکا # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟